زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر جزیره سوماترا را لرزاند

اندونزی: زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر جزیره سوماترا را لرزاند

تصویر نمایشی PTI

دهلی نو: زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر روز سه شنبه جزیره سوماترا در اندونزی را لرزاند و حدود دو ساعت هشدار سونامی ایجاد کرد. رویترز.

هشدار سونامی قبلاً لغو شده است و به مقامات محلی دستور داده شده است که سریعاً به ساکنان منطقه آسیب دیده توصیه کنند که از خطوط ساحلی دور شوند.

مرکز لرزه نگاری اروپا-مدیترانه ای (EMSC) ابتدا شدت این زمین لرزه را 6.9 ریشتر تخمین زد.

این زمین لرزه در عمق 84 کیلومتری حدود ساعت 3 بامداد به وقت محلی (2000 GMT) رخ داد. بر اساس این گزارش، پس لرزه ها با بزرگی یک پس لرزه 5 ریشتر گزارش شده است رویترز.

به گفته عبدالمهری، سخنگوی آژانس مقابله با بلایای طبیعی اندونزی، مقامات در حال جمع آوری اطلاعات از جزایر نزدیک به مرکز زمین لرزه در سواحل غربی سوماترا هستند.

به گفته عبدالله که در پادانگ بود، لرزش به شدت در پادانگ، پایتخت سوماترای غربی احساس شد و برخی از مردم از سواحل اجتناب کردند. رویترز.

او گفت: «مردم خانه‌های خود را ترک کردند. برخی وحشت زده بودند اما تحت کنترل بودند. در حال حاضر تعدادی از آنها در حال تخلیه به دور از دریا هستند.

فیلم های خبری محلی نشان می دهد که برخی از ساکنان پادانگ با موتور و پیاده به مناطق بالاتر تخلیه می شوند. برخی کوله پشتی داشتند، در حالی که برخی دیگر برای جلوگیری از باران زیر چتر پنهان می شدند.

اندونزی مستعد زلزله است زیرا در حلقه آتش اقیانوس آرام قرار دارد، یک منطقه لرزه ای فعال که در آن چندین صفحه از پوسته زمین با هم برخورد می کنند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام