سازمان ملل متحد هشدار داد که بیش از 3 میلیارد دلار برای ارائه کمک های اساسی به مردم در درگیری های سودان مورد نیاز است

سازمان ملل متحد هشدار داد که بیش از 3 میلیارد دلار برای ارائه کمک های اساسی به مردم در درگیری های سودان مورد نیاز است

دود در خارطوم سودان دیده می شود. فایل AP

سازمان ملل روز چهارشنبه هشدار داد که 3.03 میلیارد دلار برای ارائه کمک های اساسی به مردم سودان درگیر درگیری و همچنین به بیش از یک میلیون نفر که پیش بینی می شود امسال به کشورهای همسایه فرار کنند، مورد نیاز است.

به گفته سازمان ملل که در استراتژی واکنش خود به این کشور تجدید نظر کرده است، از زمان وقوع درگیری مرگبار در سودان در 15 آوریل، نیازها افزایش یافته است.

رامش راجاسینگهام، رئیس دفتر ژنو آژانس بشردوستانه سازمان ملل، به خبرنگاران گفت: «امروز، 25 میلیون نفر – بیش از نیمی از جمعیت سودان – به کمک های بشردوستانه و حفاظت نیاز دارند.

مقالات مرتبط

بر فراز

یونیسف می گوید بیش از یک میلیون واکسن فلج اطفال در جنگ سودان نابود شده است

بر فراز

بحران سودان: کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه ای را در مورد نقض حقوق بشر در بحبوحه تشدید درگیری ها تصویب کرد

نبردها در 15 آوریل بین عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش و محمد حمدان داگلو، معاون سابق او، که نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی (RSF) را رهبری می کند، درگرفت.

به گفته پزشکان، حدود 1000 نفر عمدتا در خارطوم و اطراف آن و همچنین ایالت ویران شده غرب دارفور کشته شده اند.

درگیری ها بحران انسانی در سودان را عمیق تر کرده است، جایی که از هر سه نفر یک نفر قبل از جنگ به کمک های بشردوستانه متکی بود.

سازمان ملل گفت که اکنون انتظار می رود برای ارائه کمک در داخل سودان به 2.56 میلیارد دلار کامل نیاز باشد که از 1.75 میلیارد دلار برآورد شده در پایان سال گذشته بیشتر است.

راجاسینگهام گفت که این بودجه به آژانس های کمک رسانی اجازه می دهد تا به 18 میلیون نفر از آسیب پذیرترین افراد در داخل کشور دسترسی پیدا کنند.

در همان زمان، آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که برای کمک به افرادی که از کشور فرار می کنند به 470.4 میلیون دلار نیاز است و افزود که اکنون برنامه ریزی کرده است تا 1.1 میلیون نفر تنها در سال جاری از سودان خارج شوند.

تنها دو هفته پیش، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) گفته بود که برای رفع نیازهای 860000 نفری که ممکن است از کشور فرار کنند، تا ماه اکتبر به 445 میلیون دلار نیاز دارد.

رئوف مازو گفت: «تاکنون، بحرانی که به تازگی از یک ماه پیش آغاز شده است، منجر به خروج گسترده حدود 220000 پناهجو و عودت کننده به کشورهای همسایه شده است که به دنبال امنیت در چاد، سودان جنوبی، مصر، جمهوری آفریقای مرکزی و اتیوپی هستند. دستیار رئیس عملیات در آژانس پناهندگان سازمان ملل UNHCR به خبرنگاران گفت.

علاوه بر این، بیش از 700000 نفر در داخل سودان به دلیل درگیری ها آواره شده اند.

مازو گفت: «مردم بی‌شماری در داخل سودان به دام افتاده و وحشت زده هستند، قربانیان بی‌گناه این درگیری‌های بی‌رویه».

در عین حال، «کسانی که از مرزهای متعدد کشور فرار کرده‌اند، متلاشی شده‌اند، اغلب عزیزان خود را پشت سر گذاشته یا از دست داده‌اند و خود را در مکان‌هایی می‌بینند که دسترسی به آن بسیار سخت و منابع کم است».

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام