رمزگشایی نتایج انتخابات بهار 2020: نمی توان نیتیش را بدون توجه به وظیفه در زمین لغزنده نادیده گرفت.

نیتیش چگونه می تواند به این انتخابات پاسخ دهد؟ اگر او مجدداً بر تعهد ایدئولوژیک خود تأیید کند ، احتمالاً گزینه های بیشتری نسبت به BJP در اختیار دارد. اگر او در آینده نزدیک بتواند بر ضعف ذاتی خود در مقام اداری عالی غلبه کند ، سفر جدید وی می تواند برای ابداع و تحکیم سیاست های مترقی در هند بسیار حیاتی باشد.

رمزگشایی نتایج انتخابات بهار 2020: نمی توان نیتیش را بدون توجه به وظیفه در زمین لغزنده نادیده گرفت.

تصویر پرونده نیتیش کومار در تجمع در بیهار. PTI

نیتیش کومار به عنوان مرد همه فصول شناخته می شود. او در سیاست خیلی دیر طعم موفقیت را چشید و هرگز به گذشته نگاه نکرد. وی به عنوان یک اصلاح طلب و دولتمرد ، نشان خود را به عنوان وزیر کابینه اتحادیه و وزیر اعظم نشان داد. با این حال ، او در سال 2017 یک انتخاب عجیب و غریب انجام داد و با آرایش مجدد با BJP به رهبری Narendra Modi ، قد و قامت خود و “مارک سیاست Bihar” را به خطر انداخت. این بعد از آن بود که او پیش از انتخابات 2015 از BJP دور شد و در زمین سخت با مودی مبارزه کرد. در همان سال ، او آزمایش کرد تا جبهه ای گسترده با نیروهای سیاسی سازگار با ایدئولوژی تشکیل دهد تا یک گزینه بسیار گریزناک به هند بدهد.

متأسفانه ، او به زودی علاقه خود را به پروژه ای که قرار بود وی را به چهره مخالف انتخابات 2019 لوک سبها تبدیل کند ، از دست داد. نیتیش نشان داده است که قادر به تصمیم گیری سیاسی منطقی نیست. او با کنار گذاشتن شرکای اتحاد و افرادی که به او کمک کردند تا بتواند یک جریان سیاسی جایگزین ایجاد کند ، با احترام به تنوع هند و اصول اخلاقی قانون اساسی ، اشتباه کرد.

این پروسه که مانند یک فرآیند اجماع در مورد Nitish Kumar 2.0 پیش بینی شده است ، از نظر اخلاقی باعث می شود که وی نتواند یک کمانچه دوم را بازی کند و به عنوان رئیس وزیر با یک سهام سیاسی کاهش یافته ، غیرقابل قبول باشد.

ظهور BJP به عنوان یک پیشرو در NDA کافی است تا نیتیش کومار و جاناتا دال (یونایتد) را به شدت ناامن و مضطرب کند. شکاف زیادی بین BJP و JD (U) با اختلاف نظر در Bihar BJP (علائم اولیه در حال حاضر وجود دارد) بیشتر خواهد شد. نزدیکی سوشیل مودی با نیتیش چشم انداز رئیس وزیر فعلی را پیچیده خواهد کرد. بخشی از BJP در حال حاضر منتظر تغییرات بزرگ سازمانی است.

در این مرحله ، اگر نیتشیش در مورد چالشهای چهار جبهه ای که در طول انتخابات داشت – BJP ، حزب Lok Janshakti (LJP) ، Mahagathbandhan و خشم مردم ، مفید باشد ، مفید خواهد بود. BJP با دادن دست آزاد به LJP برای تحقیر نیتیش کومار و حزبش نقش مشکوکی را ایفا کرد. LJP با احساس شدید انگیزه و پشتیبان گیری بی احتیاطی بازی می کرد و در نهایت به تلاشی برای بدست آوردن کرسی ها با تیراندازی تزلزل ناپذیر مقابل Nitish انجامید. عملکرد LJP تعجب آور نبود ، برنامه آن خیالی بود که جایگزین برجسته بودن JD (U) در NDA شود و متأسفانه به چشم اندازهای فراتر از آن آسیب رساند. Mahagathbandhan ادغام شده برای Nitish مانند یک قلعه بود ، او به وضوح به چالش کشیده شد و تا حدی پیش رفت که در دوره های نظرسنجی نقش BJP را به عنوان یک عضو ارشد بازی کند. آخرین اما نه مهمتر ، نیتیش به خوبی از خشم روز افزون مردم نسبت به دولت خود به دلیل بد اداره کردن آگاهی داشت کووید -19 و مهاجرت مهاجر پس از قفل شدن

این صرفاً ضد دولت نبود ، بلکه ناامیدی رای دهندگان از کسی بود که معروف بود ‘سوشاسان بابا’.

به روزرسانی های مستقیم نتایج انتخابات بیهار را اینجا دنبال کنید

در مواجهه با شرایطی از این دست ، نیتیش کسی را مقصر ندانست. نیتیش با آموزش مهندسی ، در مهندسی معادله ی طبقه ی ایالت ناکام ماند ، سرانجام معمار سقوط خود در عرصه های عمومی شد. با انجام فقط چند انتخاب عملی ، او می توانست از نتیجه نهایی که اکنون در بین عموم است ، جلوگیری کند. با NDA که اکنون صریحاً پیشتاز است ، می توان BJP را از داشتن روانشناختی برای ایفای نقش بزرگتر در سیاست های دولت بیهار اطمینان داد. دیگر رقبای Nitish خوشحال نخواهند شد زیرا آنها فقط از سیاست ها ، اقدامات و تیم اجرایی او ناراحت بودند – نه با مارک فردی “Nitish Kumar”. اینکه بخواهیم در این باره تأکید کنیم و بدانیم که چگونه “سیاست معاملات” شکاف بین رقبا و دشمنان را کاهش داده است ، امری عجیب است. در نبرد پرستیژ خاموش با BJP ، نیتیش یک خود شکست خورده است. معمولاً مردم نوعی ناراحتی Nitish از Modi (2009-2015) را به یاد می آورند و در دوره های متوالی وقتی JD (U) -BJP از روی ناچاری به هم می پیوندند سرگرم کننده بود.

در رمزگشایی از روند گسترده نتایج انتخابات بیهار ، نمی توان از وجود نیتیش در زمین لغزنده صرف نظر از نحوه نهایی اعطای اختیار ، غافل شد. او در حال حاضر از کانون توجهات دور است و پذیرش وی برای ادامه کار با NDA ، فعالیت سیاسی اواخر مرحله او را تضعیف می کند. اعلامیه وی در مورد بازنشستگی فقط یک ارتباط موقتی داشت. در حقیقت ، برنامه ریزی برای بازنشستگی در سیاست اشتباه است. این به طور مشروط اتفاق می افتد ، کسی مانند او با تسلط بر realpolitik نباید آن را تضعیف کند.

نیتیش چگونه می تواند به این انتخابات پاسخ دهد؟ اگر او مجدداً بر تعهد ایدئولوژیک خود تأیید کند ، احتمالاً گزینه های بیشتری نسبت به BJP در اختیار دارد. اگر او در آینده نزدیک بتواند بر ضعف ذاتی خود در مقام اداری عالی غلبه کند ، سفر جدید وی می تواند برای ابداع و تحکیم سیاست های مترقی در هند بسیار حیاتی باشد. این راهی کمتر پیموده شده خواهد بود ، با این حال ، او می تواند با تقدم هدف بزرگتر از جاه طلبی شخصی خود ، خدمتی بزرگ به ملت انجام دهد.

دومین احتمال این است که او با NDA ادامه دهد و بار دیگر رئیس وزیر شود. با این حال ، تاکنون ، برترین های BJP از تعهد خود عقب نمانده اند. با یافتن نیتیش در موقعیتی نامطمئن ، BJP او را به عنوان وزیر ارشد بایار نسبت به رقیبان حزب ترجیح می دهد. کسانی که نیتیش را تحسین می کنند و همچنان امیدوارند که از جانب او قضاوت بهتری داشته باشند ، از دیدن افتادن وی در دام تصمیمی که به راحتی اتخاذ شده و بعداً به عنوان اشتباه بزرگ دیگر وی یاد می شود ، شوکه خواهند شد. برای بخش عمده ای از جمعیت این ایالت ، نیتیش همچنان رهبر است. او باید بین اینها انتخاب کند.

انتخاب بین شیطان و دریا عمیق نیست ، بلکه در مورد بازگرداندن عناصر از دست رفته و آرزوی دور اندیشی است. در هیچ برهه ای از زمان ، نیتیش کومار نیازی به جستجو در داخل مثل الان نداشت. اگر او به خودش اجازه دهد بخشی از طراحی BJP در بیهار باشد ، یک علامت سوال دائمی در مورد جنبش های سیاسی و کسانی که زمانی آنها را در لباس ایدئولوژیک راه اندازی کردند وجود خواهد داشت. او باید به خودش فرصتی برای اصلاح دوره بدهد.

نویسنده یک سیاست شناس و ستون نویس است. با وی می توان از طریق آدرس زیر استفاده کرد: [email protected]

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.