رئیس جمهور منتخب جو بایدن برای معرفی جانت یلن رئیس سابق فدرال رزرو به عنوان وزیر خزانه داری

یلن در سال 2014 هنگامی که اقتصاد هنوز از رکود اقتصادی ویرانگر در حال بهبود بود ، صندلی فدرال رزرو شد. در اواخر دهه 1990 ، وی در آن زمان مشاور اقتصادی اقتصادی رئیس جمهور بیل کلینتون در بحران مالی آسیا بود

رئیس جمهور منتخب جو بایدن برای معرفی جانت یلن رئیس سابق فدرال رزرو به عنوان وزیر خزانه داری

تصویر پرونده Janet Yellen / AP

ویلمینگتون: رئیس جمهور منتخب جو بایدن روز دوشنبه تیم اقتصادی ارشد خود را اعلام کرد ، از جمله برنامه های خود برای معرفی اولین زن به ریاست وزارت خزانه داری و همچنین چندین اقتصاددان لیبرال و متخصص سیاست که اعتبار خود را در دو دولت قبلی دموکرات ایجاد کردند.

بایدن در بیانیه ای گفت جانت یلن ، رئیس سابق فدرال رزرو ، را به عنوان رئیس وزارت خزانه داری و مشاور سابق کلینتون و اوباما ، نیرا تندن را به عنوان مدیر دفتر مدیریت و بودجه معرفی خواهد کرد.

وی همچنین از والی آدیمو ، مقام سابق دولت اوباما و اولین مدیرعامل بنیاد غیرانتفاعی رئیس جمهور سابق ، به عنوان نامزد خود به عنوان معاون وزیر خزانه داری نام برد. وی همچنین از تیم اقتصادی خود در کاخ سفید که متشکل از اقتصاددانان سسیلیا روس ، جارد برنشتاین و هدر بوشه است ، رونمایی کرد.

بایدن ، که در انتخاب نامزدهای هیئت دولت و مشاوران اصلی جایزه ویژه ای برای تنوع قائل شده است ، به دنبال انتخاب تیم های اقتصادی خود چند مورد ابتدایی است. یلن اولین زنی است که وزارت خزانه داری را اداره می کند و آدیمو معاون اول وزیر سیاه. تندن اولین زن رنگی است که OMB را رهبری می کند و اولین زن رنگی را به ریاست شورای مشاوران اقتصادی برمی دارد.

بایدن در بیانیه ای گفت: “هنگامی كه ما برای كنترل ویروس تلاش می كنیم ، این تیمی است كه در این بحران اقتصادی فوریت اقتصادی را برای مردم آمریكا فراهم می كند و به ما كمك می كند تا اقتصاد خود را بهتر از گذشته بسازیم.”

یلن در سال 2014 هنگامی که اقتصاد هنوز از رکود اقتصادی ویرانگر در حال بهبود بود ، صندلی فدرال رزرو شد. در اواخر دهه 1990 ، وی در آن زمان مشاور اقتصادی اقتصادی رئیس جمهور بیل کلینتون در بحران مالی آسیا بود. در زمان بایدن ، وی وزارت اقتصاد را در چنگ همه گیر شدن یک کشور هدایت می کند.

در صورت تأیید ، یلن اولین زنی خواهد بود که در تاریخ تقریباً 232 ساله خود اداره خزانه داری را اداره می کند. او می تواند وارث اقتصادی با نرخ بالای بیکاری ، افزایش تهدیدات برای مشاغل کوچک و نشانه هایی از مصرف مجدد مصرف کنندگان باشد زیرا همه گیر هزینه ها را محدود یا دلسرد می کند.

Tanden ، رئیس و مدیر عامل اتاق فکر لیبرال مرکز پیشرفت آمریکا ، به عنوان مدیر دفتر مدیریت و بودجه منصوب شده است. وی مدیر سیاست داخلی مبارزات انتخاباتی اوباما و بایدن بود ، اما ابتدا در مدار کلینتون جای خود را باز کرد.

وی به عنوان مدیر سیاست در انتخابات ریاست جمهوری هیلاری کلینتون در سال 2008 فعالیت کرد. پیش از این ، وی به عنوان مدیر قانونگذاری در دفتر سنا کلینتون و معاون مدیر ستاد انتخاباتی و مدیر امور مربوط به فعالیت های سنا در سال 2000 کلینتون فعالیت می کرد. تندن مشاور ارشد سیاست در دولت بیل کلینتون بود.

در صورت تأیید ، او اولین زن رنگین پوست و اولین زن آسیای جنوبی خواهد بود که OMB ، آژانس نظارت بر بودجه فدرال را رهبری می کند.

اما جمهوری خواهان سنا اعلام می کنند که با تایید مخالفت می کنند. اواخر روز یکشنبه سخنگوی سناتور GOP ، جان کورنین ، از تگزاس در توییتی نوشت که تندن “احتمال تأیید صفر است”. و جاش هولمز ، مشاور سیاسی میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا ، در توئیتر خود اعلام کرد که تأیید احتمالاً محکوم است. R

مردم جمهوری اسلامی در مجلس سنا کنونی حضور دارند ، اگرچه اکثریت سال آینده تا مرحله دوم دور دوم 5 ژانویه در دو مسابقه با شرکت های فعلی حزب جمهوری خواه در جورجیا تصمیم گیری نمی شود.

براین دیز ، مشاور ارشد اقتصادی سابق در دولت اوباما و اکنون مدیر عامل و رئیس جهانی سرمایه گذاری پایدار در BlackRock ، انتظار می رود به عنوان یک فرد آشنا به برنامه های گذار مجاز به صحبت در این مورد نیست.

دیز در مورد نجات خودرو و مسائل زیست محیطی در کاخ سفید اوباما ، جایی که عنوان معاون مدیر NEC و OMB را داشت ، کار کرد.

سسیلیا روس ، اقتصاددان کار و رئیس دانشکده امور عمومی و بین الملل دانشگاه پرینستون ، گزینه بایدن برای خدمت به عنوان رئیس شورای مشاوران اقتصادی است. وی از سال 2009 تا 2011 در CEA خدمت کرد و از 1998 تا 1999 در NEC در دولت کلینتون خدمت کرد.

قابل توجه است ، او نامه ای را در اوایل سال جاری با امضای بیش از 100 اقتصاددان تنظیم كرد كه خواستار اقدامات بیشتر دولت برای كاهش پیامدهای آمریكایی ها ناشی از ویروس کرونا پاندمی.

روس ، که سیاه پوست است ، اولین زن رنگی است که رئیس CEA است.

بایدن همچنین از هدر بوشی ، رئیس جمهور و مدیرعامل مرکز رشد عادلانه واشنگتن و جارد برنشتاین ، که به عنوان مشاور اقتصادی بایدن در دوران دولت اوباما خدمت می کرد ، برای عضویت در این شورا نام برد. بوشي و برنشتاين هم در زمان مبارزات انتخاباتي رياست جمهوري بايدن را توصيه كردند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.