رهبران قانونگذاری در کنتاکی، تنسی خواستار اقدامات بیشتر برای کنترل اسلحه پس از تیراندازی های دسته جمعی شدند.

پس از دو تیراندازی دسته‌جمعی که در روز سه‌شنبه در لوئیزویل و نشویل ۱۱ نفر کشته شدند، رهبران قانون‌گذاری در کنتاکی و تنسی خواستار اقدامات بیشتر کنترل اسلحه، از جمله قوانین قوی‌تر برای ممانعت از دستیابی افراد در بحران به سلاح گرم شدند.

روز دوشنبه، یک کارمند بانک در لوئیزویل، کنتاکی، به سوی همکارانش تیراندازی کرد که در نتیجه آن پنج نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند. سه کودک 9 ساله و همچنین سه معلم در 27 مارس در یک مدرسه خصوصی مسیحی در نشویل، تنسی، توسط یک دانش آموز سابق به قتل رسیدند.

فرماندار بیل لی تنسی از اعضای مجمع عمومی خواست تا برای تقویت مقررات به اصطلاح “پرچم قرمز” ایالت به اجماع برسند، که قرار است کار را برای کسانی که تهدیدی برای مردم یا خودشان ارزیابی می‌کنند سخت‌تر کند. اسلحه بگیرید

جمهوریخواه گفت: “من از قوه مقننه می خواهم اقدامات متفکرانه و عملی برای انجام این کار، تقویت قوانین ما، جدا کردن افراد خطرناک از سلاح گرم و در عین حال حفظ حقوق اساسی مردم این ایالت انجام دهد.” فرماندار صبح سه شنبه به خبرنگاران گفت.

چنین قوانینی مکمل قانون موجود است که به دادگاه‌ها اجازه می‌دهد عاملان سوء استفاده خانگی، تجاوز جنسی، و تعقیب را از داشتن یا داشتن سلاح گرم منع کنند.

درخواست لی برای همکاری به دنبال اخراج دو دموکرات سیاهپوست توسط مجلس تحت سلطه جمهوری خواهان بود که در کنگره ایالت تنسی تظاهرات کردند و خواستار کنترل بیشتر اسلحه شدند.

فرماندار همچنین گفت که دستوری اجرایی را امضا خواهد کرد که دادگاه‌های محلی را ملزم می‌کند که سوابق جنایی خود را ظرف 72 ساعت به مجریان قانون ایالت گزارش کنند، اقدامی با هدف غربالگری مؤثرتر خریدار اسلحه.

لی روز سه شنبه در کنفرانسی خبری در نشویل از قانونگذار خواست «این افراد خطرناک را از سلاح گرم جدا کند و در عین حال حقوق اساسی مردم این ایالت را حفظ کند».

مورگان مک گاروی، نماینده ایالات متحده، در یک کنفرانس خبری در لوئیزویل، از قانونگذاران فدرال خواست تا از بررسی پیشینه جهانی حمایت کنند. این دموکرات گفت که در زمان حضورش در مجلس قانونگذاری ایالتی، با همکاران محافظه کار برای معرفی قوانینی کار می کرد که به حذف موقت اسلحه از افراد در بحران کمک می کرد.

مک‌گاروی اشاره کرد که تیرانداز لوئیزویل می‌توانست به‌عنوان یک خطر تلقی شود و به گزارش‌هایی اشاره کرد که این مرد تفنگ تهاجمی را که در 4 آوریل استفاده کرده بود، به‌طور قانونی خریداری کرد، و قبل از اقدام به خودکشی به آنها پیام داد یا با کسی تماس گرفت تا به آنها بگوید قصد خودکشی دارد و در فکر آسیب است. تیراندازی

این نماینده کنگره گفت: «ما ابزاری در کتاب نداریم تا با کسی که خطری قریب الوقوع برای خود یا دیگران است مقابله کنیم.

شهردار کریگ گرینبرگ در کنفرانس خبری گفت که تیراندازی روز دوشنبه تعداد افراد کشته شده بر اثر خشونت مسلحانه در لوئیزویل را تا کنون به 40 نفر در سال 2023 رساند و سطح خشونت با سلاح گرم در شهرش را “فراتر از وحشتناک” خواند.

شهردار دموکرات خاطرنشان کرد که بر اساس قانون فعلی کنتاکی، این تفنگ روزی به صورت قانونی به حراج گذاشته خواهد شد و از قانونگذاران ایالتی خواست اجازه دهند اسلحه هایی که در تیراندازی های مرگبار استفاده می شوند، نابود شوند.

او گفت: «قوانینی که اکنون داریم خشونت و قتل را امکان پذیر می کند.

به گفته پلیس ایالت کنتاکی، هر فرد 21 ساله یا بالاتر که واجد شرایط داشتن قانونی اسلحه گرم باشد، می تواند یک سلاح کشنده پنهان داشته باشد.

تیراندازی های دسته جمعی در ایالات متحده امری عادی شده است. طبق آرشیو Gun Violence، در سال 2023 تاکنون 146 مورد بوده است که بیشترین میزان در این مقطع در سال از سال 2016 است. این گروه غیرانتفاعی تیراندازی دسته جمعی را اینگونه تعریف می کند که چهار نفر یا بیشتر به ضرب گلوله یا کشته شوند، بدون احتساب تیرانداز.

به گفته پلیس، مرد مسلح لوئیزویل در محل حادثه به ضرب گلوله کشته شد. مشخص نیست که او توسط پلیس کشته شده یا خودکشی کرده است. پلیس گفت که فیلم دوربین بدنه این حادثه را در کنفرانس خبری ساعت 5 بعد از ظهر به وقت شرقی (2100 GMT) روز سه شنبه منتشر خواهد کرد.

ژاکلین گوین-ویلاروئل، رئیس پلیس موقت لوئیزویل در کنفرانس خبری روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که پلیس عامل تیراندازی را کانر استورجن شناسایی کرد که در زمان تیراندازی در شعبه بانک ملی قدیمی در مرکز شهر کار می کرد.

پلیس روز دوشنبه ابتدا گفت که تیرانداز 23 ساله بوده است، اما بعداً سن او را به 25 سال رساند.

مقامات حکم بازرسی را در محل اقامت مرد مسلح به اجرا درآوردند و اقلامی را کشف کردند، اما رئیس پلیس گفت که از آنجایی که تحقیقات در حال انجام است، نمی تواند جزئیاتی را درباره آنچه کشف شده است، فاش کند.

“این فقط قلبت را می شکند”

پلیس لوئیزویل در عرض چند دقیقه به گزارش‌هایی مبنی بر یک مهاجم در صبح دوشنبه در دفتر بانک نزدیک استادیوم بیسبال اسلاگر فیلد پاسخ داد.

پلیس گفت که افسران به سوی مرد مسلح تیراندازی کردند که ویدیوی زنده حمله او را در شبکه های اجتماعی پخش کرد. به گفته Gwinn-Villaroel، او هیچ تماس قبلی با پلیس لوئیزویل نداشت.

کشته شدگان جاشوا باریک 40 ساله بودند. دینا اکرت، 57 ساله; توماس الیوت، 63; جولیانا فارمر، 45 ساله; و جیمز توت 64 ساله

به گفته دکتر جیسون اسمیت، افسر ارشد پزشکی در دانشگاه بهداشت لوئیزویل، چهار نفر از 9 مجروح روز سه‌شنبه در بیمارستان بستری شدند و دو نفر در مراقبت‌های ویژه هستند.

اسمیت گفت، یک جوان 26 ساله که اخیراً از آکادمی پلیس فارغ التحصیل شده و به سرش شلیک شده بود، روز سه شنبه در وضعیت بدی قرار داشت. دکتر صدای خود را به گروه کر که خواستار کنترل اسلحه می‌شد، اضافه کرد و گفت که از اینکه باید قربانیان تیراندازی زیادی را درمان کند «خسته» است.

او گفت: «فقط چند بار می‌توان وارد اتاقی شد و به کسی گفت که فردا به خانه نمی‌آید». “وقتی می شنوید که کسی فریاد می زند “مامان” یا “بابا” قلب شما را می شکند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام