روشهای خرید بسته های اینترنت (همراه اول، ایرانسل، مخابرات و ) – کارپرداز

حالا باید دید که واکنش همراه اول و ایرانسل به این اخطار چه بوده و آیا قیمتها به حالت قبل باز میگردد و یا در یک حرکت استراتژیک دیگر (که به اصطلاح به آن به مرگ گرفتن تا به تب راضی شدن میگویند) باید شاهد افزایش بستهها، نه به اندازه چند روز گذشته، اما بیشتر از قیمت اولیه باشیم. بدیهی است که این بالا بردن قیمتها، خودجوش نبوده و پیش از این مجوزهای لازم برای این افزایش قیمتها کسب شده است. در این مدت همراه اول و ایرانسل آزمایشهای اولیه برای ورود به نسل پنجم اینترنت همراه را نیز انجام دادند و در این آزمایشها کیفیت و سرعت بالا اینترنت 5G به نمایش گذاشته شد. وقتی دولت تجارت و سرمایه گذاری را انحصاری خود کرده، میشه این که هرکی کار خودش را انجام بده. از یه اپراتور شبه دولتی جریمه وارد جیب دولت میشه، چی عاید مصرف کننده میاد؟ آذری جهرمی که از فعالترین مسئولین دولت در شبکههای اجتماعی بود و همواره اپراتورهای ثابت را به دلیل نوع کیفیت و قیمت مورد سرزنش قرار میداد، در برابر افزایش دو برابر قیمت اینترنت اپراتورها، تا این لحظه سکوت پیشه کرده است. نکته تأسف برانگیز ماجرا اینست که این افزایش قیمت بدون هیچ اطلاعرسانی قبلی و با جهش بسیار بالایی همراه بوده است.

بالابردن قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه، در حالی که مردم به دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا کردهاند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده است. استفاده از نخستین فاز تلفن همراه کشور در استان تهران، و شهر تهران با نصب 175 فرستنده و گیرنده در حدود 22 ایستگاه و با ظرفیت 9200 شماره آغاز شد. در نظر داشته باشید که می تواند با استفاده از وب سایت ایرانسل و همچنین استفاده از تلفن گویای ایرانسل نیز از این موضوع مطلع شوید، با این وجود این دو روش زمان بیشتری را از کاربران می گیرد. به عنوان مثال و به نقل از کاربران توئیتر، بسته 90 روزه 24 گیگابایتی ایرانسل که با قیمت 58 هزار تومان قابل خریداری بود، حالا به 90 روزه 17 گیگابایتی تبدیل شده و قیمت آن 79 هزار تومان شده است. این است که به همان میزان ترافیک خریداری شده (قابل مصرف در طول شبانه روز)، دارای ترافیک هدیه شبانه هستند (قابل مصرف در بازه زمانی۲ تا ۷ بامداد). حقی با تاکید بر اینکه کاربرانی که طی دو سه روز گذشته مبادرت به خرید بستههای اینترنت با نرخ گرانتر از قبل کردهاند، حداکثر تا فردا منتظر باشند که بستههای خریداری شده آنها اصلاح شود، در غیر اینصورت موضوع را از طریق سامانه 195 گزارش و مطالبه کنند.

در اینجا کلیه بسته های اینترنت همراه اول را مشاهده نمودید. 10گیگابایت داخلی، دارای 5گیگابایت ترافیک قابل استفاده در کلیه سایت های داخلی و بین المللی و 10گیگابایت ترافیک قابل استفاده در سایت ها و پیام رسان های منتخب داخلی است. انتخاب بین این دو می تواند به بسته های اینترنتی که هر کدام ارائه می دهند، بستگی داشته باشد. سرویس سه ماهه 9 گیگابایتی ایرانسل با قیمت 33.000 تومان و سه ماهه 24 گیگابایتی با قیمت 58.000 تومان به فروش می رسد. این در حالیست که گران ترین و پر حجم ترین نیز به سرویس 10 گیگابایتی با قیمت 29.500 تومان اختصاص دارد. بسته شش ماهه با حجم 18 گیگابایت برابر با 55.000 تومان و بسته 48 گیگابایتی نیز به قیمت 115.000 تومان ارائه می شوند. بهترین بسته اینترنت همراه اول ماهانه از نظر قیمت بستهی 15 گیگابایت با قیمت 36900 تومان میباشد. اما حالا به نظر میرسد که حذف بستهها، پیش زمینهای برای گران شدن بسته های اینترنت ایرانسل و همراه اول بود.

روز گذشته کاربران در شبکههای اجتماعی از حذف بسته های بلندمدت ایرانسل خبر دادند، به طوریکه در صورت نیاز به تمدید اینترنت، طولانیترین بسته، یک ماه بود که آن هم با افزایش قیمت عجیبی همراه بود. قیمت بستههای اینترنت این اپراتور ایرانسل و همراه اول با افزایش عجیبی همراه بوده است. ایرانسل در کنار افزایش قیمت، حجم بستهها را نیز کاهش داده است، در حالیکه همراه اول بستههای حجمی خود را با قیمت قبل اما با 50 درصد حجم سابق به کاربران پیشنهاد داده است. موضوعی که همواره مورد انتقاد مشترکین ایرانسل قرار می گیرد، سرویس های محدود و با حجم کمتر نسبت به گذشته است، هر چند باید به افزایش قیمت چند ماه اخیر نیز اشاره کرد که سر و صدای زیادی به پا کرد. پس از ارسال عدد 0 به سر شماره 8080 پیامکی مانند تصویر زیر، تمامی اطلاعات بسته اینترنت برای شما ارسال میشود. برای انتقال بسته اینترنت ایرانسل ۲۰۰ مگابایتی هم کد زیر را در گوشی خود شماره گیری کنید.

سیمکارت دیتای رایتل با پیش شماره ۰۹۲۱ ، ویژه دسترسی به اینترنت پرسرعت و خدمات انتقال داده است و از قابلیت دریافت و ارسال پیام کوتاه نیز برخوردار است. در نهایت نیز همه چیز ختم به خیر شد و مشترکین به دلیل بازار انحصاری قادر به دریافت سرویس بهتر از اپراتوری دیگر نیستند. این موضوع برای افرادی که کار و تحصیل آنها با اینترنت گره خورده است، مشکل ساز خواهد شد. جمعهای دیگر از راه رسید و یکی دیگر از نیازهای روزمره مردم به ناگاه گران شد. این بسته ها به طور همزمان با سایر بسته های اینترنت همراه اول قابل فعالسازی هستند. برای مشترکانی در نظر گرفته شده که قصد دارند از اینترنت پرسرعت ۳ جی یا ۴ جی استفاده کنند. این در حالی است که 10 تیر ماه بسته 7 گیگابایتی ایرانسل 24 هزار و 500 تومان و پیش از آن بسته 10 گیگابایتی 30 هزارتومان قیمت داشت. بسته های مدار فیروزه ای، بستههای اینترنت همراه اول و بسته های مکالمه کوتاه مدت (ساعتی) و به صرفهای هستند که قیمت آنها در ساعات و مکان های مختلف شبکه همراه اول متفاوت خواهد بود.