رئیس جمهور فیلیپین فردیناند مارکوس برای تقویت روابط در بحبوحه تهدید فزاینده چین عازم ایالات متحده شد.

رئیس جمهور فیلیپین فردیناند مارکوس برای تقویت روابط در بحبوحه تهدید فزاینده چین عازم ایالات متحده شد.

عکس فایل: جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در یک نشست دوجانبه با رئیس جمهور فیلیپین فردیناند رومالدز مارکوس جونیور در نیویورک، نیویورک شرکت می کند. فایل رویترز

«فردیناند مارکوس جونیور» رئیس جمهور فیلیپین برای سفر چهار روزه خود به آمریکا رفت تا با همتای خود جو بایدن دیدار کند.

در این دیدار، مارکوس منافع ملی فیلیپین را گسترش داده و “اتحاد بسیار مهم” بین مانیل و واشنگتن را تقویت خواهد کرد.

مارکوس قبل از عزیمت برای سفر رسمی چهار روزه خود به واشنگتن، روز یکشنبه گفت که عزم خود را برای ایجاد “روابط قوی تر” با ایالات متحده برای “بررسی نگرانی های زمانه ما” از جمله مسائل مربوط به اقتصاد.

فیلیپین و چین متعهد به حل و فصل اختلافات دریایی و تقویت روابط دوجانبه هستند

پرزیدنت بایدن میزبان فردیناند مارکوس جونیور، رهبر فیلیپین در بحبوحه تنش های فزاینده با چین باشد

وی گفت: «در این سفر، ما بر تعهد خود برای تقویت اتحاد دیرینه خود به عنوان ابزار صلح و به عنوان یک کاتالیزور توسعه در منطقه آسیا و اقیانوسیه و در این زمینه برای سایر نقاط جهان مجدداً تأکید خواهیم کرد.»

سفر مارکوس به ایالات متحده اولین سفر یک رئیس جمهور فیلیپین در بیش از 10 سال گذشته خواهد بود. همچنین، سفر او در بحبوحه تهدید فزاینده چین در دریای مورد مناقشه چین جنوبی انجام می شود.

یک مقام ارشد دولت بایدن گفت که انتظار می رود بایدن و مارکوس در بحبوحه نگرانی های مشترک در مورد چین به توافقاتی در مورد تعامل تجاری بیشتر و همچنین “پیشرفت های نظامی” دست یابند. رویترز.

این مقام افزود: نادیده گرفتن اهمیت استراتژیک فیلیپین در شرایط فعلی تقریبا غیرممکن است. به عنوان بخشی از اقدامات برای تقویت روابط تجاری، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، هیئت تجاری ریاست جمهوری را به فیلیپین هدایت خواهد کرد.

اگرچه مارکوس به دنبال ایجاد تعادل با چین و ایالات متحده است، اما دولت مانیل تهدید فزاینده پکن را تایید می کند و نگران دیپلماسی “تحریک آمیز” این کشور و به دنبال روابط قوی تر با متحدان است.

این مقام گفت: «ما در پی این هستیم که تحریک کننده نباشیم، بلکه به دنبال حمایت اخلاقی و عملی از فیلیپین هستیم، زیرا آنها سعی می کنند راه خود را در اقیانوس آرام غربی پیچیده باز کنند. این مقام افزود: «موقعیت جغرافیایی آنها حیاتی است.

کارشناسان می گویند واشنگتن فیلیپین را مکانی بالقوه برای موشک ها، موشک ها و سیستم های توپخانه ای برای مقابله با تهاجم دوزیست خاک چین به تایوان می داند که چین آن را قلمرو خود می داند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.