سازمان جهانی بهداشت مرگ و میر بیشتری را در سودان به دلیل شیوع بیماری و سقوط خدمات پیش بینی می کند

سازمان جهانی بهداشت مرگ و میر بیشتری را در سودان به دلیل شیوع بیماری و سقوط خدمات پیش بینی می کند

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت که تنها 16 درصد از مراکز بهداشتی در پایتخت سودان فعال هستند. عکس فایل.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز چهارشنبه اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند در سودان به دلیل شیوع بیماری‌ها و فروپاشی کامل خدمات ضروری در بحبوحه درگیری‌های خشونت‌آمیز، مرگ و میر «بیشتر» در سودان وجود داشته باشد.

نبرد بین ارتش سودان و شبه نظامی نیروهای پشتیبانی سریع (RSF) از 15 آوریل تاکنون حداقل 459 نفر را کشته و بیش از 4000 نفر را زخمی کرده است.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی انتظار دارد علاوه بر تعداد تلفات و جراحات ناشی از خود درگیری، مرگ و میرهای بیشتری به دلیل شیوع بیماری، عدم دسترسی به غذا و آب و اختلال در خدمات بهداشتی ضروری از جمله ایمن سازی وجود داشته باشد. تدروس آدهانوم گبریسوس گفت. رئیس سازمان جهانی بهداشت افزود که تنها 16 درصد از امکانات بهداشتی در پایتخت سودان فعال است.

ناآرامی سودان: تهدید به “بمب میکروبی” در آزمایشگاه در خارطوم کشف شد

یک تبعه هندی بر اثر اصابت گلوله سرگردان در درگیری های سودان جان خود را از دست داد

سازمان جهانی بهداشت تخمین می‌زند که با دسترسی به کنترل اولیه خونریزی می‌توان یک چهارم جان‌های از دست رفته را نجات داد. اما امدادگران، پرستاران و پزشکان قادر به دسترسی به غیرنظامیان مجروح و غیرنظامیان قادر به دسترسی به خدمات نیستند.

آژانس بهداشت سازمان ملل در حال انجام یک ارزیابی خطر برای تعیین اینکه آیا توقیف آزمایشگاهی در خارطوم در اوایل این هفته در محل نگهداری پاتوژن‌ها خطری برای سلامت عمومی در سودان دارد یا خیر.

مایک رایان، رئیس بهداشت سازمان جهانی بهداشت گفت: «وقتی کارکنان آزمایشگاه مجبور به ترک آزمایشگاه می شوند و افراد آموزش ندیده وارد آن آزمایشگاه می شوند، همیشه خطراتی وجود دارد، اما این خطرات در درجه اول متوجه آن افراد است که به طور تصادفی خود را در معرض عوامل بیماری زا قرار دهند. برنامه اضطراری

وی افزود، با این حال، فقدان آب تمیز و واکسن، و همچنین سایر مسائل بهداشتی، خطر اصلی برای سودانی‌ها است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام