رئیس DEA در مورد استخدام‌های «باتلاقی» و قراردادهای بدون مناقصه توسط ناظران فدرال با تحقیق روبرو می‌شود.

واشنگتن: به گفته منابع آشنا با تحقیقات، یک ناظر فدرال در حال بررسی ادعاهایی است مبنی بر اینکه اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده به رهبری آن میلگرام، میلیون ها دلار را به صورت نامناسب در قراردادهای بدون مناقصه برای استخدام متحدان سابق خود داده است.

یکی از مخارج قراردادی که دفتر بازرس کل وزارت دادگستری به دنبال آن است، 4.7 میلیون دلار برای “برنامه ریزی و ارتباطات استراتژیک” برای استخدام افرادی است که میلگرام از زمان خود به عنوان دادستان کل نیوجرسی و به عنوان استاد حقوق در نیو می شناخت. دانشگاه یورک – با هزینه های بسیار بالاتر از هزینه های مقامات دولتی.

حداقل ده‌ها نفر تحت چنین قراردادهایی استخدام شده‌اند، از جمله برخی از افراد در حلقه داخلی میلگرام که اطلاعات، تجزیه و تحلیل داده‌ها، ارتباط با جامعه و روابط عمومی را مدیریت می‌کنند – کارهایی که اغلب به مجوزهای امنیتی نیاز دارند و به طور سنتی توسط نیروی کار ۹۰۰۰ نفری خود DEA انجام می‌شوند.

همچنین 1.4 میلیون دلار به یک شرکت حقوقی واشنگتن برای بررسی اخیر عملیات خارجی رسوایی DEA که به دلیل ارائه کوتاهی به تخلفات ماموران و نحوه جلوگیری از آن به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت، تحت بررسی است. این بررسی توسط بوید جانسون، دست راست سابق یکی از نزدیکترین دوستان میلگرام، پریت بهارارا، زمانی که او وکیل ایالات متحده در منهتن بود، نوشته شد. خود بهارارا در شرکت WilmerHale فرود آمد، حتی زمانی که بررسی در حال انجام بود.

اسکات ایمی، مشاور کل پروژه غیرحزبی در مورد نظارت دولت، گفت: “برخی از این معاملات بسیار باتلاقی به نظر می رسند.” از تضاد منافع همچنین پیمانکاران از انجام “وظایف ذاتی دولتی” مانند هدایت کارمندان فدرال منع شده اند.

ایمی گفت: «قراردادها هرگز نباید بر اساس کسانی که می شناسید منعقد شوند.

گسترش استعلام

جزئیات تحقیق گسترده که از چند ماه پیش در پاسخ به شکایات کارمندان آغاز شد، از سوی چندین نفر که توسط دفتر بازرسی کل مصاحبه شده بودند، ارائه شد که در مورد تحقیقات جاری بحث کردند و اسناد قرارداد را به شرط ناشناس ماندن ارائه کردند. در صورت مشاهده تخلف، بازرس کل می تواند هر چیزی از مجازات اداری گرفته تا تعقیب کیفری را توصیه کند.

این تحقیقات در حالی انجام می شود که DEA با افشاگری های مکرر در مورد سوء رفتار ماموران که سازمان مواد مخدر فدرال را تکان داده است و بحران فنتانیل که بیش از 100000 مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد را در سال نشان می دهد، دست و پنجه نرم می کند که میلگرام آن را “مرگبارترین تهدید مواد مخدری که کشور ما تاکنون با آن روبرو بوده” خوانده است.

DEA از در دسترس قرار دادن میلگرام برای مصاحبه یا بحث در مورد تحقیقات و قراردادهای خاص خودداری کرد و در عوض بیانیه ای را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «DEA برای ایجاد چشم‌انداز جدید، هدف قرار دادن شبکه‌های جنایتکار جهانی مسئول مرگ صدها هزار آمریکایی، افزایش آگاهی عمومی در مورد اینکه چگونه فقط یک قرص می‌تواند باعث مرگ شود، و ترویج و استخدام صدها نفر از افراد بسیار بااستعداد، فوری عمل کرده است». . “این تغییرات از طریق یک فرآیند گسترده و چند بخشی انجام شده است، و ما متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم که DEA بی وقفه برای محافظت از امنیت ملی، ایمنی و سلامت مردم آمریکا کار می کند.”

آنتونی کولی، سخنگوی سابق وزارت دادگستری که 15 سال است میلگرام را می شناسد، گفت که این تحقیقات ممکن است ناشی از کارمندانی باشد که از چنین تغییرات سازمانی راضی نیستند و به دنبال راه هایی برای عقب راندن یا تضعیف آن هستند، حتی اگر اتهامات اساسی وجود داشته باشد. درست است.»

او گفت: «اما این همان چیزی است که بازرسان کل برای صدا زدن توپ و ضربه زدن هستند.»

دستور تمیز کردن خانه

میلگرام 52 ساله با جسارت سخت نیوجرسی و رویکرد “مانی بال” مبتنی بر داده در جنگ با مواد مخدر، تقریباً دو سال پیش با مأموریت تمیز کردن خانه به DEA آمد.

اما منصوب بایدن به سرعت با بیرون راندن چند تن از مقامات حرفه ای DEA که او آنها را بخشی از فرهنگ دسته جمعی می دانست که به رفتارهای نادرست شکوفا می شود، پرها را به هم زد. درعوض، او از مشاوران وکلای تازه نصب شده و شکننده های داده که با او در قسمتی جدا شده از طبقه دوازدهم دفتر مرکزی DEA معروف به “حباب” کار می کنند، طرفداری کرد.

میلگرام همچنین به این نکته اشاره کرده است که برای رفتارهای نادرست جنسی و نژادپرستی در صفوف، هیچ تساهلی نشان نمی‌دهد و به ماموران هشدار می‌دهد که ممکن است اکنون به دلیل برخی از جرایم اولیه اخراج شوند – یک انحراف از دولت‌های قبلی.

یکی از اولین اقدامات او دستور بازنگری خارجی از عملیات خارجی گسترده DEA بود که 69 کشور را در بر می گیرد. این در پی دستگیری پرمخاطب خوزه ایریزاری، یک مامور رسوایی که اکنون محکومیت 12 سال زندان فدرال را پس از اعتراف به پولشویی برای کارتل های مواد مخدر کلمبیا و دست اندازی به میلیون ها دلار از توقیف دارایی ها و خبرچین ها برای تامین مالی یک شادی بین المللی انجام می دهد، رخ داد. غذاخوری خوب، مهمانی ها و روسپی ها.

“به طرز خیره کننده ای مبهم”

اما کسانی که برای انجام این بررسی انتخاب شدند، ابروها را بالا بردند. یکی، جان “جک” لاون، یک افسانه DEA است، اما بینش این مرد 87 ساله از دوران تصدی او در اداره آژانس در دهه 1980 است. پس از ترک دولت، لاون ریاست شورای قرن، یک گروه صنعت نوشیدنی را بر عهده داشت که تحقیقاتی را در مورد سوء مصرف الکل در محوطه دانشگاه که توسط مادر میلگرام، متخصص دانشگاه راتگرز در این زمینه انجام شده بود، تأمین مالی می کرد.

بوید جانسون، یکی از نویسندگان لاون، قبل از تبدیل شدن به یک شریک در WilmerHale، به عنوان دادستان در پرونده های بین المللی مواد مخدر کار می کرد. هر دو جانسون و میلگرام روابط نزدیکی با بهارارا دارند که پس از اخراج از سمت وکیل ایالات متحده توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ، در کنار میلگرام به هیئت علمی دانشگاه نیویورک پیوست و با هم پادکست مسائل حقوقی را میزبانی کردند.کافه اینسایدر” سال گذشته – در حالی که بررسی عملیات خارجی در حال انجام بود – بهارارا به WilmerHale پیوست. و در این سال، DEA از دستیار تحقیقاتی سابق میلگرام در NYU استخدام کرد تا معاون او شود.

قوانین مناقصه رقابتی برای بازبینی با استدلال DEA مبنی بر “فوریت غیرمعمول و قانع کننده” کنار گذاشته شد و گفت: “تهدید داروهای خارجی غیرقانونی برای سلامت و ایمنی مردم آمریکا هرگز بیشتر از این نبوده است.”

اما به جای شش ماه پیش بینی شده برای بررسی، تقریباً سه برابر این زمان طول کشید.

متیو دوناهو، که عملیات خارجی DEA را رهبری می کرد تا زمانی که با میلگرام مخالفت کرد و به کلمبیا منتقل شد، گفت: «این یک هدر دادن کامل پول مالیات دهندگان است.

دوناهو گفت که او و چندین کهنه سرباز دیگر DEA در خارج از کشور هرگز به عنوان بخشی از این بررسی مصاحبه نشدند، که به ندرت اشاره ای به رسوایی های Irizarry یا سایر رسوایی ها داشت و از ممیزی های در دسترس عموم و دستورالعمل های عملیاتی DEA وام گرفته بود.

او گفت: «این چیزی است که می شد در سه روز نوشت.

چاک گراسلی، سناتور جمهوری‌خواه آیووا، صداپیشگی طولانی‌مدت علیه ضایعات دولتی و عضو کمیته قضایی سنا، بررسی ویلمرهیل را «به‌طور خیره‌کننده مبهم» توصیف کرد و اخیراً نامه‌ای را برای جانسون ارسال کرد که در آن درخواست طیف وسیعی از سوابق، پیشینه‌ای در مورد رابطه‌اش با میلگرام و پرسیدن اینکه آیا او یا هر شخص دیگری در DEA درخواست ویرایش این گزارش را داشت.

اگرچه DEA در ابتدا این گزارش را به‌عنوان «بررسی جامع» استراتژی عملیات خارجی DEA اعلام کرد، این گزارش کاستی‌های جدی در آژانس را نادیده می‌گیرد و بیشتر 49 صفحه خود را به نقل از اسناد در دسترس عموم می‌پردازد که می‌توانستند از یک وب خارج شوند. گراسلی در نامه هفته گذشته نوشت.

نه لاون، جانسون، بهارارا و ویلمرهیل به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

کراوات نیوجرسی

یکی دیگر از قراردادهای بدون مناقصه تحت بررسی به خوزه کوردرو، یک مقام قدیمی پلیس شهر نیویورک تعلق گرفت که روابطش با میلگرام به سال 2007 بازمی گردد، زمانی که او به عنوان دادستان کل، او را به عنوان اولین مدیر کل ایالت نیوجرسی در امور باندها، اسلحه ها و جنایات خشونت آمیز معرفی کرد.

آنها با هم اداره پلیس را در کامدن – که در آن زمان به دلیل افزایش جرم و فساد تحت کنترل دولت بود – با جمع‌آوری آمار جرایم و داده‌های اطلاعاتی در زمان واقعی برای استقرار منابع در صورت نیاز، بازسازی کردند. این رویکرد مورد ستایش ملی قرار گرفت زیرا میزان قتل در خطرناک ترین شهر آن زمان کشور تقریباً به نصف کاهش یافت.

میلگرام در یک سخنرانی TED در سال 2014 درباره به کارگیری آمار در مبارزه با جرم و جنایت گفت: «ما فرهنگ زیادی برای تغییر داریم. اما خبر عالی در مورد همه اینها این است که می دانیم کار می کند.

کمتر از سه هفته پس از تصدی پست برتر در DEA، میلگرام به کوردرو قراردادی نزدیک به 400000 دلار برای انجام تجزیه و تحلیل داده های آمار جرم و جنایت اعطا کرد.

اما دوناهو گفت که تخصص کوردرو در پلیس شهری ارزش کمتری برای DEA دارد که سیل اطلاعاتی از شنودهای خارجی و داخلی و همچنین خبرچین ها را برای از بین بردن شبکه های جنایی فرامرزی پردازش می کند.

کوردرو به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

پاکسازی

تعدادی از افراد مورد بحث از طریق The Clearing، یک پیمانکار فدرال مستقر در واشنگتن که خدمات اداری برون سپاری شده را به DEA و سایر آژانس های فدرال ارائه می دهد، به DEA پیوستند.

سوابق نشان می دهد که 4.7 میلیون دلار صورتحساب Clearing به DEA برای “برنامه ریزی استراتژیک و خدمات مشاوره ارتباطی” در دو سال گذشته، 30٪ از قراردادهای فدرال آن را در آن دوره به خود اختصاص داده است.

در میان کسانی که از The Clearing تحت بررسی هستند، لنا هکت، کارمند سابق دموکرات کنگره و بنیانگذار Community Solutions، یک شرکت مشاوره ای ایندیاناپولیس متمرکز بر سلامت عمومی و عدالت کیفری است. میلگرام او را به عنوان شریک اصلی خود در پروژه اصلاحات پلیسی که در ایندیاناپولیس در حین تدریس در دانشگاه نیویورک تأسیس کرد، توصیف کرد.

سوابق داخلی نشان می دهد که هکت مرتباً به دفاتر میدانی گزارش می دهد، بیانیه های خط مشی و یادداشت هایی را برای میلگرام آماده می کند و با خانواده هایی که از بحران فنتانیل آسیب دیده اند ملاقات می کند. برای خدمات او، DEA 257 دلار در ساعت بودجه در نظر گرفت – بیش از سه برابر نرخ ساعتی که توسط کارمندان ارشد دولتی آژانس، از جمله رئیس بخش اطلاع رسانی جامعه، به دست می آورد.

دیگری که از طریق The Clearing وارد شد، جولیا پاستتی، یک روزنامه‌نگار شهر نیویورک است که کمپین‌های رسانه‌ای را برای شخصیت‌های عمومی و نویسندگان برجسته رهبری کرده است.

طبق اسناد، شرکت JMP/Verdant متعلق به Pacetti ماهانه 11500 دلار به علاوه مخارج برای نوشتن اخبار، رسیدگی به درخواست‌های مصاحبه و ترتیب دادن کنفرانس‌های خبری جمع‌آوری می‌کرد – کاری که برخی از کارمندان DEA با توجه به کارکنان روابط عمومی موجود آژانس به عنوان مازاد تلقی می‌شوند.

چندین خبر اخیر DEA – از جمله آنهایی که اعلام کردند فنتانیل به عنوان بخشی از افزایش اجرایی آژانس “One Pill Can Kill” منتشر شده است – نه از حساب ایمیل رسمی DEA بلکه از “Julia Pacetti-Verdant” منتشر شده است.

نه The Clearing، نه Hackett و نه Pacetti به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

دان فاکس، سرپرست سابق مدیر و مشاور کل دفتر اخلاق دولتی، گفت: «این برای مالیات دهندگان وحشتناک به نظر می رسد. “ظاهر افتضاح است.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام