رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ترامپ، در پرونده تجاوز جنسی و افترا که توسط نویسنده مطرح شده است، با محاکمه مدنی روبرو می‌شود

رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ترامپ، در پرونده تجاوز جنسی و افترا که توسط نویسنده مطرح شده است، با محاکمه مدنی روبرو می‌شود

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ. خبرگزاری فرانسه

یک دادگاه مدنی در ایالات متحده که به شکایتی از رئیس جمهور سابق آمریکا رسیدگی می کرد، روز سه شنبه مطلع شد که دونالد ترامپ یک ستون نویس مشهور سابق آمریکایی را مورد تجاوز جنسی قرار داده و سپس او را با اظهارات تحقیرآمیز “مسخره” کرده است.

بیانیه های افتتاحیه جلسات بسیار مورد انتظار را آغاز کردند و وکیل ترامپ که اتهامات را رد می کند، مدعی شد که شاکی، ای. جین کارول، به خاطر پول و شهرت بوده است.

کارول 79 ساله ادعا می کند که در اواسط دهه 90، ترامپ در یک اتاق رختکن در فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن در خیابان پنجم در منهتن از او سوء استفاده جنسی کرده است.

«محتوای پورن کودکان در بریتانیا در دو سال دو برابر شد، کودکان زیر ۲ سال بیشترین تأثیر را داشتند»

قاضی آمریکایی تاخیر در دادگاه تجاوز جنسی ترامپ را رد می کند، اما امتیازاتی را می دهد

او مدعی است که این حادثه پس از آن اتفاق افتاده است که ترامپ به شوخی نظر او را در مورد خرید هدایای لباس زیر زنانه جویا شده است.

لحظه ای که آنها داخل (اتاق رختکن) بودند، همه چیز تغییر کرد. ناگهان هیچ چیز سرگرم کننده نبود. شاون کراولی، وکیل کارول در دادگاه منهتن گفت: ترامپ تقریبا دو برابر اندازه او بود.

این محاکمه که ماهیت جنایی ندارد، بخشی از رگبار مشکلات حقوقی است که نامزدی ترامپ در سال 2024 برای دومین دوره ریاست جمهوری را تهدید می کند.

این تنها چند هفته پس از محاکمه تاریخی ترامپ در مورد اتهامات جنایی مربوط به پرداخت پولی که به یک ستاره فیلم های مستهجن انجام شده است، صورت می گیرد.

کارول که روز سه شنبه در دادگاه حضور داشت، ابتدا این ادعا را در گزیده ای از کتابش که توسط مجله نیویورک در سال 2019 منتشر شد، مطرح کرد.

ترامپ سپس در پاسخ گفت که هرگز او را ندیده است، او «از نوع من نیست» و «کاملاً دروغ می‌گوید».

کارول ابتدا در سال 2019 از ترامپ به دلیل افترا شکایت کرد، اما نتوانست ادعای تجاوز به عنف را لحاظ کند، زیرا مدت زمان محدودیت برای جرم ادعایی منقضی شده بود.

اما قانون جدیدی در نوامبر سال گذشته در نیویورک اجرایی شد که به قربانیان تجاوز جنسی مهلتی یک ساله داد تا ده‌ها سال پس از وقوع حملات، از سوء استفاده‌کنندگان ادعایی خود شکایت کنند.

وکلای کارول شکایت جدیدی را تنظیم کردند که ترامپ را متهم به تجاوز و دست زدن به او کرد.

همچنین شامل توهین به دلیل پستی بود که ترامپ در پلتفرم Truth Social خود در ماه اکتبر انجام داد، جایی که او تجاوز ادعایی را رد کرد و از کارول به عنوان یک “کار کلاهبرداری کامل” یاد کرد.

او به حمله رفت. او را مسخره کرد. کراولی گفت او را نابود کرد.

جو تاکوپینا، نماینده ترامپ، گفت که هیچ مدرکی دال بر این حمله وجود ندارد و کارول “از سیستم برای پول، به دلایل سیاسی و موقعیت سوء استفاده می کند.”

“آسیب روانی”

شکایت او به دلیل “درد و رنج قابل توجه، آسیب های روانی و مادی پایدار، از دست دادن حیثیت و عزت نفس، و تجاوز به حریم خصوصی او” درخواست خسارت نامشخصی دارد.

همچنین از ترامپ می‌خواهد که اظهارات خود را پس بگیرد.

حدود 12 زن ترامپ را به آزار جنسی متهم کرده اند. او همه اتهامات را رد کرده و هرگز به خاطر هیچ یک از آنها تحت تعقیب قرار نگرفته است.

هیچ تعقیب کیفری نمی تواند از پرونده کارول ناشی شود، اما اگر ترامپ شکست بخورد، اولین بار است که او از نظر قانونی به اتهام تجاوز جنسی مسئول شناخته می شود.

ترامپ در این پرونده شهادت سوگند خورده است و انتظار نمی رود در جریان محاکمه در جایگاه شاهد حضور داشته باشد زیرا وکلای کارول گفته اند که قصد ندارند با او تماس بگیرند.

محاکمه احتمالا یک تا دو هفته طول می کشد.

ترامپ اولین رئیس‌جمهور در حال حاضر یا سابقی بود که در اوایل ماه جاری میلادی به اتهام ارتکاب جرم متهم شد.

او نسبت به 34 مورد مربوط به پرداختی که درست قبل از انتخابات سال 2016 انجام شده بود و او را به کاخ سفید کشاند، بی گناه بود.

ترامپ همچنین به دلیل تلاش‌هایش برای برگرداندن شکست در انتخابات ۲۰۲۰ در ایالت جنوبی جورجیا، سوء استفاده از اسناد طبقه‌بندی‌شده از کاخ سفید و دست داشتن او در حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مورد بازجویی قرار گرفته است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام