رابرت اوبراین ، NSA ، اجلاس آسه آن: ایالات متحده به طور رایگان و آزاد هند و اقیانوس آرام را برگزار می کند

اجلاس مجازی آسه آن ، که روز پنجشنبه آغاز شد ، در میان رفتارهای تهاجمی چین در دریای مورد مناقشه چین جنوبی در حال برگزاری است.

رابرت اوبراین ، NSA ، اجلاس آسه آن: ایالات متحده به طور رایگان و آزاد هند و اقیانوس آرام را برگزار می کند

این تصویر تهیه شده از یک کنفرانس تلفنی ارائه شده توسط خبرگزاری ویتنام (VNA) ، رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی ایالات متحده را در یک اجلاس مجازی با رهبران انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (آسه آن) در روز شنبه ، 14 نوامبر 2020 نشان می دهد. ایالات متحده دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، سومین سال پیاپی است که ایالات متحده در سطح پایین تری نمایندگی می شود ، از اجلاس مجازی با همتایان جنوب شرقی آسیا عبور کرد. (VNA از طریق AP)

واشنگتن: رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی ایالات متحده ، برای یک منطقه آزاد و آزاد هند و اقیانوس آرام تلاش کرده است ، یک منطقه استراتژیک که با توجه به رفتار توسعه طلبانه چین شاهد تمرکز مجدد جهانی است.

کاخ سفید در بیانیه ای گفت ، اوبراین روز جمعه در اجلاس مجازی آمریكا و آسه آن سخنرانی كرد و به سود چشمگیر این مشاركت برای رفاه ، امنیت و رفاه بیش از یك میلیارد نفر در ایالات متحده و كشورهای آسه آن اشاره كرد. .

در این بیانیه آمده است ، وی بار دیگر بر تعهد دیرینه آمریكا در قبال هند و اقیانوس آرام آزاد و آزاد تأكید كرد.

آسه آن یکی از مهمترین گروههای تأثیرگذار در منطقه محسوب می شود و هند و چندین کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا ، چین ، ژاپن و استرالیا شرکای گفتگوی آن هستند.

اجلاس مجازی آسه آن ، که روز پنجشنبه آغاز به کار کرد ، در میان رفتارهای تهاجمی چین در دریای مورد مناقشه دریای چین جنوبی برگزار می شود. تعدادی از کشورهای آسه آن در دریای جنوب چین با چین اختلافات ارضی دارند.

پکن تقریباً کل 1.3 میلیون مایل مربع دریای جنوب چین را به عنوان قلمرو حاکمیت خود ادعا می کند. چین در حال ساخت پایگاه های نظامی در جزایر مصنوعی در منطقه است که ادعا می شود برونئی ، مالزی ، فیلیپین ، تایوان و ویتنام آن را تقسیم می کنند.

در سالهای اخیر پکن مانع از فعالیت تجاری مانند ماهیگیری و اکتشاف مواد معدنی توسط کشورهای همسایه شده است و می گوید که مالکیت سرزمین های دریایی با منابع فراوان صدها سال متعلق به چین است.

10 کشور عضو آسه آن اندونزی ، مالزی ، فیلیپین ، سنگاپور ، تایلند ، برونئی ، ویتنام ، لائوس ، میانمار و کامبوج هستند.

اوبراین ، که به عنوان فرستاده ویژه دونالد ترامپ در اجلاس شرکت کرد ، از طرف رئیس جمهور پیامی را به استقبال پنجمین سالگرد مشارکت استراتژیک آمریکا و آسه آن ، به اشتراک گذاشت.

ترامپ در اجلاس آسه آن در سال 2017 شرکت کرد ، اما در دو دیدار گذشته فقط نمایندگانی را فرستاد. اجلاس ویژه ای با آسه آن که قرار بود در ماه مارس در لاس وگاس میزبانی کند ، به دلیل لغو این کنفرانس کووید -19 پاندمی.

اوبراین همچنین روز شنبه در اجلاس مجازی آسیای شرقی نماینده ایالات متحده خواهد بود.

اجلاس شرق آسیا (EAS) اولین مجمع در منطقه آسیا و اقیانوسیه برای رسیدگی به مسائل مربوط به امنیت و دفاع است.

از زمان تأسیس آن در سال 2005 ، نقش بسزایی در تحولات استراتژیک ، ژئوپلیتیک و اقتصادی شرق آسیا داشته است.

اجلاس مجازی روز شنبه به ریاست نخست وزیر ویتنام نگوین ژوان پوچ برگزار می شود و از 18 کشور EAS شرکت می کند.

اجلاس آسیای شرقی به جز 10 کشور عضو آسه آن شامل هند ، چین ، ژاپن ، جمهوری کره ، استرالیا ، نیوزیلند ، ایالات متحده و روسیه است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.