رئیس جمهور سریلانکا، رانیل ویکرمسینگه، عدالت را برای قربانیان بمب گذاری های عید پاک 2019 تضمین می کند.

رئیس جمهور سریلانکا، رانیل ویکرمسینگه، عدالت را برای قربانیان بمب گذاری های عید پاک 2019 تضمین می کند.

رانیل ویکرمسینگه ANI

کلمبو: رانیل ویکرمسینگه، رئیس جمهور سریلانکا، روز یکشنبه وعده داد که عدالت برای همه کسانی که در بمب گذاری های عید پاک سال 2019 جان باختند، که جان 270 نفر از جمله 11 هندی را گرفت، اجرا خواهد شد. وی افزود: مراحل قانونی به صورت بی طرفانه، مستقل و عاری از هرگونه مداخله خارجی در حال انجام است.

علاوه بر این، رئیس‌جمهور ویکرمسینگه قول داد که تمام تلاش خود را برای حفاظت از امنیت ملی انجام خواهد داد و اطمینان حاصل کرد که جنایات وحشتناک دیگر هرگز تکرار نخواهند شد. PTI.

در یک سلسله انفجارهایی که در 21 آوریل 2019 در سه کلیسا و همین‌طور هتل مجلل در سریلانکا توسط 9 بمب‌گذار انتحاری که متعلق به گروه محلی اسلام‌گرای افراطی ملی ثوحید بودند، 270 نفر کشته و بیش از 500 زخمی شدند. جماعت (NTJ) که با داعش مرتبط است.

Wickremesinghe در پیام یکشنبه عید پاک خود گفت: «روندهای قانونی مربوط به این حادثه غم انگیز به طور مستقل و بی طرفانه و بدون هیچ گونه تأثیرگذاری در حال انجام است. زمینه های لازم برای این منظور فراهم شده است تا عدالت برای همه قربانیان تضمین شود.»

رئیس جمهور گفت: من تعهد تزلزل ناپذیر خود را برای تضمین امنیت کشورمان از طریق جلوگیری از تکرار چنین اعمال شنیع می دهم. PTI.

وی همچنین گفت که دولت متعهد به تحقق آرمان های همه سریلانکا بدون توجه به نژاد، مذهب، حزب و رنگ است. وی گفت: من قویاً معتقدم که می توانیم در آینده نزدیک بر این چالش ها غلبه کنیم.

بمب‌گذاری‌های یکشنبه عید پاک یک طوفان سیاسی به راه انداخت، زیرا رئیس‌جمهور وقت مایتریپالا سیریسنا و نخست‌وزیر ویکرمسینگه به ​​دلیل ناتوانی در جلوگیری از حملات، علیرغم ارائه اطلاعات قبلی، مقصر شناخته شدند.

دادگاه عالی سریلانکا در 12 ژانویه سیرینا را به پرداخت 100 میلیون SLR به عنوان غرامت به قربانیان محکوم کرد. رئیس جمهور سابق تاکید کرد که این حمله بدون اطلاع وی صورت گرفته است.

حدود 12 متقاضی، از جمله خویشاوندان قربانیان، روحانیون کاتولیک، و کانون وکلای دادگستری سریلانکا، دادخواست حقوق اساسی را علیه رئیس جمهور وقت به دلیل سهل انگاری وی در جلوگیری از حملات تسلیم کردند.

یک هیئت تحقیقاتی ریاست جمهوری که پس از این حملات توسط سیرینا منصوب شد، به طور طعنه آمیزی رئیس جمهور وقت را به دلیل عدم موفقیت در جلوگیری از حملات مقصر تشخیص داد.

سیریسنا، با این حال، در مورد اتهامی که پس از یافته های هیئت تشکیل شد، خود را بی گناه دانست.

مالکوم کاردینال رانجیت، رئیس کلیسای کاتولیک محلی، به ابراز نارضایتی خود از تحقیقات ادامه داده و گفته است که این یک سرپوش است.

سیریسنا این اتهام را رد می‌کند و نقصی را که منجر به حملات هماهنگ شده بود، بر عهده تشکیلات دفاعی آن زمان می‌داند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام