سازمان ملل می گوید ، بیماری همه گیر COVID-19 نیاز جهانی به ثبت 35 میلیارد دلار برای 2021 را تحت فشار قرار داده است

مروری سالانه جهانی بشردوستانه سازمان جهانی تخمین می زند که 235 میلیون نفر در سراسر جهان در سال آینده به نوعی کمک اضطراری احتیاج داشته باشند که 40 درصد در سال گذشته افزایش چشمگیر داشته است

سازمان ملل می گوید ، بیماری همه گیر COVID-19 نیاز جهانی به ثبت 35 میلیارد دلار برای 2021 را تحت فشار قرار داده است

پرسنل و امنیت اداره امنیت حمل و نقل پروتکل های جلوگیری از انتقال COVID-19 را در فرودگاه بین المللی جان اف کندی در منطقه کوئینز نیویورک مشاهده می کنند. AP

ژنو: روز سه شنبه سازمان ملل متحد اعلام کرد که 35 میلیارد دلار برای کمک در سال 2021 مورد نیاز است ، زیرا این بیماری ده ها میلیون نفر دیگر را در معرض بحران قرار داده و خطر قحطی های متعدد را در پیش دارد.

مروری جهانی بشردوستانه سالانه سازمان جهانی تخمین می زند که 235 میلیون نفر در سراسر جهان در سال آینده به نوعی کمک اضطراری نیاز داشته باشند ، که در سال گذشته 40 درصد افزایش چشمگیر داشته است.

“این افزایش تقریباً به طور کامل ناشی می شود کووید -19 ، “مارك لوكاك ، هماهنگ كننده امداد اضطراری سازمان ملل به خبرنگاران گفت.

سال گذشته ، از هر 33 نفر در سراسر جهان ، یک نفر به کمک احتیاج دارد ، تأکید می شود که اگر همه آنها در یک کشور زندگی می کنند ، پنجمین کشور بزرگ جهان خواهد بود.

درخواست سالانه آژانس های سازمان ملل و سایر سازمان های بشردوستانه معمولاً تصویری دلگیر از نیازهای سرسام آور ناشی از درگیری ها ، آوارگی ها ، بلایای طبیعی و تغییرات آب و هوایی را نشان می دهد.

اما اکنون ، هشدار داد ، ویروس کرونا همه گیری ، که منجر به کشته شدن بیش از 1.45 میلیون نفر در سراسر جهان شده است ، به کسانی که “قبلاً در لبه چاقو زندگی می کنند” به طور نامتناسبی برخورد کرده است.

لاوکاک گفت: “تصویری که ما ارائه می دهیم تلخ ترین و تاریک ترین دیدگاه در مورد نیازهای بشردوستانه در دوره پیش رو است که ما تاکنون ترسیم کرده ایم.”

سازمان ملل متحد گفت ، پول درخواستی برای کمک به 160 میلیون نفر از آسیب پذیرترین افراد در 56 کشور کافی است.

‘زنگ های هشدار به صدا در می آیند’
برای اولین بار از دهه 1990 ، فقر شدید در حال افزایش است ، امید به زندگی کاهش می یابد و تعداد مرگ و میر سالانه ناشی از HIV ، سل و مالاریا می تواند به طور بالقوه دو برابر شود.

Lowcock گفت: “احتمالاً نگران کننده ترین چیز … تهدید بازگشت قحطی است ، به طور بالقوه در چندین مکان.”

وی گفت که با وجود تنها یک قحطی واقعی در قرن 21 – در سومالی تقریباً یک دهه پیش – به نظر می رسد گرسنگی گسترده “به زباله دان تاریخ اختصاص داده شده است”.

اما اکنون ، او هشدار داد ، “چراغ های قرمز چشمک می زنند و زنگ های هشدار به صدا در می آیند.”

تا پایان سال 2020 ، تعداد افراد حاد و ناامن از نظر غذایی در سراسر جهان می تواند به 270 میلیون نفر برسد – 82 درصد افزایش نسبت به کووید -19 عدد.

وی گفت که شرایط در یمن ، بورکینافاسو ، سودان جنوبی و شمال شرقی نیجریه نشان می دهد که آنها در آستانه قحطی هستند ، در حالی که طیف وسیعی از کشورها و مناطق دیگر از جمله افغانستان و ساحل نیز “به طور بالقوه بسیار آسیب پذیر” بودند.

“اگر ما از سال 2021 بدون قحطی های بزرگ عبور کنیم ، این یک موفقیت قابل توجه است.”

فرجام خواهی روز سه شنبه نشان می دهد سوریه و یمن جنگ زده در صدر لیست کشورهایی هستند که بیشتر به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

سازمان ملل متحد در حال جستجوی نزدیک به 6 میلیارد دلار برای کمک به میلیون ها سوری در داخل و خارج از کشور است که درگیر یک دهه درگیری شده است.

و تقاضای نزدیک به 3.5 میلیارد دلار برای کمک به نزدیک به 20 میلیون یمنی گرفتار در بدترین بحران انسانی جهان است.

‘تاریکترین ساعت’
سایر بحران های مهم که به بودجه قابل توجهی نیاز دارند شامل جمهوری دموکراتیک کنگو ، افغانستان و اتیوپی است.

جمع آوری 35 میلیارد دلار مورد نیاز در زمان بحران اقتصادی جهانی می تواند یک کار ترسناک باشد ، این مبلغ بیش از دو برابر 17 میلیارد دلار جمع آوری شده در سال جاری است.

این مبلغ در حال حاضر یک رکورد است اما هنوز با تقریباً 29 میلیارد دلار درخواست شده در دادخواست تجدیدنظر سال گذشته ، حتی قبل از رشد بیماری همه گیر ، فاصله زیادی دارد.

آنتونیو گوترش ، رئیس سازمان ملل در بیانیه ای گفت: “بحران به پایان نرسیده است. بودجه های كمك بشردوستانه با بدتر شدن تأثیرات همه گیر جهانی با كمبودهای شدیدی روبرو هستند.”

“با هم باید منابع را بسیج کنیم و با مردم در تاریک ترین ساعت نیاز خود همبستگی داشته باشیم.”

در همین حال Lowcock اصرار داشت كه گرچه مقدار كل دلار درخواست شده زیاد به نظر می رسید ، اما در مقایسه با مقادیر ممكن كه كشورهای ثروتمند برای نجات اقتصاد تانكی خود از آن استفاده می كنند ، بسیار كم است.

“آنچه در معرض خطر است زندگی تعداد زیادی از افراد آسیب پذیر است و هزینه حفاظت از زندگی آنها در مقایسه با سایر چالش های دیگری که با آنها روبرو هستیم بسیار ناچیز است.”

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.