رأی دهندگان صحبت کرده اند ، اما روند چند هفته ای پس از انتخابات منجر به انتخاب رسمی رئیس جمهور آمریکا خواهد شد

آخرین مهلت حل اختلافات انتخاباتی در سطح ایالت 8 دسامبر است که تا آن زمان تمام بازشماری ها و دادگاه ها درباره نتایج نظرسنجی به پایان می رسد.

رأی دهندگان صحبت کرده اند ، اما روند چند هفته ای پس از انتخابات منجر به انتخاب رسمی رئیس جمهور آمریکا خواهد شد

کارگران نظرسنجی آرا early زود هنگام و غایب را در ساختمان شهرداری کنوشا مرتب می کنند. AP

واشنگتن: انتخابات امسال آخرین مرحله در انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا نبود. تحت سیستمی که طی دو قرن دستکاری شده است ، هنوز یک جدول زمانی طولانی وجود دارد که طی آن کالج انتخاباتی 538 نفری به طور رسمی رئیس جمهور را انتخاب می کند.

نگاهی به مراحل اصلی:

– هنگامی که شهروندان آمریکایی به بایدن یا دونالد ترامپ رئیس جمهور رای دادند ، آنها واقعاً به رای دهندگان در ایالت خود رای می دادند. این انتخاب کنندگان در بیشتر موارد متعهد به حمایت از نامزد برنده در ایالت هستند. تعداد رای دهندگان برابر است با تعداد آرا elect انتخاباتی در هر ایالت. قوانین ایالتی در نحوه انتخاب رأی دهندگان متفاوت است ، اما ، به طور کلی ، تابلو انتخابی برای نامزدهای هر حزب توسط رهبران حزب ایالت انتخاب می شود.

– کشورها هنوز در حال شمارش و تأیید نتایج آرا popular عمومی هستند. قانون با تکمیل شمارش ، طبق قانون هر استاندار موظف است اسنادی را “در اسرع وقت” تهیه کند که به عنوان “گواهی های تشخیص” آرا شناخته می شود. گواهینامه ها نام انتخاب کنندگان و تعداد آرا cast برنده و بازنده را ذکر می کند. گواهینامه های مهر و موم شده هر ایالت ، به بایگانی ایالات متحده ارسال می شود.

– آخرین مهلت حل اختلافات انتخاباتی در سطح ایالت 8 دسامبر است. تمام بازشماری ها و دادگاه های ایالت ها درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری قرار است تا این تاریخ به پایان برسد. مبارزات انتخاباتی ترامپ از طریق چالش های قانونی با شمارش آرا در چندین ایالت مخالف است ، اما انتظار می رود هیچ یک از این تلاش ها نتیجه را تغییر ندهد.

– 14 دسامبر: رای دهندگان با رأی گیری کاغذی در ایالت های مربوطه و منطقه کلمبیا رأی می دهند. سی و سه ایالت و دی سی قانون یا مقررات احزاب دارند که انتخاب کنندگان را مجبور می کنند به همان روشی که رای مردم در این ایالت برگزار می شود رأی دهند. بر اساس سرویس تحقیقات کنگره ، در برخی از ایالت ها می توان رای دهندگان سرکش را تعویض یا مجازات کرد. آرا for برای رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور شمارش می شود و انتخاب کنندگان شش “گواهینامه رای” را امضا می کنند. گواهینامه ها به همراه سایر اوراق رسمی با نامه های سفارشی برای مقامات مختلف از جمله رئیس سنا ارسال می شود.

– 23 دسامبر: گواهینامه ها باید به مقامات تعیین شده تحویل داده شوند. در صورت عدم تحویل ، قانون راه های دیگری برای دستیابی به نتایج به واشنگتن در نظر گرفته است.

– 6 ژانویه: مجلس و سنا جلسه مشترکی را برای شمارش آرا elect انتخاباتی برگزار کردند. اگر یک بلیط 270 یا بیشتر رأی انتخاباتی را کسب کرده باشد ، رئیس سنا ، مایک پنس ، معاون رئیس جمهور فعلی ، نتایج را اعلام می کند. با وجود صدور حکم در برخی از ایالت ها ، بایدن در حال حاضر برنده ایالت های کافی بوده است که بیش از 270 رأی انتخاباتی به آنها تعلق می گیرد.

اعضای کنگره ممکن است هنگام اعلام از هر ایالتی بازگشت داشته باشند. اعتراض باید حداقل توسط یكی از اعضای مجلس و یكی در مجلس سنا صورت گیرد. اگر اعتراض شرایط خاصی را برآورده کند ، هر اتاق جداگانه تشکیل می شود تا حداکثر دو ساعت در مورد اعتراض بحث کند. پس از آن ، هر اتاق به قبول یا رد اعتراض رای می دهد. در جلسه مشترک ، نتایج آرا respective مربوطه اعلام می شود. هرگونه اعتراض به رأی انتخاباتی یک ایالت باید توسط هر دو مجلس تصویب شود تا هر رأی قابل اعتراض کنار گذاشته شود.

اگر هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری حداقل 270 رأی انتخاباتی کسب نمی کرد ، مجلس بر اساس دوازدهمین متمم قانون اساسی تصمیم گیری در مورد انتخابات را انجام می داد. در صورت نیاز ، مجلس رئیس جمهور را انتخاب می کند. هر هیئت ایالتی یک رای دارد و برای کسب 26 رای طول می کشد.

– 20 ژانویه: بایدن در روز تحلیف سوگند اداری می خورد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.