روسیه هشدار می دهد که ممکن است پس از اقدام علیه Uniper، Fortum، دارایی های بیشتری را تصاحب کند

روسیه هشدار می دهد که ممکن است پس از اقدام علیه Uniper، Fortum، دارایی های بیشتری را تصاحب کند

تصویر نمایشی خبرگزاری فرانسه

جدید دهلی: کرملین اعلام کرده است که پس از کنترل موقت دارایی‌های دو شرکت دولتی اروپایی، ممکن است دارایی‌های بیشتری از غرب را به عنوان تلافی اقدامات خارجی علیه شرکت‌های روسیه توقیف کند. رویترز.

اواخر روز سه‌شنبه، رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین دستوری صادر کرد که مسکو بر دارایی‌های روسی شرکت آلمانی Uniper (UN01.DE) و Fortum فنلاند (FORTUM.HE) که هر دو تأسیسات برق را در آنجا اداره می‌کنند، کنترل کند. کرملین تصریح کرد که این اقدام ممکن است لغو شود.

به گفته یونیپر، اقدام علیه بخش روسی Uniper، Unipro (UPRO.MM) در دست بررسی بود. فورتوم اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است و شرکت تابعه روسی آن به آن اطلاع داده است که مدیر عامل شرکت تغییر کرده و این بخش تحت مدیریت موقت دارایی قرار گرفته است. رویترز.

سازمان دیده بان: معاون نخست وزیر روسیه در مورد عدم تعادل تجاری می گوید: «نیاز به تقویت تجارت با هند است

معاون نخست وزیر مانتوروف: روسیه مشتاق تشدید مذاکرات در مورد تجارت آزاد با هند است

مسکو به شدت به این خبر واکنش نشان داده است که کشورهای G7 در حال بررسی ممنوعیت تقریباً کامل صادرات به روسیه هستند و بسیاری از آنها خواستار اعمال مجازات های شدیدتر برای کاهش ظرفیت روسیه برای جنگ در اوکراین شده اند.

اتحادیه اروپا در حال بررسی استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین است.

به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، “فرمان اتخاذ شده پاسخی به اقدامات تهاجمی کشورهای غیردوست است.” وی افزود: این ابتکار منعکس کننده نگرش دولت های غربی نسبت به دارایی های خارجی شرکت های روسی است.

پسکوف همچنین گفت، با توجه به رویترزهدف اصلی این فرمان تشکیل صندوق جبران خسارت برای اعمال احتمالی اقدامات متقابل در پاسخ به سلب مالکیت غیرقانونی دارایی های روسیه در خارج از کشور است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام