سوئیس 2 میلیارد دلار به اوکراین برای بازسازی جنگ کمک می کند

سوئیس 2 میلیارد دلار به اوکراین برای بازسازی جنگ کمک می کند

دولت سوئیس روز جمعه، اظهارات واشنگتن در این هفته توسط ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه، تایید کرد که دولت سوئیس 1.8 میلیارد فرانک سوئیس به عنوان کمک به اوکراین ارائه خواهد کرد. عکس فایل.

ژنو: سوئیس پس از انتقاد به دلیل تاخیر در واکنش به جنگ در اوکراین، اعلام کرده است که حدود 2 میلیارد دلار برای کمک به کشور آسیب دیده از جنگ با کمک های بشردوستانه و توسعه طی 6 سال آینده هزینه خواهد کرد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که منتقدان غربی برن را تحت فشار قرار دادند تا برای کمک به دفاع از خود در برابر مهاجمان روسی و تحت فشار قرار دادن منافع روسیه، اقدامات بیشتری انجام دهد.

دولت سوئیس روز جمعه، اظهارات واشنگتن در این هفته توسط ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه، تایید کرد که دولت سوئیس 1.8 میلیارد فرانک سوئیس (حدود 2 میلیارد دلار) تا سال 2028 ارائه خواهد کرد – به اضافه 1.5 میلیارد بر 300 میلیونی که قبلاً برای امسال اختصاص داده شده است. و بعدی

حدود 650 میلیون فرانک از کل مبلغ برای کمک به اوکراین در بازسازی کشور ذخیره شده است.

سوئیس در میان کشورهای پیشرو که مشتاقانه به تلاش‌های بازسازی اوکراین نگاه می‌کنند، جایگاهی را به خود اختصاص داده‌اند و میزبان کنفرانسی بین‌المللی در شهر جنوبی لوگانو درباره این موضوع در ماه ژوئیه بودند.

اما سایر کشورهای غربی سوئیس را تحت فشار قرار داده اند تا در جبهه های دیگر اقدامات بیشتری انجام دهد: چندین کشور عضو اتحادیه اروپا از اینکه برن به آنها اجازه ارسال تسلیحات ساخت سوئیس و سایر تجهیزات نظامی خریداری شده به اوکراین را نداده است ابراز ناامیدی کرده اند.

سوئیسی‌ها استدلال می‌کنند که بی‌طرفی قانون اساسی آنها را از ارسال تسلیحات برای جنگجویان در مناطق جنگی فعال مانند اوکراین منع نمی‌کند، بلکه به کشورهای دیگر اجازه نمی‌دهد که مواد جنگی ساخت سوئیس را به طرف‌های درگیر ارسال کنند.

در همین حال، روزنامه تجاری سوئیس Handelszeitung برای اولین بار گزارش داد که گروه هفت کشور – بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده – در این ماه نامه‌ای به مقامات سوئیس ارسال کردند و به دنبال اقدامات بیشتر برای تقویت تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه بر سر این موضوع شدند. تهاجم به اوکراین

انجمن بانکداران سوئیس تخمین می زند که دارایی های 150 تا 200 میلیارد فرانک توسط روس ها در بانک های سوئیس نگهداری می شود. اداره امور اقتصادی سوئیس،

اسکات میلر، سفیر ایالات متحده در برن، در اظهارات اخیر خود به رسانه های سوئیسی گفته است که 50 تا 100 میلیارد فرانک اضافی ممکن است در معرض مسدود شدن سوئیس قرار گیرد.

دولت سوئیس خاطرنشان کرده است که در پشت صف ایستاده و به یک سری تحریم‌های اقتصادی ملحق شده است که روس‌ها و منافع روسیه را هدف قرار داده است که توسط اتحادیه اروپا وضع شده است، اتحادیه اروپا که سوئیس را یکی از 27 کشور عضو آن نمی‌داند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام