سخاتمان هوشمند چه کاری انجام میدهد؟

ساختمان هوشمند به ساختمانی گفته می شود که در آن تمام اجزای داخلی آن از طریق منطق یکپارچه و سازگار با محیط زیست با یکدیگر تعامل داشته باشند. به عبارت دیگر ، طراحان هوشمند ساختمان چهار عنصر اصلی را با هم ادغام می کنند: سیستم ها ، ساختار ، خدمات و مدیریت برای ایجاد یک محیط پویا و مقرون به صرفه که منجر به آسایش ، راحتی و امنیت بیشتر برای کاربران ساختمان می شود. امروزه بازار جهانی ساخت و ساز هوشمند به چهار دسته تقسیم می شود: بازار محصول ، بازار کاربر نهایی ، بازار فناوری و بازار برنامه ها.برای اطلاعات بیشتر این جا را کلیک کنید.
ساختمان هوشمند شامل نصب و راه اندازی سیستم های فن آوری یکپارچه سازی ساختمان است. این سیستم ها شامل اتوماسیون ساختمان ، راه حل های ایمنی و امنیتی ، ارتباطات و سیستم های مدیریت امکانات می باشد. تفاوت اصلی ساختمان هوشمند با ساختمان سنتی در این است که تمام دستگاه ها ، تجهیزات و امکانات موجود در ساختمان هوشمند به یکدیگر متصل هستند و توسط یک سیستم مرکزی هدایت می شوند. به عبارت دیگر ، ساختمان هوشمند ساختمانی است مجهز به زیرساخت ارتباطی قوی که آن را قادر می سازد به طور مداوم پاسخ دهد و با شرایط متغیر محیطی سازگار شود.
Intelligence در واقع توصیف حسگرهای پیشرفته ، موتورها و تجهیزات مربوطه است. یک دستگاه هوشمند یا سیستم هوشمند توسط ریزپردازنده برای انجام عملیات از پیش تعریف شده و ارتباط با سیستم های خارجی از طریق یک شبکه داده برنامه ریزی شده است. از هوش برای توصیف مجموعه ای از تجهیزات و سیستم ها با نرم افزاری استفاده می شود که می تواند مجموعه ای از تجهیزات و سیستم ها را تفسیر و ارتباط برقرار کند.

سیستم مدیریت ساختمان هوشمند (BMS)
شاید یکی از عناوین اصلی که به یک سیستم هوشمند اشاره می کند ، سیستم مدیریت ساختمان است که در اصل از عنوان انگلیسی “Building Management System” یا BMS گرفته شده است. این سیستم از طریق یکپارچه سازی زیر سیستم های مختلف در ساختمان مانند روشنایی ، خنک کننده ، کنترل گرما ، ایمنی و امنیت و غیره اجرا می شود و در واقع عنوانی است که می تواند به طور کلی برای همه شرایط استفاده شود. با این حال ، آنچه “BMS” را در ادبیات میدانی از سایر تغییرات متمایز می کند ، تمرکز بیشتر این سیستم بر مدیریت انرژی است و بنابراین در بسیاری از موارد “BMS” بر سیستم های کنترل و مدیریت تاسیسات مکانیکی و الکتریکی در فضاهای مشترک ساختمان مانند موتورخانه ، سیستم های توزیع هوا و روشنایی است. مشترک و … که برای مدیریت انرژی مهم هستند.برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت هوشمند سازی ساختمان جهان اسمارت مراجعه کنید.