رئیس جمهور جو بایدن به خاطر حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی عذرخواهی نخواهد کرد

اجلاس سران جی 7 ژاپن: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به خاطر حمله اتمی هیروشیما و ناکازاکی از سوی آمریکا عذرخواهی نخواهد کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روز پنجشنبه پس از ورود به ایستگاه هوایی سپاه تفنگداران دریایی ایواکونی، در غرب ژاپن، در مسیر هیروشیما برای اجلاس سران گروه هفت که از جمعه آغاز می شود، از پله های Air Force One پایین می رود. AP

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته است که جو بایدن، رئیس جمهور وقت آمریکا از بمب اتمی در شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن در طول جنگ جهانی دوم هنگام بازدید از موزه یادبود صلح هیروشیما به عنوان بخشی از سفر خود عذرخواهی نخواهد کرد. برای اجلاس سران G7

بایدن که در حال حاضر برای شرکت در اجلاس سران گروه 7 به هیروشیما می رود، قرار است روز جمعه به همراه شش رهبر دیگر گروه 7 از این موزه بازدید کرده و با بازماندگان انفجار هسته ای دیدار کند.

سالیوان خطاب به خبرنگاران حاضر در ایر فورس وان گفت که رویدادی که بایدن در موزه شرکت می کند مناسبت مناسبی برای چنین حرکتی نخواهد بود.

مقالات مرتبط

چرا

چرا جو بایدن نمی خواهد از ناکازاکی برهنه شده آمریکا بازدید کند؟

چرا

“دنیای بدون سلاح های هسته ای”: همه چشم ها به هیروشیما ژاپن در حالی که رهبران G-7 برای اجلاس سران می آیند

رئیس جمهور در پارک یادبود صلح بیانیه ای نخواهد داد. او به همراه دیگر رهبران گروه 7 در مراسم اهدای تاج گل و چند رویداد دیگر شرکت خواهد کرد، اما این از دیدگاه او یک لحظه دوجانبه نیست. مستقل گزارش به نقل از سالیوان گفت، بایدن “به عنوان یکی از رهبران گروه 7 که برای ادای احترام می آید” شرکت خواهد کرد.

بر اساس مستقلبرخی از سیاستمداران ژاپنی خواستار عذرخواهی رسمی ایالات متحده برای بمباران هیروشیما و ناکازاکی شده اند. با این حال، کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما، اولین رئیس جمهور آمریکا که از این بنای یادبود بازدید کرد، در سال 2016 از استفاده از سلاح هسته ای عذرخواهی نکرد و بایدن نیز این کار را انجام نخواهد داد.

سالیوان گفت بایدن هم به خاطر احترام به تاریخ و هم برای نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا که به عنوان عضوی از مجلس نمایندگان ژاپن برای ناحیه اول هیروشیما وارد سیاست ژاپن شد، این کار را انجام خواهد داد.

تخمین زده می شود که حدود 135000 غیرنظامی در اثر بمب های اتمی مورد استفاده در سال 1945 کشته شدند و 69000 نفر دیگر مجروح شدند.

یادبود صلح بقایای تنها ساختمانی در هیروشیما است که از انفجار هسته ای جان سالم به در برده است.

این سایت شامل یادبودهای کشته شدگان، گنبد صلح بمباران شده نمادین، و موزه ای درباره بمب و پیامدهای آن است. پارک صلح به دنبال صلح و خلع سلاح هسته ای اختصاص دارد.

پرزیدنت بایدن و کیشیدا قرار است عصر پنجشنبه کمی پس از ورود رئیس جمهور آمریکا به هیروشیما، دیداری انفرادی داشته باشند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام