روسای دفاعی ایالات متحده و چین در سنگاپور “دست دادند اما هیچ تبادل اساسی انجام نشد”.

روسای دفاعی ایالات متحده و چین در سنگاپور

لی شانگفو وزیر دفاع چین و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا. رویترز

پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و لی شانگ فو، همتای چینی او در سنگاپور پس از رد دیدار رسمی با واشنگتن از سوی پکن، به طور خلاصه صحبت کردند.

آستین و دیگر مقامات آمریکایی برای تقویت اتحادها و شراکت ها در آسیا برای مقابله با چین تلاش کرده اند، اما نشانه های آزمایشی نیز وجود دارد که دو طرف در تلاش برای اصلاح روابط خود هستند.

گزارش شده است که ایالات متحده از چین دعوت کرده بود تا در حاشیه گفتگوی شانگری-لا گفتگو کند، اما پکن این دعوت را رد کرد.

مقالات مرتبط

چین

چین به دلیل امتناع از ملاقات با لوید آستین، رئیس دفاع آمریکا، از آمریکا سرپیچی کرد

چین

تماشا کنید: “مانور تهاجمی” جت چینی در نزدیکی هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای چین جنوبی

سرتیپ پت رایدر سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای گفت. آستین و لی در مراسم شام افتتاحیه امشب دیالوگ شانگری لا در سنگاپور به طور خلاصه صحبت کردند. دو رهبر با هم دست دادند، اما تبادل نظر اساسی انجام نشد.»

وی افزود که ایالات متحده به حفظ یک خط ارتباطی باز معتقد است “و همچنان به دنبال گفتگوهای معنادار نظامی به نظامی در سطوح مختلف برای مدیریت مسئولانه روابط خواهد بود.”

رابطه لی با ایالات متحده به ویژه زمانی که این کشور در سال 2018 به دلیل خرید تسلیحات روسی تحریم هایی را علیه وی اعمال کرد، کهنه شده است. با این حال پنتاگون تاکید کرده است که این مانع از انجام تجارت رسمی آستین با او نمی شود.

یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده گفت که صحبت کردن برای این دو خوب است، اما «دست دادن در شام جایگزین نشستن و تبادل نظر معنادار نیست».

دفعه بعد که آنها یکدیگر را می بینند، باید برای گفت و گوی جدی و اساسی باشد – و آستین، وزیر امور خارجه، وقتی در اولین جلسه عمومی دیالوگ فردا صحبت می کند، بیشتر در مورد چرایی اهمیت این موضوع صحبت خواهد کرد.

روابط واشنگتن و پکن بر سر تعدادی از مسائل از جمله تایوان که چین آن را قلمرو خود می‌داند و سرنگونی بالون جاسوسی چینی که امسال بر فراز ایالات متحده پرواز کرد، به هم ریخته است.

با ورودی های AFP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.