روز جهانی علوم 2020: آنچه باید درباره موضوع امسال ، تاریخچه و اهمیت این روز بدانید

به گفته یونسکو ، هدف این روز این است که شهروندان از تحولات دنیای علم مطلع شوند و نقشی را که دانشمندان در درک کره زمین ایفا می کنند ، تأکید می کند.

هر ساله در تاریخ 10 نوامبر ، مردم روز جهانی علم برای صلح و توسعه را جشن می گیرند تا نقش مهم علم را در جامعه برجسته کنند و مردم را در بحث و گفتگو در مورد مسائل علمی نوظهور مشارکت دهند.

این روز همچنین بر اهمیت و ارتباط علم در زندگی روزمره تأکید می کند.

ملل متحد این روز را با این توییت گرامی داشت: “علم برای درک دنیای ما ، از # COVID19 تا دلایل اضطراری آب و هوا ، کلیدی است.”

به گفته یونسکو ، این روز با هدف اطمینان از اینکه شهروندان از تحولات دنیای علم مطلع هستند ، تأکید می کند و نقشی را که دانشمندان در درک کره زمین و از طریق پایداری بیشتر جوامع بازی می کنند ، تأکید می کند.

موضوع روز جهانی علوم 2020

با جهانی کووید -19 همه گیری که نقش اساسی علم را در پرداختن به چالش های جهانی برجسته می کند ، موضوع 2020 روز جهانی علم ، علم برای جامعه است. یونسکو میزگردی آنلاین را با موضوع “علم برای جامعه و با آن در برخورد با جامعه برگزار می کند کووید -19

آدری آزولای ، مدیر کل یونسکو ، به مناسبت روز جهانی علوم برای صلح و توسعه اظهار داشت که بحران فعلی باید به عنوان یک زنگ خطر برای فوریت افزایش بودجه و حمایت از تحقیقات علمی و همکاری باشد.

وی افزود: “این نه تنها به علوم طبیعی ، بلکه به علوم اجتماعی و انسانی و علوم نیز مربوط می شود. این ویروس یک مسئله همه جانبه در جامعه است ، که فقط برای داده های اپیدمیولوژیک قابل کاهش نیست ، هرچند که اساسی باشند.”

تاریخ روز جهانی علم

اولین روز جهانی علوم در 10 نوامبر 2002 جشن گرفته شد. این اولین بار توسط یونسکو در سال 2001 اعلام شد و از آن زمان ، روز جهانی علوم برای صلح و توسعه فرصتی را برای نشان دادن ارتباط گفتمان و کشف علمی به عموم مردم فراهم کرده است.

جشن فرا رسیدن روز پس از کنفرانس جهانی علوم در بوداپست در سال 1999 آغاز شد ، جایی که تصور می شد این روز فرصتی برای تأیید مجدد تعهد به دستیابی به اهداف اعلام شده در اعلامیه علم و استفاده از دانش علمی هر ساله است.

نایب رئیس هند ونكایا نیدو نوشت: “روز جهانی علوم برای صلح و توسعه روزی است که به ما یادآوری می کند که هدف نهایی علم آوردن خوشبختی و بهتر کردن زندگی مردم است. # روز علوم”.

وی در ادامه افزود که همه گیری در حال انجام ، نیاز جامعه علمی جهان را برای گردهم آمدن و یافتن راه حل برای مشکلاتی که بشریت با آن روبرو است ، آشکار کرده است.

“در این روز بیایید تعهد کنیم که از # علم برای صلح و توسعه بیشتر در جهان استفاده کنیم و آن را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کنیم” او اضافه کرد.

Naveen Patnaik و Nitin Gadkari نیز پیام های مشابهی را برای جشن گرفتن این روز به اشتراک گذاشتند:

موسسه فناوری صنعتی کالینگا به اشتراک گذاشت که روز جهانی علم قصد دارد ضمن برجسته سازی نقش دانشمندان ، مردم را در مورد اهمیت علم و پیشرفت آن در پایداری زندگی حساس کند.

حساب توییتر جایزه نوبل نیز این روز را با یک کلیپ ویدئویی کوتاه با یادآوری لینوس پائولینگ ، “یک برنده شیمی که مبارزاتش علیه سلاح های هسته ای نیز منجر به دریافت جایزه صلح نوبل شد” جشن گرفت.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.