دونالد ترامپ می گوید اگر کالج انتخاباتی به جو بایدن رئیس جمهور منتخب رأی دهد کاخ سفید را ترک خواهد کرد

ترامپ تاکنون با امتناع از پذیرفتن شکست ، از سنت سرپیچی کرده است ، در عوض اقدامات قانونی را برای به چالش کشیدن نتایج در چندین ایالت مانند پنسیلوانیا و میشیگان آغاز کرده است

دونالد ترامپ می گوید اگر کالج انتخاباتی به جو بایدن رئیس جمهور منتخب رأی دهد کاخ سفید را ترک خواهد کرد

تصویر پرونده دونالد ترامپ رئیس جمهور مستعفی آمریکا. AP

واشنگتن: رئیس جمهور دونالد ترامپ روز پنجشنبه برای اولین بار گفت که اگر جو بایدن برنده انتخابات ایالات متحده رسماً تأیید شود ، کاخ سفید را ترک خواهد کرد ، حتی در حالی که او علیه رای “تقلب” حمله کرد.

ترامپ با امتناع از واگذاری ، انتشار نظریه های مربوط به آرا مسروقه و راه اندازی چالش های حقوقی بی اساس که توسط دادگاه ها برافراشته شده است ، تلاش بی سابقه ای برای سرکوب نتایج انتخابات داشته است.

رئیس جمهور در پاسخ به اولین س fromالات خود از خبرنگاران از زمان رای گیری در 3 نوامبر ، به پذیرفت كه وی فقط یك دوره ریاست جمهوری خود را قبل از آغاز به كار بایدن در 20 ژانویه بر عهده گیرد ، نزدیك شد.

ترامپ در پاسخ به این س askedال که آیا اگر کالج انتخابات پیروزی بایدن را تأیید کند ، کاخ سفید را ترک می کند ، گفت: “مطمئناً من این کار را خواهم کرد. و شما این را می دانید.”

وی گفت: “اگر این کار را انجام دهند ، آنها اشتباهی مرتکب شدند” ، افزود: “پذیرفتن کار بسیار سختی خواهد بود.”

وی گفت: “من فکر می کنم که از الان تا 20 ژانویه اتفاقات زیادی خواهد افتاد.”

کالج انتخاباتی ، که برنده کاخ سفید را تعیین می کند ، در تاریخ 14 دسامبر برای تأیید پیروزی بایدن دیدار خواهد کرد ، و بایدن 306 رأی به 232 رأی ترامپ می دهد.

ترامپ مجدداً بدون ارائه هیچ مدرکی هنگام سخنرانی خود در کاخ سفید به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: “این انتخابات یک تقلب بود.”

وی زیرساخت های رای گیری ایالات متحده را “مانند یک کشور جهان سوم” توصیف کرد.

اوایل روز او در توئیتر خود نوشت که “این یک انتخابات 100٪ تقلبی بود” ، در حالی که روز چهارشنبه او از طرفداران جمهوریخواه خود خواست “انتخابات را برگردانند”.

عدم اثبات کلاهبرداری

رئیس جمهور منتخب بایدن گفته است که آمریکایی ها “در برابر تلاش برای خلع ید از نتیجه آرا” ایستادگی نخواهند کرد ، و از آمریکایی ها خواست تا برای مبارزه با بیماری همه گیر و وحدت متحد شوند.

بیش از 260،000 نفر در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند کووید -19 ، با خسارت روزانه به 2،000 در روزهای اخیر.

امتناع ترامپ از واگذاری انتخابات به بایدن به هنجارهای بی شماری که وی در طول چهار سال قدرت خود پاره کرده است ، افزود.

حامیان معتقدند که وی از قبل منتظر نامزدی رئیس جمهور در سال 2024 است.

ترامپ 74 ساله – در میان دیگر تئوری های توطئه – ادعا می کند که ماشین های رای گیری آگاهانه میلیون ها رای او را حذف کردند ، اگرچه آژانس امنیتی انتخابات دولت آن را “امن ترین” انتخابات در تاریخ ایالات متحده اعلام کرد.

تحت فشار برخی از جمهوری خواهان ارشد ، ترامپ در این هفته به محاصره کمک دولت پایان داد تا آمادگی بایدن برای تصدی ریاست جمهوری را کاهش دهد.

ترامپ روز پنجشنبه گفت که به زودی به جورجیا سفر خواهد کرد تا پیش از دو انتخابات مرحله دوم دور دوم که تصمیم می گیرد کدام حزب سنا را کنترل کند ، شرکت کند.

بایدن ، 78 ساله ، این هفته با معرفی طرحی از دیپلمات ها و سیاست گذاران باسابقه که تیم امنیت ملی و سیاست خارجی وی را تشکیل می دهند ، گفت: “آمریکا بازگشت ، آماده هدایت جهان است.”

وی گفت که در 100 روز نخست حضور خود در دفتر ، با این کار مقابله خواهد کرد کووید -19 بحران ، سیاست های ترامپ “آسیب رساندن” به محیط زیست را لغو می کند و قانونی را به میلیون ها نفر از ساکنان فاقد سند آمریکا که راهی برای شهروندی دارند ارائه می دهد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.