سخنگوی می گوید: «مقامات عملی طالبان به نشست سازمان ملل در دوحه دعوت نشده اند».

سخنگوی می گوید: «مقامات عملی طالبان به نشست سازمان ملل در دوحه دعوت نشده اند».

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد. AP

سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، دولت طالبان افغانستان را با دعوت نکردن آنها به نشستی که قرار است هفته آینده با نمایندگان ویژه کشورهای مختلف در مورد افغانستان در دوحه برگزار کند، مورد توجه قرار داده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: «دبیر کل از مقامات بالفعل دعوت نکرده است.»

سازمان ملل هفته گذشته تاکید کرد که این نشست حول به رسمیت شناختن احتمالی بین المللی حکومت طالبان نخواهد بود، پس از آن که آمنه محمد معاون دبیر کل سازمان ملل پیشنهاد کرد که این گردهمایی «می تواند آن گام های کوچک را پیدا کند تا ما را در مسیر به رسمیت شناختن … طالبان، یک به رسمیت شناختن اصولی – به عبارت دیگر، شرایط وجود دارد.

سازمان ملل اعلام کرد که آماده است تا در ماه مه از افغانستان به دلیل محدودیت های طالبان بر زنان خارج شود

به گفته این مقام، به رسمیت شناختن احتمالی طالبان در محور نشست سازمان ملل متحد در مورد افغانستان نیست

دوجاریک گفت، این نشست، که قرار است برای 1 و 2 می برنامه ریزی شده باشد، در عوض حول محور تقویت “تعامل بین المللی حول اهداف مشترک برای یک راه پایدار رو به جلو در … افغانستان” خواهد بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) روز پنجشنبه به اتفاق آرا ممنوعیت دولت طالبان برای کار زنان افغان برای سازمان ملل را محکوم کرد و از رهبران خواست تا سرکوب سختگیرانه حقوق اساسی زنان و دختران را “به سرعت معکوس کنند”.

قطعنامه سازمان ملل – که توسط امارات متحده عربی و ژاپن تهیه شده است – این ممنوعیت را “بی سابقه در تاریخ سازمان ملل” توصیف می کند که بر “نقش ضروری زنان در جامعه افغانستان” تاکید می کند.

در ماه دسامبر، مجمع عمومی سازمان ملل متشکل از 193 عضو، برای دومین بار، به تعویق انداختن تصمیم در مورد به رسمیت شناختن حکومت طالبان افغانستان از طریق اجازه دادن به آنها برای فرستادن سفیر سازمان ملل به نیویورک را تصویب کرد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.