سنا لایحه محدودیت بدهی را تصویب کرد و از اولین نکول آمریکا جلوگیری کرد

سنا لایحه محدودیت بدهی را تصویب کرد و از اولین نکول آمریکا جلوگیری کرد

سناتور مایک راندز، RS.D.، سمت چپ، و سناتور سوزان کالینز، R-Maine، در حالی که سنا در تلاش است تا کار بر روی سقف بدهی بزرگ و بسته کاهش بودجه را در ساختمان کنگره در واشنگتن به پایان برساند، وارد مجلس می شوند. ، پنجشنبه. AP

سنای آمریکا روز پنجشنبه پس از عبور از مجلس نمایندگان، محدودیت بدهی را با اکثریت راحت ۶۳ رای موافق در مقابل ۳۶ رای مخالف تصویب کرد.

این لایحه اکنون می‌تواند به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شود تا به قانون تبدیل شود. این اقدام دو حزبی محدودیت بدهی کشور را تا اول ژانویه 2025 به حالت تعلیق در می آورد تا از اولین نکول آمریکا جلوگیری کند.

اقتصاددانان هشدار داده بودند که این کشور ممکن است تا روز دوشنبه پول خود را برای پرداخت قبوض خود تمام کند – تقریباً جایی برای تأخیر در تصویب قانون مسئولیت مالی باقی نمی‌گذارد که اختیارات وام‌گیری دولت را تا سال 2024 تمدید می‌کند و در عین حال هزینه‌های فدرال را کاهش می‌دهد.

«آمریکا می‌تواند نفس راحتی بکشد، زیرا در این فرآیند ما از پیش‌فرض اجتناب می‌کنیم. چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا، گفت: از همان ابتدا، اجتناب از پیش‌فرض، ستاره شمالی ما بوده است.

مقالات مرتبط

توضیح داد:

توضیح داد: نکول بدهی ایالات متحده چگونه بر آمریکایی های روزمره تأثیر می گذارد

توضیح داد:

چرا جو بایدن نمی خواهد از ناکازاکی برهنه شده آمریکا بازدید کند؟

پیامدهای نکول فاجعه بار خواهد بود… اما، با وجود همه فراز و نشیب ها و پیچ و خم هایی که برای رسیدن به اینجا انجام شد، آنقدر برای این کشور خوب است که هر دو طرف در نهایت گرد هم آمده اند تا از نکول جلوگیری کنند.

این لایحه – که اکنون به سمت میز بایدن می رود تا به قانون تبدیل شود – به یک روز رفت و برگشت شدید بین رهبران حزب و اعضای درجه یک که تصویب سریع لایحه را با گلایه های لحظه آخری درباره جزئیات تهدید کرده بودند، پایان داد. .

رهبران دموکرات ماه ها را صرف تاکید بر ویرانگری کرده بودند که اولین نکول در تاریخ رخ می داد، از جمله از دست دادن میلیون ها شغل و 15 تریلیون دلار ثروت خانوار، و همچنین افزایش هزینه های وام مسکن و سایر وام ها.

“پشت توپ هشت”

این درام اواخر عصر پس از یک سری رای گیری ناموفق در مورد اصلاحیه هایی که عمدتاً توسط جمهوری خواهان به دنبال آن بودند و در یک مقطع تهدید می کردند که روند را متوقف کنند و آن را به اعماق آخر هفته کشانده بودند، رخ داد.

سناتورها برای ارائه 11 تغییر به متن 99 صفحه ای انتخاب شدند، بسیاری از آنها به سطوح بودجه برای پروژه های حیوانات خانگی خود – از کنترل مرزها و تجارت چین گرفته تا مالیات و محیط زیست – اعتراض داشتند و هر کدام نیاز به رای دارند.

شاهین‌های دفاعی که از محدود شدن هزینه‌های پنتاگون به درخواست بودجه 886 میلیارد دلاری بایدن ناراحت بودند، در مقطعی تهدید کردند که تصویب این لایحه را به‌طور کامل از مسیر خارج خواهند کرد.

در پایان، آنها پس از ارائه تعهد به لایحه جداگانه ای که برای دفاع اوکراین در برابر تهاجم روسیه و ارتقای منافع امنیت ملی ایالات متحده در خاورمیانه و در مواجهه با تجاوز چین به تایوان، پول نقد ارائه می کند، در صف قرار گرفتند.

لیندسی گراهام، جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی، گفت: «همانطور که در حال حاضر نوشته شده است، این لایحه ارتش ما را پشت توپ هشت قرار می‌دهد… اولین و مهم‌ترین دلاری که ما هر سال در بودجه تخصیص می‌دهیم، آن‌هایی است که از ایالات متحده و منافع ما محافظت و دفاع می‌کنند.»

آمریکا بیش از پولی که از طریق مالیات جمع آوری می کند، خرج می کند، بنابراین از طریق انتشار اوراق قرضه دولتی که به عنوان قابل اعتمادترین سرمایه گذاری های جهان شناخته می شود، پول قرض می کند.

حدود 80 سال پیش، قانونگذاران محدودیتی برای میزان بدهی فدرال ایجاد کردند.

از نظر سیاسی سمی

این سقف بیش از 100 بار افزایش یافته است تا به دولت اجازه دهد تا به تعهدات خود در هزینه‌ها عمل کند – معمولاً بدون نمایش و با حمایت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان – و حدود 31.5 تریلیون دلار است.

هر دو طرف افزایش سقف بدهی را از نظر سیاسی سمی می‌دانند، اگرچه اذعان دارند که عدم انجام این امر اقتصاد ایالات متحده را در رکود فرو می‌برد و بازارهای جهانی را متلاطم می‌کند زیرا دولت بازپرداخت بدهی‌ها را از دست می‌دهد.

جمهوری خواهان امیدوار بودند که این تمدید را برای مبارزه علیه آنچه که آنها به عنوان هزینه های مازاد دموکرات ها پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2024 می دانند، به سلاح تبدیل کنند، اگرچه افزایش سقف بدهی تنها تعهداتی را که قبلاً توسط هر دو طرف انجام شده است پوشش می دهد.

کوین مک کارتی، قانونگذار ارشد مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری خواهان، لایحه ای را که هفته ها در مورد آن مذاکره کرده بود به عنوان یک پیروزی بزرگ برای محافظه کاران یاد کرده بود، اگرچه با واکنش شدید تندروهای جناح راست روبرو شد که می گفتند امتیازات زیادی در مورد کاهش هزینه ها داده است.

او یک رای کمتر از ۱۵۰ رای – دو سوم اعضای حزبش – داشت که وعده داده بود در مجلس پایین‌تر در حالی که برای سرکوب شورش جناح راست می‌جنگید، ارائه کند و برای پیشبرد لایحه به سنا به کمک دموکرات‌ها نیاز داشت.

در انتهای دیگر خیابان پنسیلوانیا، این رای به عنوان یک پیروزی بزرگ برای بایدن تبلیغ می‌شد که توانست تقریباً از تمام اولویت‌های داخلی خود در برابر بریدگی‌های عمیقی که جمهوری‌خواهان تهدید می‌کردند، محافظت کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام