رئیس جمهور برزیل، لولا می گوید که با نزدیک شدن به سفر چین، شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور را به برزیل دعوت خواهد کرد

رئیس جمهور برزیل، لولا می گوید که با نزدیک شدن به سفر چین، شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور را به برزیل دعوت خواهد کرد

رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا. AP

برازیلیا: لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل در آستانه خروج از کشور آسیایی در تلاش برای بهبود روابط بین دو کشور، روز دوشنبه اعلام کرد که از همتای چینی خود شی جین پینگ برای سفر به برزیل دعوت خواهد کرد.

وی در مصاحبه ای با شرکت پخش دولتی گفت: من از شی جین پینگ دعوت خواهم کرد تا برای یک نشست دوجانبه به برزیل بیاید تا برزیل را بشناسد و پروژه های مورد علاقه ما برای سرمایه گذاری چین را به او نشان دهم. EBCوی افزود که در حال برنامه ریزی برای “تحکیم” روابط با چین است.

کمتر از دو ماه از دیدار لولا با جو بایدن در کاخ سفید می گذرد. علیرغم تشدید تنش ها بین چین و ایالات متحده، برزیل به دنبال یک استراتژی خارجی واقع بینانه است که روابط را با شرکای اصلی اقتصادی خود متعادل می کند.

لولا افزود: آنچه ما می خواهیم این است که چینی ها برای ایجاد مشاغل جدید و تولید دارایی های تولیدی جدید در برزیل سرمایه گذاری کنند.

سفر لولا به چین، بزرگترین شریک تجاری برزیل، ابتدا برای ماه مارس برنامه ریزی شده بود، اما پس از تشخیص ذات الریه خفیف او به تعویق افتاد. او جمعه آینده با شی و لی کیانگ نخست وزیر چین دیدار خواهد کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام