رسانه های دولتی اسرائیل می گویند سه غیرنظامی در سوریه را هدف قرار داده است

دمشق، سوریه: بنا به گزارش رسانه های دولتی، حملات هوایی اسرائیل بامداد روز شنبه، منطقه ای در نزدیکی شهر حمص سوریه را بمباران کرد که در نتیجه آن سه غیرنظامی زخمی شدند. یک ناظر جنگ ادعا کرد که یک انبار مهمات حزب الله مورد اصابت قرار گرفته است.

اسرائیل در طول بیش از ده سال جنگ داخلی این کشور صدها حمله هوایی به خاک سوریه انجام داده است که عمدتاً بر روی نیروهای مورد حمایت ایران، اعضای حزب الله لبنان و مکان‌های ارتش سوریه متمرکز شده است.

در حالی که اسرائیل به ندرت در مورد حملاتی که به سوریه انجام می دهد اظهار نظر می کند، بارها گفته است که به دشمن اصلی خود ایران اجازه نخواهد داد که ردپای خود را در این کشور جنگ زده گسترش دهد.

حداقل 22 ستیزه جوی القاعده در حمله هوایی در سوریه کشته شدند. گمان می رود که جت ها متعلق به نیروهای سوریه یا روسیه باشند

رسانه های سوریه: دو موشک اسرائیلی به انبار تسلیحات حزب الله در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق اصابت کرد

در حوالی ساعت 00:50 (2150 به وقت گرینویچ) … دشمن اسرائیل با تعدادی موشک از سمت شمال لبنان حمله هوایی کرد و چندین مواضع را در اطراف شهر حمص هدف قرار داد. سانا گزارش شده است.

این سازمان با بیان اینکه پدافند هوایی سوریه برخی از موشک ها را رهگیری کرده است، گفت: «سه غیرنظامی زخمی شدند و یک پمپ بنزین غیرنظامی آتش گرفت و تعدادی از مخازن سوخت و کامیون ها سوختند».

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، یک ناظر مستقر در بریتانیا، گفت: «موشک‌های اسرائیل یک انبار مهمات متعلق به حزب‌الله لبنان را در فرودگاه نظامی دبعه در حومه استان حمص منهدم کردند.

بدون گزارش تلفات، گفت: “انفجارهای مهیبی به هنگام انفجار مهمات در انبار و آتش سوزی در محل مشاهده شد.”

رصدخانه گفته بود که در 2 آوریل، اسرائیل حملات مشابهی را به یک انبار حزب الله در منطقه فرودگاه دبعه هدف قرار داد که در آن دو جنگجوی طرفدار ایران کشته و پنج سرباز زخمی شدند.

دیده بان در آن زمان اعلام کرد، ارتش اسرائیل روز دوشنبه یک مواضع متعلق به یک گروه طرفدار ایران را در جنوب سوریه در نزدیکی بلندی های جولان تحت اشغال اسرائیل گلوله باران کرد که دومین بمباران از این دست در چند روز اخیر بود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام