رسانه های دولتی گزارش می دهند که کره شمالی می گوید که ICBM جدید سوخت جامد را آزمایش کرده است

رسانه های دولتی گزارش می دهند که کره شمالی می گوید که ICBM جدید سوخت جامد را آزمایش کرده است

در این تصویر ثابت و بدون تاریخ که در یک ویدیو استفاده شده است، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حال بازرسی کلاهک های هسته ای در مکانی نامعلوم را نشان می دهد. رویترز

سئول، کره جنوبی: کره شمالی روز جمعه اعلام کرد که یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد را با موفقیت آزمایش کرده است که رسانه های دولتی این کشور از آن به عنوان یک پیشرفت بزرگ برای قابلیت های دفاع هسته ای این کشور استقبال کردند.

ارتش کره جنوبی روز پنجشنبه مدعی شد که کره شمالی احتمالاً نوع جدیدی از موشک بالستیک را آزمایش کرده است که پرتاب موقتاً به دستور تخلیه بخشی از ژاپن منجر شده است.

رسانه های دولتی تصاویری از رهبر کیم جونگ اون را فاش کردند که به همراه دختر خردسالش در حال تماشای موشک سیاه و سفیدی است که در ابری از دود پرتاب می شود و پس از پرتاب موفقیت آمیز پرتاب می شود.

این مقام مسئول گفت: «نوع جدیدی از موشک بالستیک قاره پیما «هواسونگ-18» روز پنجشنبه به عنوان ابزار کلیدی نیروی نظامی راهبردی آزمایش شد. خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) گفت.

هدف از پرتاب آزمایشی تایید عملکرد موتورهای چند مرحله ای سوخت جامد پرقدرت، فناوری جداسازی مرحله و قابلیت اطمینان سیستم های کنترل با عملکردهای مختلف و ارزیابی اثربخشی نظامی استراتژی جدید بود. سیستم تسلیحاتی.»

کیم گفت که سلاح جدید “بازدارندگی استراتژیک ما را تا حد زیادی سازماندهی می کند و اثربخشی ضد حمله هسته ای ما را تقویت می کند.” KCNA.

وی افزود: تا زمانی که دشمن از استراتژی بیهوده و رفتار احمقانه خود دست بردارد و در هراس بی پایان متحمل شود، با نیروی مرگبار ضربه خواهیم زد و پاسخ تهاجمی خواهیم داد.

لیست علاقه مندیها

همه موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای شناخته‌شده پیونگ یانگ با سوخت مایع هستند و موشک‌های ICBM سوخت جامد که می‌توانند از خشکی یا زیردریایی پرتاب شوند، مدت‌هاست که در صدر فهرست آرزوهای کیم قرار دارند.

نگهداری و حمل و نقل این موشک‌ها آسان‌تر، پایدارتر و سریع‌تر آماده‌سازی برای پرتاب می‌شوند و بنابراین شناسایی و نابودی پیشگیرانه سخت‌تر است.

در رژه نظامی در پیونگ یانگ در ماه فوریه، کره شمالی رکورد تعداد موشک های بالستیک هسته ای و قاره پیما را به نمایش گذاشت، از جمله آنچه به گفته تحلیلگران احتمالاً یک ICBM جدید سوخت جامد بود.

گو میونگ هیون، محقق مؤسسه مطالعات سیاستی آسان، گفت، کره شمالی “دوباره الگوی تحریک خود را با سلاح های جدید خود تکرار کرده است.” خبرگزاری فرانسه.

او گفت: «ابتدا یک موتور سوخت جامد را قبل از نمایش موشک در یک رژه نظامی در فوریه آزمایش کرد و اکنون آنها یک آزمایش واقعی را انجام دادند.

گو گفت: دلیل اینکه کره شمالی در مورد موشک های سوخت جامد وسواس دارد این است که زمان آماده سازی قبل از پرتاب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

این مهم است زیرا هر چه مدت بیشتری طول بکشد پس از بیرون آوردن موشک از سیلو یا تونل، احتمال انهدام قبل از پرتاب بیشتر می شود.

این اعلامیه یک روز قبل از اینکه کره شمالی قرار است یکی از مهم ترین سالگردهای سیاسی خود، روز خورشید در 15 آوریل را جشن بگیرد، منتشر می شود.

این تاریخ به یاد سالگرد تولد کیم ایل سونگ رهبر بنیانگذار این کشور است و معمولاً با آزمایش‌های مهم تسلیحاتی یا رژه‌های نظامی جشن گرفته می‌شود.

روابط بین دو کره در یکی از پایین‌ترین نقاط خود در سال‌های اخیر قرار دارد و پیونگ‌یانگ سال گذشته خود را یک قدرت هسته‌ای «غیرقابل بازگشت» اعلام کرد و عملاً به احتمال مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای پایان داد.

کیم همچنین امسال به ارتش دستور داد تا تمرینات خود را برای آماده شدن برای یک “جنگ واقعی” تشدید کنند.

واشنگتن و سئول در واکنش به این اقدام، مانورهای نظامی مشترکی را با جت های رادارگریز پیشرفته و دارایی های استراتژیک برجسته ایالات متحده برگزار کردند.

کره شمالی این گونه رزمایش ها را تمرینی برای تهاجم می داند و روز سه شنبه آنها را به عنوان مانورهای «دیوانه آمیز» «شبیه سازی یک جنگ همه جانبه علیه» پیونگ یانگ توصیف کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام