روحانی قدرتمند، عضو هیئت انتخاب رهبران عالی ایران، به ضرب گلوله کشته شد

روحانی قدرتمند، عضو هیئت انتخاب رهبران عالی ایران، به ضرب گلوله کشته شد

آیت الله عباسعلی سلیمانی. منبع: توییتر

در یکی از بزرگ‌ترین ترورها از زمان آغاز اعتراضات مهسا امینی در ایران، یک رهبر مذهبی مشهور که در کمیته انتخاب رهبران ارشد ایران حضور داشت، روز چهارشنبه کشته شد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در شهرستان بابلسر در شمال استان مازندران زمانی که روی نیمکت بانک نشسته بود ترور شد و گزارش ها حاکی از آن است که ضارب وی که یکی از نیروهای امنیتی بود بازداشت شده است.

به گزارش مقامات محلی به نقل از خبرگزاری ایرنا، «آیت الله عباسعلی سلیمانی در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید و ضارب نیز دستگیر شد».

«ماشین کشتار» ایران در سال 2022 جان 582 نفر را از بین برد. بیش از 150 نفر در سال جاری تاکنون اعدام شده اند

ترویج جنبش ضد حجاب در ایران جرم است

88 عضو مجلس خبرگان ایران که رهبران عالی را انتخاب می کنند، شامل سلیمانی 75 ساله، نماینده سابق آیت الله علی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب بود.

وی همچنین اقامه نماز هفتگی را در شهرهای سیستان بلوچستان و اصفهان اقامه کرد.

به گفته جیسون برادسکی، مدیر سیاست سازمان متحد علیه ایران هسته ای مستقر در ایالات متحده، سیستان و بلوچستان تعداد قابل توجهی تظاهرات ضد رژیم داشته است.
از زمان آغاز تظاهرات خشونت آمیز ضد رژیم در سپتامبر 2022، که جرقه آن با مرگ یک زن جوان در بازداشت پلیس آغاز شد، به نظر می رسد سلیمانی ارشد ترین روحانی کشته شده در ایران باشد.

ماشا امینی 22 ساله به دلیل داشتن حجاب نامناسب دستگیر شد و در نتیجه او تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفت. مرگ او خشم بزرگی را برانگیخت و منجر به تظاهرات سراسری شد که دولت با خشونت به آنها پایان داد.

اگرچه ایران همچنان تحت تاثیر تظاهرات گسترده علیه دولت و سرکوب مداوم مخالفان است، اما بلافاصله مشخص نشد که چه کسی مسئول اعتصاب روز چهارشنبه بود.

بر اساس گزارش‌ها، گمان می‌رود اسرائیل اخیراً ترورهای بلندپایه‌ای را در ایران انجام داده است، اکثر این قربانیان با اطلاعات ایران و برنامه هسته‌ای ایران مرتبط بوده‌اند که اسرائیل آن را یک تهدید وجودی می‌داند.

این در پی یک حمله جهادی است که در آن دو روحانی در شمال مشهد کشته و یک روحانی دیگر زخمی شدند.

و در ماه نوامبر، مهاجمان ناشناس یک روحانی شیعه را در شهر ناآرام ایران زاهدان به ضرب گلوله کشتند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام