دونالد ترامپ در سال 2023 تاکنون 34 میلیون دلار برای پیشنهاد ریاست جمهوری خود در سال آینده جمع آوری کرده است

دونالد ترامپ در سال 2023 تاکنون 34 میلیون دلار برای پیشنهاد ریاست جمهوری خود در سال آینده جمع آوری کرده است

ترامپ که با چندین تحقیقات جنایی دیگر نیز مواجه است، سعی کرده از مشکلات قانونی خود برای جلب نظر حامیان خود استفاده کند و مدعی است که همه این پرونده ها دارای انگیزه سیاسی هستند. AP

نیویورک: به گفته کمپین انتخاباتی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 34 میلیون دلار برای نامزدی ریاست‌جمهوری 2024 خود جمع‌آوری کرده است. به گفته کمپین انتخاباتی، آخرین گزارش جمع آوری کمک های مالی ترامپ که قرار است شنبه در کمیسیون انتخابات فدرال ارائه شود، نشان می دهد که او بیش از 18.8 میلیون دلار بین حساب اصلی کمپین خود و یک حساب جمع آوری کمک مالی مشترک در سه ماه اول سال جمع آوری کرده است.

از مجموع مبلغ 18.8 میلیون دلار، 4 میلیون دلار پس از 30 مارس جمع آوری شد، زمانی که ترامپ توسط هیئت منصفه بزرگ در منهتن به اتهامات مربوط به یک پرونده پولی پنهانی ناشی از انتخابات 2016 متهم شد. اعداد جمع آوری کمک ها ابتدا توسط پولیتیکو گزارش شد.

ترامپ شروع به جمع آوری پول از اخبار کیفرخواست خود کرد و کمپین او اعلام کرد که در دو هفته پس از طرح اتهامات و بسته شدن دوره گزارش برای گزارش های جمع آوری کمک، 15.4 میلیون دلار دریافت کرده است.

ترامپ که با چندین تحقیقات جنایی دیگر نیز مواجه است، سعی کرده از مشکلات قانونی خود برای جلب نظر حامیان خود استفاده کند و مدعی است که همه این پرونده ها دارای انگیزه سیاسی هستند. او اتهامات نیویورک را به عنوان “دخالت در انتخابات” به تصویر کشیده است، اما همچنین پیشنهاد کرده است که آنها ممکن است به او کمک کنند تا حمایت خود را جلب کند.

ترامپ در مراحل اولیه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 بر حوزه جمهوری خواه تسلط داشت. اما بسیاری از حامیان GOP با دلار بالا این بار به دنبال ارسال حمایت خود به جای دیگری بوده اند. تا قبل از اعلام جرم، جمع آوری کمک های مالی برای مبارزات انتخاباتی او از مبالغ هنگفتی که طی چند روز یا چند ساعت زمانی که رئیس جمهور بود جمع آوری می کرد، عقب بود.

تنها چند نامزد رسماً وارد رقابت شده اند، نیکی هیلی، سفیر ترامپ در سازمان ملل، فرماندار سابق کارولینای جنوبی. آسا هاچینسون، فرماندار سابق آرکانزاس، که چند روز پس از ارائه کیفرخواست ترامپ اعلام کرد؛ و ویوک راماسوامی، کارآفرین فناوری.

انتظار می رود که نامزدهای بیشتری، از جمله فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، تا زمانی که گزارش های بعدی جمع آوری کمک مالی در اواسط ژوئیه ارائه شود، وارد رقابت شوند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام