دونالد لو، دستیار وزیر ایالات متحده می گوید که می خواهید بخشی از معجزه اقتصادی هند باشید

دونالد لو، دستیار وزیر ایالات متحده می گوید که می خواهید بخشی از معجزه اقتصادی هند باشید

دستیار وزیر آمریکا دونالد لو. رویترز

واشنگتن: دونالد لو، دستیار وزیر ایالات متحده روز پنجشنبه گفت که واشنگتن می خواهد بخشی از معجزه اقتصادی دهلی نو باشد و خاطرنشان کرد که هر چه هند بیشتر رشد کند، برای هند، ایالات متحده و بقیه جهان بهتر است.

در مصاحبه ای به PTI روز پنجشنبه، دونالد لو، دستیار وزیر امور خارجه در امور آسیای جنوبی و مرکزی گفت: “ما می خواهیم بخشی از معجزه اقتصادی شما باشیم.”

وی افزود: «ما قویاً از هدف هند برای رشد اقتصادش به شیوه‌ای فراگیر حمایت می‌کنیم. هر چه هند بیشتر رشد کند، برای هند، ایالات متحده و جهان بهتر است. یک هند مرفه منابع بیشتری برای کمک به حل مشکلات جهانی مانند تغییرات آب و هوا و همه گیری های آینده خواهد داشت.

هند که در حال حاضر ارزش اقتصاد آن 3 تریلیون دلار است و علیرغم رکود اقتصادی جهانی در سال های اخیر یکی از کشورهای بزرگ با سریع ترین رشد بوده است، اکنون هدف جسورانه ای را برای رسیدن به تولید ناخالص داخلی 10 تریلیون دلاری و تبدیل شدن به یک کشور توسعه یافته تا سال 2047 در نظر گرفته است.

او گفت که ایالات متحده مفتخر است که میزبان بیش از 200000 دانشجوی هندی است که در دانشگاه های ایالات متحده تحصیل می کنند.

او گفت: «در واقع، همین چند روز پیش، ما داده‌های اولیه‌ای از وزارت بازرگانی هند داریم که نشان می‌دهد تجارت و کالاهای دوجانبه ما هفت درصد افزایش یافته است.»

او خاطرنشان کرد که این به هر دو اقتصاد کمک می کند تا توسعه پیدا کنند و روشن می کند که جا برای پیشرفت بسیار بیشتر وجود دارد.

او گفت: «بحث‌های ما در مجمع سیاست تجاری، در گفت‌وگوی تجاری، در مجمع مدیران عامل به نزدیک‌تر کردن اقتصادهایمان کمک کرد.

در عین حال، ما به دنبال تعمیق همکاری خود در زمینه فناوری‌های آینده، از فضا گرفته تا هوش مصنوعی تا محاسبات کوانتومی، از طریق ابتکار فناوری‌های نوظهور حیاتی هستیم که در ژانویه امسال راه‌اندازی شد. یک هند قوی و مرفه برای ایالات متحده خوب است. ما می خواهیم بخشی از معجزه اقتصادی شما باشیم.» لو در پاسخ به سوالی گفت.

تجارت کالا و خدمات ایالات متحده با هند در سال 2019 در مجموع 146.1 میلیارد دلار برآورد شد و در سال 2022 به بیش از 192 میلیارد دلار افزایش یافت. امسال، ایالات متحده از چین پیشی گرفته و به بزرگترین شریک تجاری هند تبدیل شده است.

رئیس جمهور جو بایدن، زمانی که معاون رئیس جمهور بود، در سفری به هند گفته بود که هدف تجارت دوجانبه باید 500 میلیارد دلار در سال باشد.

بر اساس گزارش وزارت بازرگانی و صنعت هند، در سال مالی 2020-21، هند بالاترین سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) را به میزان 81.72 میلیارد دلار دریافت کرده است.

ایالات متحده با ورودی 13.82 میلیارد دلار به دومین منبع بزرگ سرمایه گذاری مستقیم خارجی هند در سال های 2020-21 تبدیل شد. ایالات متحده یکی از 5 مقصد برتر سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی هند است.

حداقل ده ها مکانیسم گفتگو بین هند و ایالات متحده برای تقویت روابط اقتصادی آنها وجود دارد: مجمع سیاست تجاری هند و ایالات متحده، گفتگوی تجاری هند و ایالات متحده، مجمع مدیر عامل هند و ایالات متحده، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد هند و ایالات متحده و … گفتگوی مشارکت مالی و چارچوب اقتصادی هند و اقیانوسیه [IPEF].

مجمع سیاست تجاری هند و ایالات متحده که در سال 2005 تأسیس شد، مکانیسم پیشرو دوجانبه برای بحث در مورد موضوعات مرتبط با تجارت است. گفتگوی تجاری هند و ایالات متحده بر همکاری در استانداردها، سهولت انجام تجارت، سفر و گردشگری و سایر موضوعات مهم تجاری متمرکز است.

انجمن مدیر عامل که در سال 2005 تأسیس شد، در حاشیه گفتگوی تجاری هند و ایالات متحده ملاقات می کند و توصیه های آن از این انجمن به گفتگوی تجاری می رسد.

یک کارگروه مشترک در زمینه ICT در سال 2005 ایجاد شد تا دولت و صنعت را از هر دو طرف گرد هم آورد تا در مورد همکاری در بخش الکترونیک و فناوری اطلاعات گفتگو کنند.

گفتگوی مشارکت اقتصادی و مالی هند و ایالات متحده توسط وزیر دارایی و وزیر خزانه داری ایالات متحده رهبری می شود. هند در ماه مه 2022 به راه اندازی IPEF ملحق شد و با 13 کشور شریک برای ایجاد یک چارچوب اقتصادی هند و اقیانوس آرام جامع و منعطف کار می کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام