دیوان عالی ایالات متحده شکایت در مورد اخراج از مرز عنوان 42 را رد کرد

دیوان عالی ایالات متحده شکایت در مورد اخراج از مرز عنوان 42 را رد کرد

یک مامور گشت مرزی ایالات متحده صفی از زنان را به سمت یک ون هدایت می کند که منتظر درخواست پناهندگی بین دو دیوار مرزی در سن دیگو هستند. AP

دادگاه عالی ایالات متحده شکایتی را رد کرد که در آن جمهوری خواهان تلاش کردند تا برنامه ای را که توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ ایجاد شده بود، که به مقامات آمریکایی اجازه می داد صدها هزار مهاجر را در مرز ایالات متحده و مکزیک اخراج کنند، رد کرد.

عنوان 42، یک ماده مرتبط با وضعیت اضطراری بهداشت عمومی، توسط دولت ترامپ در مارس 2020، در اوایل همه گیری کووید-19 به تصویب رسید. دوشنبه گذشته، دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن اجازه داد که این برنامه منقضی شود و محدودیت های جدید پناهندگی لازم الاجرا شد.

دادگاه موافقت کرد که در ماه دسامبر به این پرونده رسیدگی کند، و سوال این بود که آیا گروهی از دادستان های کل ایالت جمهوری خواه می توانند برای دفاع از سیاست عنوان 42 مداخله کنند، پس از آن که قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده، امت سالیوان، دستور بهداشت عمومی را در دعوای مطرح شده توسط پناهندگی، خلاف قانون اساسی تشخیص داد. به دنبال خانواده های مهاجر در ماه نوامبر. در ماه دسامبر، دادگاه عالی 5-4 تصمیم گرفت تا مقررات عنوان 42 را حفظ کند و حکم سالیوان را به حالت تعلیق درآورد.

مقالات مرتبط

'خطر

“همه چیز را به خطر بیندازید”: افزایش مهاجران در حالی که ایالات متحده برای پایان عنوان 42 آماده می شود

'خطر

با تلاش مهاجران برای ورود به ایالات متحده، قوانین جدید پناهندگی جایگزین عنوان 42 می شود

پس از آن که وزارت دادگستری در ماه فوریه اعلام کرد که این پرونده به دلیل انقضای عنوان 42 در نتیجه اعلام دولت بایدن مبنی بر اینکه به رسمیت شناختن وضعیت اضطراری بهداشت عمومی COVID-19 خواهد بود، پرونده را از تقویم استدلال خود حذف کرد. در 11 اردیبهشت به پایان می رسد.

قضات روز پنجشنبه حکم دادگاه بدوی را که درخواست دولت برای مداخله را رد کرده بود، رد کردند و به این نتیجه رسیدند که درخواست ایالت اکنون مورد بحث است.

در بیانیه ای که با این تصمیم موافق است، قاضی محافظه کار نیل گورسوش، که با تصمیم دسامبر برای حفظ عنوان 42 مخالفت کرده بود، انتقاد خود را تکرار کرد که “بحران مرزی کنونی یک بحران کووید نیست.”

گورسوچ افزود که دادگاه در ماه دسامبر «زمانی که عملاً به غیرطرفین این پرونده اجازه داد تا با دستکاری سند ما، حکم اضطراری را که برای یک بحران طراحی شده بود، به منظور رسیدگی به یک بحران کاملاً متفاوت، تمدید کنند، دست به یک اشتباه جدی زد. اخراج امروز تا حدودی به اصلاح این خطا کمک می کند.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام