روسیه می‌گوید رزمایش‌های ناوگان در اقیانوس آرام به پایان رسید، سربازان آماده مقابله با «تجاوز» شدند.

مسکو، روسیه: روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که رزمایش‌های فوری ناوگان این کشور در اقیانوس آرام به پایان رسیده است و بار دیگر تاکید کرد که نیروهای این کشور برای دفع “تجاوز” در صورت وقوع نبرد دریایی آماده هستند.

به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع، ناوگان روسیه در اقیانوس آرام که در شهر بندری ولادی وستوک مستقر است، با توجه به تنش‌های مداوم با غرب بر سر اوکراین، بنا به گزارش‌ها هفته گذشته مانورهای رزمی غافلگیرانه را آغاز کرد.

روز دوشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که یک “بازرسی غافلگیر کننده” “در سطح بسیار بالایی” انجام شده است.

وزارت دفاع روز پنجشنبه اعلام کرد که رزمایش پایان یافته و نیروها به مواضع خود باز می گردند.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: مانورهای فوری، آمادگی بالای نیروهای (نیروهای) ناوگان اقیانوس آرام را برای حل مشکلات دفع تجاوز دشمن احتمالی از جهت اقیانوس و دریا تایید کرد.

در طول تمرینات در دریای ژاپن، دریای اوخوتسک و دریای برینگ، نیروها به جستجو و انهدام زیردریایی‌ها، «دفع حملات موشکی و هوایی در مقیاس بزرگ» و پرتاب راکت، اژدر و آتش توپخانه علیه اهداف دریایی و زمینی پرداختند.

ناوهای موشکی استراتژیک و بمب‌افکن‌های دوربرد برای تقلید از حملات به اهداف دشمن به «بخش مرکزی اقیانوس آرام» پرواز کردند.

مسکو اعلام کرد که نیروهای پدافند هوایی با استقرار سامانه‌های موشکی ضدهوایی اس-400، سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای پانتسیر-اس و ایستگاه‌های راداری، حمله هوایی ساختگی دشمن را دفع کردند.

در این رزمایش در اقیانوس آرام بیش از 25000 پرسنل نظامی روسیه و 167 کشتی جنگی و شناور پشتیبانی از جمله 12 زیردریایی شرکت داشتند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام