زمستان‌های بارانی طولانی کالیفرنیا به زنبورداران ضربه می‌زند، اما می‌تواند سال خوبی برای عسل باشد

زمستان‌های بارانی طولانی کالیفرنیا به زنبورداران ضربه می‌زند، اما می‌تواند سال خوبی برای عسل باشد

زنبوردار ژن برندی گفت که باید در طول گرده افشانی بادام دو برابر معمول به زنبورهایش غذا بدهد. AP

زنبوردار Gene Brandi گفت که در طول زمستان طولانی و بارانی کالیفرنیا، مجبور شد دو برابر پول بیشتری را برای شربت شیرین خرج کند تا زنبورهای عسل خود را تغذیه و نگهداری کند.

این به این دلیل است که هوای یخبندان، باد و باران کار را برای زنبورهایی که برای گرده افشانی درختان شکوفه بادام اعزام شده بودند برای بیرون آمدن از کلنی هایشان سخت تر از حد معمول کرده بود. زنبوردار 71 ساله به زنبورها غذا داد زیرا آنها برای جمع آوری گرده و شهد برای غذا بیرون نبودند.

براندی، از جامعه سنترال ولی لوس بانوس، گفت: “ما احتمالاً دو برابر بیشتر از آنچه در یک سال معمولی تغذیه کرده ایم، تغذیه می کنیم.” “تغذیه گران است، اما اگر کندو بمیرد گران تر است.”

این مشکل یکی از چندین مشکلی است که زنبورداران آمریکایی در نتیجه زمستان فوق العاده بارانی که منطقه کشاورزی کالیفرنیا را که غذای بیشتر کشور را تامین می کند، ویران کرده است. اکثر زنبورداران تجاری زنبورهای خود را به غرب میانه یا خارج از کشور منتقل می کنند تا محصولاتی مانند آووکادو یا گیلاس را گرده افشانی کنند یا در اوایل سال به کالیفرنیا برای کمک به گرده افشانی سالانه 5 میلیارد دلار برداشت بادام ایالتی.

حداقل دوازده رودخانه جوی، یا توده‌های گسترده بارش از اقیانوس آرام، و همچنین طوفان‌های شدید ناشی از هوای سرد که شرایط کولاک را در مناطق کوهستانی ایجاد کرد، زمستان گذشته این ایالت را تحت تأثیر قرار داد. شرایط یخبندان باعث قطع برق، آبگرفتگی خانه‌ها و بارندگی بسیار مورد نیاز کشاورزی خشک شد – در برخی موارد، آب بیش از توان کشاورزی.

زنبورها نیز تحت تأثیر منفی قرار گرفتند، زیرا آنها بیش از حد معمول طول کشید تا کندوهای خود را با جلوی سرد و هفته‌ها بارندگی ترک کنند.

به گفته هیئت بادام کالیفرنیا، پرورش دهندگان بادام می گویند هنوز زود است که بدانیم آیا تاخیر در ظهور زنبورها به محصول آجیل ایالتی که حدود 80 درصد بادام جهان را تشکیل می دهد آسیب می رساند یا خیر. ریک کوشمن، سخنگوی هیئت بادام ایالتی، گفت: با کاهش جزئی سطح زیرکشت بادام به دنبال سه سال خشکسالی و زمستان شدید، این امکان وجود دارد که امسال نسبت به سال گذشته که سال رونق این محصول بود، آجیل کمتری وجود داشته باشد.

درختان بادام برای گرده افشانی متقابل به زنبورها وابسته هستند و زنبورها نیز به نوبه خود از گرده بادام تغذیه می کنند که به حفظ کندوها در طول شکوفه کمک می کند. در حالی که بسیاری از مردم زنبورها را به عنوان سرگرمی نگهداری می کنند، زنبورداران تجاری ممکن است صدها کندو داشته باشند و زنبورهای خود را برای گرده افشانی محصولات مختلف در فصول مختلف تغییر مکان دهند.

برایان آشورست، که زنبورهای خود را از دره امپراتوری کالیفرنیا برای گرده افشانی درختان بادام به شمال می فرستد، گفت که برخی از کندوها در اثر سیل شسته شده اند. او گفت که شش کارگر را فرستاد تا سعی کنند زنبورهایش را در فصل سرما تغذیه کنند، زیرا زنبورهایش در حال پرواز نبودند – کاری که حداقل در دو دهه گذشته انجام نداده و حداقل 45000 دلار هزینه داشته است.

او گفت: “در زنبورها، حاشیه نازک است، بنابراین ما مقدار زیادی پول صرف می کنیم.”

دن وینتر، رئیس فدراسیون زنبورداری آمریکا، زنبورهای خود را در اواخر ژانویه از فلوریدا برای گرده افشانی باغ‌های بادام کالیفرنیا که به دلیل آب و هوا بیشتر از حد معمول طول کشید، حمل کرد. این امر بازگشت آنها را به تاخیر انداخت، بنابراین او گفت که اکنون باید عجله کند تا کندوها را آماده کند تا در کمتر از یک ماه برای گرده افشانی درخت سیب به نیویورک برود.

وینتر گفت: «باید آن را با دنده ضربه بزنیم و کمی سریع‌تر، کمی سخت‌تر کار کنیم. “فقط هزینه کمی دارد.”

ممکن است نقطه شیرینی برای زنبورداران کالیفرنیایی وجود داشته باشد، زیرا انتظار می‌رود باران انبوهی از گل‌های وحشی بهاری را به همراه داشته باشد که می‌تواند علوفه کافی برای زنبورها فراهم کند و به طور بالقوه سال خوبی برای عسل باشد.

برندی گفت که کندوهای خود را در بهار امسال به مناطق ساحلی خواهد برد تا زنبورها بتوانند از گیاه بومی علوفه تهیه کنند تا عسل مریم گلی درست کنند، محصولی ممتاز که او تنها هر چند سال یک بار زمانی که باران فراوان می‌بارد می‌تواند درست کند.

او گفت: «این بهترین عسلی است که می توانیم درست کنیم.

پس از آن، برندی، که عسل را به خریداران منطقه خلیج و یک بسته‌بندی عسل در غرب میدوست که Costco را تامین می‌کند، می‌فروشد، گفت که زنبورهایش برای تغذیه از گیاهان دیگر و تولید عسل بیشتر به این سمت می‌روند.

او گفت: «ما در سه سال خشک گذشته برای باران دعا کرده‌ایم و بالاخره آن را داریم. زمانی که برای زنبورها گرم می شود باید بهار فوق العاده ای باشد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام