دونالد ترامپ دستور اجرایی واکسن ‘America First’ COVID-19 را امضا می کند ، می گوید تصویب FDA به زودی انتظار می رود

طبق گفته یک مقام ارشد دولت ، این دستور دولت فدرال را از ارائه دوز به سایر کشورها محدود می کند تا زمانی که عرضه از تقاضای داخلی بیشتر شود.

واشنگتن: رئیس جمهور دونالد ترامپ تصویب مورد انتظار برای اولین واکسن ایالات متحده را برای این جشن گرفت ویروس کرونا روز سه شنبه در حالی که کاخ سفید برای ایجاد اطمینان در تلاش گسترده توزیع که عمدتا توسط رئیس جمهور منتخب جو بایدن اجرا می شود ، تلاش کرد

ترامپ گفت مصوبات مورد انتظار قبل از آن است که اکثر مردم فکر کنند. وی اظهار داشت: “آنها می گویند این تا حدی معجزه است و من فکر می کنم این درست است.”

ترامپ روز سه شنبه در کاخ سفید جشن “عملیات پیچیدگی سرعت” ، تلاش دولت خود را برای تولید و توزیع واکسن های ایمن و موثر برای کووید -19 . انتظار می رود اولین واکسن ، از داروساز Pfizer ، به محض این هفته توسط هیئت مشاوران سازمان غذا و دارو مورد تأیید قرار گیرد ، با تحویل 100 میلیون دوز – برای 50 میلیون آمریکایی کافی – در ماه های آینده.

ترامپ گفت: “هر آمریكایی كه واكسن بخواهد قادر به تزریق واكسن خواهد بود و ما فكر می كنیم تا بهار در موقعیتی قرار خواهیم گرفت كه فقط چند ماه پیش كسی احتمال آن را باور نمی كرد.”

Pfizer واکسن خود را خارج از “Operation Warp Speed” تولید کرد ، اما در زمینه تولید و توزیع با دولت فدرال همکاری می کند.

انگلیس اولین واکسیناسیون خود را زودتر از روز سه شنبه آغاز کرد ، با شور و شعف فراوان ، زیرا جهان در حال مبارزه با همه گیری است که بیش از 285،000 آمریکایی و حدود 1.5 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است.

ترامپ و دستیارانش امیدوارند که شک و تردید در بین برخی از آمریکایی ها را در مورد واکسن ها کاهش دهند و به ساخت میراث رئیس جمهور معزول جمهوریخواه کمک کنند.

با این حال ، دولت ترامپ روز سه شنبه نیز پس از عدم توانایی در خرید میلیون ها دوز اضافی واکسن Pfizer ، که نشان داده شده است بسیار موثر در برابر کووید -19 . این تصمیم می تواند تحویل دسته دوم را به تأخیر اندازد تا زمانی که Pfizer سایر قراردادهای بین المللی را برآورده می کند.

ترامپ از رویداد روز سه شنبه برای امضای یک دستورالعمل استفاده کرد که در آن وزیر بهداشت و خدمات انسانی برای اطمینان از دسترسی اولویت آمریکایی ها به واکسن هدایت می شود.

یک مقام ارشد دولت گفت این دستور دولت فدرال را از ارائه دوز به سایر کشورها تا زمان عرضه بیش از حد برای تأمین تقاضای داخلی محدود می کند ، اما بلافاصله مشخص نیست که تأثیر عملی چه خواهد بود.

روز سه شنبه “عملیات پیچیدگی سرعت” شامل ترامپ ، معاون رئیس جمهور مایک پنس و تعداد زیادی از کارشناسان دولت ، رهبران ایالت و مدیران بازرگانی بود ، در حالی که کاخ سفید توضیح داد که واکسن بی خطر است و برنامه های دولت برای آوردن آن را مشخص می کند مردم آمریکا اما مقامات تیم انتقالی بایدن ، که بزرگترین برنامه واکسیناسیون در تاریخ کشور را پس از روی کار آمدن وی در 20 ژانویه ، نظارت خواهند کرد ، دعوت نشده اند.

https://www.youtube.com/watch؟v=70OZXq56Meg

بایدن ، که روز سه شنبه تیم بهداشتی ارشد خود را راه اندازی می کرد ، هفته گذشته گفت که در ملاقات با مقامات دولت ترامپ ، دستیاران وی کشف کردند که “هیچ برنامه ریزی دقیقی برای دیدن واکسن ها از داخل ظروف وجود ندارد” سرنگ و سپس به آغوش مردم.

مقامات دولت ترامپ اصرار دارند که چنین برنامه هایی تدوین شده است ، بخش عمده ای از کارها به عهده ایالت ها و دولت های محلی است تا اطمینان حاصل شود که ابتدا آسیب پذیرترین جمعیت آنها واکسینه می شود. در کل ، حدود 50،000 سایت واکسیناسیون در سیستم توزیع دولت ثبت نام کرده اند.

اما مسئولان شغلی اصرار داشتند که هنوز برای اعلام پیروزی خیلی زود است.

ژنرال ارتش گوستاو پرنا ، مسئول نظارت بر اقدامات لجستیکی و توزیع ، گفت: “ما نمی خواهیم جلوی خودمان بیرون بیاییم.” “همانطور که پدرم می گفت ،” فقط وقتی می توانید در منطقه نهایی باشید فوتبال را اوج بگیرید. ” خوب ، منطقه انتهایی که در اینجا برای ما توصیف شده چیست؟ عکس در آغوش. “

بایدن که در ویلمینگتون ، دلاور صحبت می کرد ، قول داد که “100 میلیون عکس در 100 روز اول” دولت خود را توزیع کند – تقریباً همگام با پیش بینی های واکسیناسیون ترامپ.

بایدن روز سه شنبه با معرفی تیم پاسخ همه گیر خود ، اولویت های خود را برای شروع دولت جدید بیان کرد. وی تماس های قبلی خود را برای ماسك زدن 100 روزه برای جلوگیری از شیوع ویروس به همه آمریكایی ها تكرار كرد و گفت كه این كار را در ساختمان های فدرال و حمل و نقل عمومی انجام می دهد. بایدن همچنین گفت که وی معتقد است ویروس می تواند به اندازه کافی کنترل شود تا “اکثر مدارس” در 100 روز نخست ریاست جمهوری وی مجدداً بازگشایی شود.

این تعهدات حتی در حالی صورت گرفت که بایدن در مورد عوارض تلفنی لحن نامناسبی به پا کرد ویروس کرونا قبلاً گرفته شده وی گفت ، پس از حدود 9 ماه زندگی با بیماری همه گیر ، ایالات متحده “در معرض خطر بی حس شدن همه ما قرار دارد” و “استعفا داد تا احساس کند کاری از دست ما بر نمی آید.”

در همین حال ، ترامپ در ماه دسامبر امسال از تصمیم خود برای برگزاری مهمانی های داخل سالن در کاخ سفید دفاع کرد ، هرچند برخلاف هشدارهای دولت وی مبنی بر اینکه مردم آمریکا باید از چنین تنظیماتی خودداری کنند صدها طرفدار عمدتا بدون نقاب را به خود جلب کرده اند.

وی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: “خوب ، آنها مهمانی های کریسمس هستند.”

اگرچه ترامپ اعتبار سرعت تولید واکسن را می پذیرفت ، اما در طی تحقیقات جدید در مورد واکسن های پیام رسان RNA یا mRNA ، اساس کار در دهه گذشته انجام شد – از نوع تولید شده توسط Pfizer و Moderna.

دکتر آنتونی فاوچی ، کارشناس ارشد بیماری های عفونی ایالات متحده ، به دکتر گفت: “این سرعت بازتاب سال ها کار قبلی است.” آسوشیتدپرس این ماه. “این چیزی است که مردم باید درک کنند.”

فاوسی ، که به عنوان مشاور اصلی علمی دولت بایدن فعالیت خواهد کرد ، در واقعه رئیس جمهور منتخب ظاهر شد اما در اجلاس کاخ سفید شرکت نکرد. کاخ سفید شامل کلیپ های اولیه Fauci بود که پیش بینی زمان تولید طولانی تر واکسن ها را در جمع مشکوکین به جدول زمانی ترامپ انجام می دهد.

دولت ترامپ اصرار دارد که بین واکسن Pfizer ، واکسن Moderna و سایر موارد در حال آماده سازی ، ایالات متحده قادر خواهد بود هر آمریکایی را که می خواهد تا پایان سه ماهه دوم 2021 واکسینه شود ، در خود جای دهد.

قرار است روز پنجشنبه پانل متخصصان واکسن خارج از سازمان غذا و دارو برای انجام بررسی نهایی واکسن Pfizer تشکیل جلسه دهد و در اواخر این ماه در نسخه Moderna برگزار می شود.

تصمیمات FDA در مورد دو واکسن ظرف چند روز از هر جلسه انتظار می رود. مشخص شده است که هر دو 95٪ در برابر ویروسی که ایجاد می کند موثر هستند کووید -19 . برنامه ها توزیع و سپس تجویز حدود 40 میلیون دوز از واکسن های دو شرکت تا پایان سال را درخواست می کنند – با اولین دوزهایی که ظرف چند ساعت پس از ترخیص FDA ارسال می شود.

تصمیم در مورد عدم اطمینان از خرید اضافی Pfizer در تابستان گذشته اولین بار توسط گزارش شد مجله نیویورک تایمز. الکس آذر ، دبیر بهداشت و خدمات انسانی به گفت NBC دولت “به کار در بین تولیدکنندگان برای گسترش در دسترس بودن واکسن های قابل تأیید FDA در اسرع وقت ادامه می دهد. … ما هنوز 500 میلیون دوز اضافی آن گزینه را داریم. “

دکتر Moncef Slaoui ، که تلاش واکسن دولت را رهبری می کند ، اظهار داشت که دولت ترامپ در تابستان تعدادی واکسن مختلف را بررسی کرده است. او گفت ABC “صبح بخیر آمریکا” روز سه شنبه گفت: “هیچ کس منطقی از هر یک از واکسن ها بیشتر خریداری نمی کند زیرا ما نمی دانستیم کدام یک موثر است و کدام یک از دیگری بهتر است.”

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. گجت های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.