رابرتز، رئیس قاضی، از سنای ایالات متحده خواست تا در مورد اخلاق دادگاه عالی شهادت دهد

رابرتز، رئیس قاضی، از سنای ایالات متحده خواست تا در مورد اخلاق دادگاه عالی شهادت دهد

جان رابرتز رئیس دادگستری ایالات متحده. فایل AP

واشنگتن، ایالات متحده آمریکا: به دنبال اخباری که نگرانی‌هایی را در مورد تعاملات کلارنس توماس قاضی محافظه‌کار با یک غول املاک و مستغلات برانگیخت، از جان رابرتز رئیس دیوان عالی ایالات متحده درخواست شد تا روز پنجشنبه در مقابل کمیته سنا حاضر شود.

رابرتز یا یکی دیگر از قاضی های منتخب او توسط کمیته قضایی سنا، که ریاست آن بر عهده دموکرات ها است، در نامه ای درخواست شد تا در 2 مه شرکت کند و در توضیح معیارهای اخلاقی که برای 9 قاضی اعمال می شود، شهادت عمومی بدهد.

سناتور ریچارد دوربین، رئیس کمیته، از آخرین حضور قاضی در مقابل کنگره در سال 2011، همچنین در مورد مسائل مربوط به اخلاق، نوشت: «جریان ثابتی از افشاگری‌ها در مورد عدالت‌هایی که از استانداردهای اخلاقی مورد انتظار خارج هستند، وجود داشته است.

دوربین نوشت: «این مشکلات قبلاً در سال 2011 آشکار بود و شکست یک دهه دادگاه در رسیدگی به آنها به بحران اعتماد عمومی کمک کرده است.

توماس، باسابقه‌ترین قاضی دادگاه و یکی از محافظه‌کارترین صداهای دادگاه، پس از گزارش‌هایی که توسط خبرگزاری مستقل ProPublica درباره سفرهای مجلل او و همسرش جینی با میلیاردر هارلن کرو منتشر شد، مورد بررسی قرار گرفت.

توماس که تصویری از یک قاضی فروتن ساخته بود که ترجیح می‌دهد با کمپ خود در سراسر ایالات متحده سفر کند، در سال 2019 در اندونزی با قایق بادبانی 162 فوتی (49 متری) Crow پس از پرواز به آسیا با جت شخصی کرو، ProPublica، به جزیره پرید. گزارش شده است.

توماس همچنین تعطیلات خود را در مزرعه کرا در تگزاس گذرانده است و “معمولاً هر تابستان حدود یک هفته را در استراحتگاه خصوصی کرو در کوه های آدیرونداک نیویورک سپری می کند.”

پروپوبلیکا گزارش داد، کرو، یکی از اهداکنندگان اصلی حزب جمهوری خواه و گروه های محافظه کار، همچنین املاکی را در ساوانا، جورجیا از دادگستری خریداری کرد، از جمله خانه ای که توسط مادر توماس اشغال شده بود.

بر اساس گزارش های ProPublica و دیگر رسانه ها، توماس هیچ یک از معاملات یا هدایا را گزارش نکرد.

در بیانیه ای در 7 آوریل، توماس از رابطه با کرو دفاع کرد و گفت که فهمیده است که چنین “مهمان نوازی” یک دوست خوب نیازی به گزارش طبق دستورالعمل های رسمی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این دستورالعمل ها اکنون در حال تغییر است.

“البته قصد من این است که در آینده از این راهنمایی پیروی کنم.”

با این حال، رابرتز ممکن است با سوالات بیشتری در مورد فعالیت های هر دو توماس روبرو شود. هنگامی که دو قاضی در سال 2011 توسط کمیته قضایی سنا مورد بازجویی قرار گرفتند، تمرکز عمده بر روابط خانواده توماس با کرو و دیگر کمک کنندگان قدرتمند جمهوری خواه بود.

تمرکز ویژه در آن زمان، کمک مالی کرو به مبلغ 500000 دلار برای تأمین مالی گروه جدید مدافع لیبرتی مرکزی جینی توماس بود.

همچنین می‌توان از رابرتز در مورد نقش جینی توماس در کمپین انتخاباتی اواخر سال 2020 رئیس‌جمهور پیشین دونالد ترامپ، با ادعای تقلبی بودن پیروزی جو بایدن در انتخابات، پرسید.

این کمپین مستقیماً منجر به حمله 6 ژانویه 2021 به کنگره توسط حامیان ترامپ شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام