رئیس جمهور آفریقای جنوبی ، رامافوسا ، می گوید COVID-19 نیاز به زنجیره های تأمین جهانی قوی تر را نشان داده است

وی افزود: این بیماری همه گیر آسیب بیشتری به اقتصادهای نوظهور وارد کرده است که در حال حاضر با فقر ، نابرابری و توسعه نیافتگی روبرو هستند.

کووید -19 سیریل رامافوسا ، رئیس جمهور آفریقای جنوبی روز سه شنبه گفت که از جامعه بین المللی برای حمایت از بسته محرک جامع برای کشورهای آفریقایی ، آسیب پذیری وابستگی بیش از حد به زنجیره های تامین شکننده جهانی را آشکار کرده است.

رامافوسا در سخنرانی در 12مین اجلاس مجازی BRICS به میزبانی ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، گفت: این بیماری همه گیر ضرورت تقویت سیستم های بهداشتی و آمادگی برای موارد اضطراری آینده از این ماهیت و مقیاس را به جهانیان آموخته است.

وی از طریق لینک ویدیویی گفت: “این امر اهمیت سرمایه گذاری در علم ، فناوری و نوآوری را به ما نشان داده است.”

رئیس جمهور گفت ، بیش از هر چیز ، بحران سلامت آموخته است که همبستگی بین المللی باید زمینه را برای ثبات ، امنیت و رشد اقتصادی فراهم کند.

رامافوسا گفت: “بیماری همه گیر ، آسیب پذیری وابستگی بیش از حد به زنجیره های تأمین کننده شکننده جهانی ، حتی برای غذاهای اساسی و محصولات ضروری پزشکی را در معرض دید قرار داده است” ، و با تأکید بر اینکه این امر به اقتصاد آسیب دیده و معیشت اقتصادی را ویران کرده است.

وی گفت: “به عنوان كشورهای آفریقایی ، این (همه گیر) به ما نشان داد كه باید زنجیره های تأمین ملی و منطقه ای مقاوم تری ایجاد كنیم تا این قاره بتواند در آینده به طور موثرتری به چنین بحران هایی پاسخ دهد.”

رامافوسا گفت ، در حالی که خواستار اتحاد بین ملت ها بود ، برای اقتصادهای در حال ظهور که در حال حاضر با چالش های فقر ، نابرابری و توسعه نیافتگی روبرو هستند ، همه گیر تلفات بیشتری را متحمل شده است.

ما به عنوان کشورهای برجام از ما دعوت می شود که متحد شویم ، اراده جمعی خود را به نمایش بگذاریم و رهبری خود را ارائه دهیم. “

رامافوسا با تأیید فراخوان دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش برای معامله جهانی جدید ، از جامعه جهانی و شرکای برجام خواست تا از یک بسته محرک جامع برای کشورهای آفریقایی حمایت کنند.

وی گفت: این امر کشورهای آفریقایی را قادر می سازد تا این بیماری را مهار کنند و اقتصاد آسیب دیده ما را از نو بسازند.

BRICS (برزیل-روسیه-هند-چین-آفریقای جنوبی) به عنوان یک بلوک با نفوذ شناخته می شود که بیش از 3.6 میلیارد نفر یا نیمی از جمعیت جهان را نشان می دهد. کشورهای BRICS تولید ناخالص داخلی ترکیبی معادل 16.6 تریلیون دلار دارند.

رامافوسا همچنین از ابتکار بانک توسعه جدید ، آغاز شده توسط BRICS ، برای ارائه حداکثر 10 میلیارد دلار کمک مرتبط با بحران و حمایت از تلاش های بهبود اقتصادی به کشورهای عضو برای مقابله با چالش های ناشی از شیوع این بیماری ، استقبال کرد. کووید -19 پاندمی.

یادآوری همتایان خود که آفریقای جنوبی در چندین طرح تحقیقاتی شرکت می کند کووید -19 واکسن با شرکای قاره ای و بین المللی ، رامافوسا گفت که تجربه فعلی نیاز به تسریع در ایجاد مرکز تحقیقات و توسعه واکسن BRICS در آفریقای جنوبی را نشان می دهد ، همانطور که در بیانیه ژوهانسبورگ 2018 توافق شده است.

وی همچنین بر تعهد آفریقای جنوبی برای کار در جهت اصلاح شورای امنیت سازمان ملل و همچنین سازمان تجارت جهانی تأکید کرد.

رئیس جمهور گفت: “(این) کلید متعادل سازی مجدد سیستم تجارت جهانی و اطمینان از تقسیم عادلانه مزایای آن است.”

در اجلاس برجام نارندرا مودی نخست وزیر هند ، شی جین پینگ رئیس جمهور چین و جائر بولسونارو رئیس جمهور برزیل نیز حضور داشتند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.