روسیه حمله پهپادی اوکراین را عامل آتش سوزی بزرگ انبار سوخت کریمه می داند

روسیه حمله پهپادی اوکراین را عامل آتش سوزی بزرگ انبار سوخت کریمه می داند

این حمله زمانی رخ داد که اوکراین برای عقب راندن نیروهای روسیه از سرزمینی که از زمان تهاجم در فوریه 2022 به تصرف خود درآورده بود، برای یک ضد حمله که مدت ها وعده داده بود آماده می شود.

جنگ روسیه و اوکراین: روسیه اوکراین را مسئول حمله هواپیمای بدون سرنشین می داند که باعث آتش گرفتن یک انبار سوخت در کریمه شده است.

حمله پهپاد اوکراینی بامداد روز شنبه یک مرکز ذخیره سوخت روسیه را در بندر کریمه سواستوپل به آتش کشید و در آخرین حمله به شبه جزیره تحت اشغال روسیه، ستون وسیعی از دود سیاه را به آسمان فرستاد.

فرماندار شهر مسکو اوکراین را مقصر دانست و بعداً گفت که آتش قبل از وقوع فاجعه خاموش شده است.

روسیه تلفات نیروها را 30 درصد در آوریل کاهش داد، KIA از میانگین 776 به 568 کاهش داد: اطلاعات دفاعی انگلیس در مورد جنگ اوکراین

اوکراین بر مسیر حیاتی تامین به باخموت کنترل دارد

به گزارش RBC اوکراین، یک مقام اطلاعاتی ارتش اوکراین گفت که بیش از 10 مخزن فرآورده های نفتی با ظرفیت حدود 40 هزار تن که برای استفاده ناوگان دریای سیاه روسیه در نظر گرفته شده بود، منهدم شد.

این حمله در حالی انجام شد که اوکراین برای عقب راندن نیروهای روسیه از قلمروهایی که از زمان تهاجم در فوریه 2022 به تصرف خود درآورده بودند، آماده می‌شود تا یک حمله متقابل وعده داده شده طولانی‌مدت را به عقب براند.

اوکراین می گوید کنترل تمام قلمرو قانونی خود، از جمله کریمه، شرط کلیدی برای هرگونه توافق صلح است. نیروهای روسیه در سال 2014 شبه جزیره را اشغال کردند.

مسکو کیف را به ارسال امواجی از پهپادهای هوایی و دریایی برای حمله به کریمه متهم کرده است.

میخائیل رازوژایف فرماندار سواستوپل گفت که تنها یک پهپاد به مخازن نفت برخورد کرد.

رازوژایف در اپلیکیشن تلگرام نوشت: «دشمن… می‌خواست سواستوپل را طبق معمول با حمله‌ای پنهانی در صبح غافلگیر کند.

وی افزود، آتش نشانان روسی نشان داده اند که چگونه می توان یک آتش سوزی بزرگ را “و جلوگیری از یک فاجعه” شکست داد.