دونالد ترامپ سرمایه گذاری ایالات متحده در شرکت های چینی را که می تواند به دستگاه های نظامی پکن کمک کند ، ممنوع می کند

این ممنوعیت از 11 ژانویه اعمال می شود و 31 شرکت از جمله شرکت های مخابراتی ، هوافضا و ساخت و ساز را هدف قرار می دهد

دونالد ترامپ سرمایه گذاری ایالات متحده در شرکت های چینی را که می تواند به دستگاه های نظامی پکن کمک کند ، ممنوع می کند

تصویر پرونده دونالد ترامپ ، رئیس جمهور مستعفی آمریکا. AP

واشنگتن: دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه دستوری را امضا کرد که آمریکایی ها را از سرمایه گذاری در شرکت های چینی که می توانند به دستگاه های امنیتی و امنیتی پکن کمک کنند ، منع می کند.

در این دستورالعمل گفته شده كه دولت چین شركتهای خصوصی را ملزم به حمایت از این فعالیتها می كند و از طریق بازارهای سرمایه “سرمایه گذاران ایالات متحده را برای تأمین هزینه های توسعه و نوسازی ارتش خود” سوits استفاده می كند.

این ممنوعیت از 11 ژانویه درست چند روز قبل از پایان ریاست جمهوری ترامپ اعمال می شود و آخرین اقدام در تنش فزاینده روابط ایالات متحده با قدرت آسیایی است.

طبق این دستورالعمل ، سرمایه گذاران تا 11 نوامبر 2021 می توانند هرگونه دارایی در شرکت های ممنوع را واگذار کنند.

ترامپ یک وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد و گفت سرمایه گذاران آمریکایی به چین کمک می کنند تا “تهدید مستقیم میهن ایالات متحده و نیروهای ایالات متحده در خارج از کشور ، از جمله با تولید و استقرار سلاح های کشتار جمعی ، سلاح های پیشرفته متعارف و اقدامات مضر برای سایبر علیه ایالات متحده و مردم آن “

بر اساس گزارش مطبوعات ، این ممنوعیت لیستی از 31 شرکت را شامل می شود ، از جمله مخابرات ، هوا فضا و شرکت های ساختمانی.

تاریخ به روز شده:

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.