رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین برای بازی‌های ویدیویی روسی در BRICS، می‌خواهد گیمرهای چینی را فریب دهد

رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین برای بازی‌های ویدیویی روسی در BRICS، می‌خواهد گیمرهای چینی را فریب دهد

به نظر می رسد که رئیس جمهور پوتین از طرفداران گسترده بازی های ویدیویی روسی است. در نشست آتی بریکس، رئیس جمهور روسیه قصد دارد از چین بخواهد تا به بازی سازان روسی اجازه دهد بازی های خود را برای گیمرهای چینی عرضه کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه طی نشستی در مسکو، از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی داخلی حمایت کرد. در یک نمایشگاه متمرکز بر صنایع خلاق، نمایندگانی از شرکت‌های نرم‌افزاری مختلف به پوتین مراجعه کردند و از او خواستند تا در نشست آتی بریکس در آفریقای جنوبی به نگرانی‌های آنها رسیدگی کند.

در حالی که بازی های ویدیویی چینی در روسیه با هیچ مانعی روبرو نیستند، پکن در اعطای مجوز واردات به توسعه دهندگان روسی تردید داشته است. پوتین با اذعان به پتانسیل عظیم بازار نه تنها در چین بلکه در همه کشورهای بریکس موافقت کرد که این موضوع را در جریان مذاکرات مطرح کند.

توسعه دهندگان بیان کردند که حتی تعداد کمی از مجوزها، در حدود ده تا پانزده، بسیار سودمند خواهد بود. اجلاس بریکس که شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی می شود، قرار است 22 اوت در دوربان برگزار شود.

مقالات مرتبط

بدانید

می‌دانید چرا آیفون‌های ارزان قیمت بازار روسیه را زیر آب برده‌اند؟

بدانید

تشدید تحریم های گروه 7 علیه روسیه: آیا آنها موثر خواهند بود؟

کرملین حضور پوتین را تایید نکرده است اما اطمینان داده است که روسیه “در سطح مناسب” نمایندگی خواهد کرد.

در جریان مراسم مسکو که در یک نانوایی صنعتی تغییر کاربری داده شده بود، از پوتین پرسیده شد که آیا شخصاً بازی های ویدیویی انجام می دهد یا خیر.

سخنگوی استودیو گفت: “شما احتمالا آخر هفته ها بازی نمی کنید.”

پوتین به شوخی پاسخ داد: من در روزهای هفته بازی می کنم.

شرکت‌های نرم‌افزاری روسی مسئول چندین عنوان بازی محبوب در سراسر جهان از جمله «تتریس» و «قلب اتمی» بوده‌اند.

آنها همچنین بازی های آنلاین چندنفره مانند “War Thunder” و “World of Warships” را توسعه داده اند. “دنیای تانک ها” با موفقیت گسترده در واقع در کشور همسایه بلاروس با کمک یک توسعه دهنده روسی ساخته شد. به دنبال تحریم های غرب، گروه Wargaming سال گذشته به قبرس نقل مکان کرد و یک عنوان داخلی ایجاد کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام