روز قبل از رای گیری پارلمان در مورد اصلاحات قانون اساسی ، پلیس تایلند در تجمع طرفدار دموکراسی با آب و گاز اشک آور شلیک کرد

در آخرین درگیری معترضین به دنبال اصلاح قانون اساسی تایلند ، سلطنت و استعفا resign نخست وزیر ، در درگیری 18 نفر مجروح شدند.

روز قبل از رای گیری پارلمان در مورد اصلاحات قانون اساسی ، پلیس تایلند در تجمع طرفدار دموکراسی با آب و گاز اشک آور شلیک کرد

در اثر درگیری معترضین به مجلس ، 18 نفر در درگیری زخمی شدند. خبرگزاری فرانسه

پلیس تایلند روز سه شنبه با شلیک آب و گاز اشک آور به سمت معترضان طرفدار دموکراسی که می خواستند خود را به پارلمان برسانند ، جایی که نمایندگان مجلس در حال بحث و گفتگو درباره تغییرات احتمالی قانون اساسی بودند که با دستورالعمل نظامی نوشته شده بود.

در آخرین دور تظاهرات خواستار اصلاح قانون اساسی تایلند ، سلطنت و ترک نخست وزیر فعلی ، در درگیری ها هنگام درگیری معترضین به مجلس ، 18 نفر زخمی شدند.

با فرارسیدن شب ، معترضین و پلیس در یک درگیری متشنج در دروازه های اصلی ساختمان پارلمان حبس شدند.

رهبر برجسته دانشجویی Parit “Penguin” Chiwarak از طریق یک مگافون از یک کامیون گفت: “متهم کردن ما به نقض قانون را متوقف کنید ، شما (پلیس) با آسیب رساندن به مردم قانون را نقض می کنید.”

“ما برای آینده ای بهتر برای کشورمان و همه می جنگیم ، بنابراین ما را با آب شلیک نکنید.”

پیش از این ، یک عقب نشینی پلیس در یکی از موانع شاهد اولین درگیری بزرگ بین معترضان طرفدار دموکراسی و هواداران فوق سلطنت طلب زردپوش بود که بطری ها ، سنگ ها و زباله ها را به سمت یکدیگر پرتاب می کردند.

بعد از ظهر چند هزار فعال دموکراسی در خیابان های اطراف ساختمان پارلمان به خیابان ها آمدند ، جایی که پلیس ضد شورش جاده ها را با موانع و سیم خاردار مسدود کرده بود.

پلیس تایلند روز قبل از رأی گیری پارلمان در مورد اصلاحات قانون اساسی ، در محل تجمع prodemocracy ، گاز اشک آور آب شلیک کرد

یک راهب بودایی از راهپیمایی ضد دولتی ضد معترضین معترضین طرفدار دموکراسی در بانکوک در 17 نوامبر 2020 عبور می کند. AFP

پلیس با شلیک آب به سمت معترضین که قصد داشتند مانعی برچیده شود ، و با استفاده از آب حاوی مواد تحریک کننده ، تظاهرکنندگان را برای شستن چشمهای خود درگیر کرد.

برخی از آنها در پشت اردکهای لاستیکی بادی غول پیکر که معترضین قصد داشتند در امتداد رودخانه پشت پارلمان شناور شوند ، در حالی که نمایندگان مجلس در داخل بحث می کردند ، پناه گرفتند.

راهپیمایی های دانشجویی از ماه ژوئیه تایلند را لرزاند و خواستار برکناری نخست وزیر پرایوت چان او چا – که با کودتای 2014 قدرت را به دست گرفت – و اصلاح قانون اساسی با دستورالعمل نظامی.

برخی از اعضای این جنبش همچنین خواستار اصلاحات در سلطنت هستند – موضوعی که یک بار تابو بود – و باعث ایجاد شوک در تاسیس تایلند می شود.

برای آرامش تماس بگیرید

همزمان با درگیری پلیس و معترضین ، نمایندگان مجلس در حال بررسی این موضوع بودند که آیا در مورد هفت اصلاحیه قانون اساسی بحث کنند.

آنها شامل پیشنهادی برای جایگزینی انتصابات نظامی فعلی در سنا با نمایندگان مستقیم انتخاب شده است.

اما انتظار می رود که هرگونه تغییر قانون اساسی در تایلند مدتها طول بکشد و بعید به نظر می رسد مجلس سنا که توسط رژیم انتصاب شده است از رأی خود خارج شود.

پلیس تایلند روز قبل از رأی گیری پارلمان در مورد اصلاحات قانون اساسی ، در محل تجمع prodemocracy ، گاز اشک آور آب شلیک کرد

تایلند ماهها شاهد تظاهرات دانشجویی به رهبری اصلاح طلبان در قانون اساسی و سلطنت و ترک نخست وزیر فعلی بوده است. خبرگزاری فرانسه

چندین قانونگذار مخالف برای نظارت بر تاکتیک های پلیس از پارلمان بیرون آمدند.

Taopipop Limjittrakorn ، نماینده حزب “حرکت به جلو” که طرفدار اصلاحات است ، گفت که پلیس از درخواست ها برای تشدید اوضاع چشم پوشی می کند.

وی به خبرنگاران گفت: “پلیس نباید بیش از حد خشن باشد و تهدید” کند.

تقابل بین سلطنت طلبان فوق العاده و فعالان دموکراسی به نظر می رسید وقتی تعداد انگشت شماری از افراد از هر دو طرف برای در آغوش کشیدن یکدیگر متوقف می شوند ، به یک پایان مسالمت آمیز منتهی می شود ، اما این عمر کوتاه مدت بود.

سلطنت طلبان که اجازه تجمع در منطقه پارلمانی را داشتند ، مخالف تمام پیشنهادات تغییر قانون اساسی تایلند در سال 2017 هستند و می گویند این پادشاهی را تضعیف می کند.

انتظار می رود پارلمان روز چهارشنبه رای گیری کند که در آن لایحه اصلاحات قانون اساسی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.