سونیل کانوگولو، استراتژیست نظرسنجی “گریزان مثل بقیرا” مسئول پیروزی کنگره کیست؟

بسیاری نام پراشانت کیشور را شنیده اند. در سال 2014، او به نارندرا مودی و حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) کمک کرد تا برنده ای را بسازند که هیچ کس فکر نمی کرد امکان پذیر باشد. اکنون سال 2023 است و بسیاری در مورد کنگره در مورد انتخابات مجلس کارناتاکا نیز همین فکر را می کردند. اما حزب بزرگ قدیمی از یک «پراشانت کیشور» دیگر کمک گرفت و نام او سونیل کانوگولو است.

کنگره BJP را در ایالت جنوبی شکست داده است – در آخرین شمارش، حزب به رهبری مالیکارجون خارگ 135 کرسی با حزب زعفران با 65 کرسی و جناتا دال (سکولار) تنها 20 کرسی به دست آورده بود. بخشی از این موفقیت را باید به سونیل کانوگولو، استراتژیست انتخاباتی منزوی نسبت داد. در حقیقت اخبار18 گزارش داده است، «در آستانه نظرسنجی، رایج‌ترین عوامل K که ذکر شد، کیتور و کالیانا کارناتاکا بودند. با این حال، کانوگولو کمتر شناخته شده ای است که به کنگره کمک کرد تا ویدانا سودا در بنگالورو را بازپس گیرد.

همه به‌روزرسانی‌های زنده از نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا را اینجا ببینید

مقالات مرتبط

کارناتاکا

نتایج کارناتاکا: شیواکومار یا سیددارامایا؟ انتخاب مدیر ارشد کنگره چه کسی خواهد بود؟

کارناتاکا

نتایج کارناتاکا: عشق بر نفرت، زنان و عامل کاست. چگونه کنگره در ایالت جنوبی پیروز شد

بیایید نگاهی بهتر به این بیندازیم که کانوگولو کیست و چگونه به کنگره کمک کرد تا در کارناتاکا پیروز شود و ارگ جنوبی BJP را ربود.

اوایل زندگی کانوگولو

چیز زیادی در مورد سونیل کانوگولو شناخته نشده است و این به دلیل طراحی است. ذاتاً درونگرا است، جزئیات زیادی در مورد زندگی شخصی او وجود دارد.

کانوگولو تقریباً 40 ساله در منطقه بالاری کارناتاکا به دنیا آمد و تا مقطع راهنمایی در آنجا تحصیل کرد. او بعداً به چنای نقل مکان کرد تا اینکه به ایالات متحده رفت. او در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی تحصیل کرد. او همچنین دارای دو مدرک تحصیلات تکمیلی – کارشناسی ارشد در امور مالی و MBA است. او در سال 2009 از آمریکا به هند بازگشت.

وزارت امور شرکت‌ها اعلام کرده است که کانوگولو در سه شرکت – SR Independent Fisheries Private Limited، SR Naturo Foods Private Limited و Brainstorm Innovation and Research Private Limited (BSIR) – سمت مدیر را بر عهده داشته است.

گزارش شده است که او همچنین به عنوان مشاور با مک کینزی کار می کرد – از آنجا که احتمالاً عادت خود را به دور ماندن از تابش خیره کننده عمومی و همچنین عدم اشتراک نظرات شخصی خود داشته است.

بیزاری او از زندگی عمومی به قدری سرسخت است که اخیراً یک روزنامه معتبر تصویری از برادرش به اشتراک گذاشته و آن را به عنوان او به اشتراک گذاشته است. حتی رهبران کنگره نیز در مورد نیاز شدید او به خصوصی ماندن اظهار نظر کرده اند چاپاو به اندازه باقیرا (پلنگ سیاه از داستان های موگلی رودیارد کیپلینگ) گریزان است و هیچ ردی از خود باقی نمی گذارد.

اخبار18 گزارش کرده است که کانوگولو معتقد به برداشتن قدم های اضافی برای کمک به دوستان است و به گفته همسرانش، او یک غذاخور است. در واقع، دوستانش او را “گوشتخوار مبارز” می نامند.

نتایج کارناتاکا، استراتژیست نظرسنجی سونیل کانوگولو، به اندازه باقیرا که برنده کنگره را نوشته بود، گریزان است.
سونیل کانوگولو (راست) سال گذشته از BJP به کنگره تغییر مکان داد. اخبار18

قلم موی کانوگولو با سیاست و مودی

تلاش کانوگولو با سیاست از مدت ها پیش آغاز شد و او زمانی که وزیر ارشد گجرات بود به نارندرا مودی نزدیک شد. کانوگولو با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها در مورد نحوه دسترسی به رأی دهندگان بیشتر، ارائه ای به مودی نشان داده بود.

طبق گزارش ها، کانوگولو قبل از اینکه پراشانت کیشور مسئولیت کمپین 2014 را بر عهده بگیرد، کار با مودی را آغاز کرد. اما در آن زمان بود که مسیر دو نظرسنجی به هم رسید و با هم کار کردند. او حتی پس از جدایی کیشور از BJP به فعالیت خود در BJP ادامه داد و به نیتیش کومار، وزیر ارشد بیهار تغییر مکان داد.

در اکتبر 2016، پیش از انتخابات مجلس اوتار پرادش در سال 2017، کانوگولو از سوی BJP مأموریت یافت تا یک شرکت مشاوره انتخاباتی را تشکیل دهد که رقیب کیشور باشد. سپس کانوگولو با همکار استراتژیست هیمانشو سینگ و تاجر گجراتی انجمن ذهن های درخشان (ABM) را راه اندازی کردند.


پوشش کامل انتخابات مجلس کارناتاکا 2023

نتایج کارناتاکا 2023 | رای دهندگان Cong را به BJP انتخاب می کنند: چرا این تعجب آور نیست

نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: چه کسی پیشرو است، چه کسی عقب است؟

نتایج کارناتاکا: شیواکومار یا سیددارامایا؟ انتخاب مدیر ارشد کنگره چه کسی خواهد بود؟

از پادشاه تا سوم دور: چگونه JD(S) در انتخابات مجمع کارناتاکا دچار شکست بزرگی شد

سیاست توچال در کارناتاکا. چرا کنگره احتمالاً MLA های خود را به هتل ها منتقل می کند


کانوگولو در سال 2016 با طراحی کمپین “Namakku Naame” به حزب Dravida Munnetra Kazagham (DMK) و MK Stalin کمک کرد. با این حال، این به پیروزی برای DMK تبدیل نشد. به دنبال این کار، با توجه به ایندین اکسپرس، تا فوریه 2018 با آمیت شاه نزدیک بود و در انتخابات در اوتار پرادش، اوتاراکند و کارناتاکا به حزب کمک کرد. اتفاقاً پیروزی BJP در سال 2018 در ایالت جنوبی زیر نظر او بود.

در سال 2021، سونیا گاندی و راهول با کانوگولو ملاقات کردند و شرکت او، Mindshare Analytics، خدمات را به کار گرفتند. در ماه مه سال 2022، سونیا گاندی، رئیس وقت کنگره، کانوگولو را به عنوان یکی از اعضای کارگروه انتخاباتی لوک سبها در سال 2024 این حزب معرفی کرد که در آن رهبران کهنه کار مانند پی چیدامبارام، موکول واسنیک، جایرام رامش، کی سی ونوگوپال، آجی ماکن، پریانکا گاندی وادرا و نیز حضور دارند. Randeep Singh Surjewala، که رهبر AICC مسئول کارناتاکا بود.

نتایج کارناتاکا، استراتژیست نظرسنجی سونیل کانوگولو، به اندازه باقیرا که برنده کنگره را نوشته بود، گریزان است.
کارگران کنگره پس از پیروزی قاطع حزب در انتخابات مجلس کارناتاکا در دفتر حزب جشن می گیرند. PTI

وظیفه کارناتاکا

چاپ گزارش می دهد که او توسط حزب برای رهبری استراتژی انتخاباتی خود انتخاب شد و بلافاصله وارد حالت کار شد. او فقط با تعداد انگشت شماری از رهبران کنگره، از جمله دبیر کل حزب (سازمان) KC Venugopal و نماینده Rajya Sabha، Randeep Surjewala که مسئول کارناتاکا نیز هست، تعامل داشت.

هنگامی که از یکی از رهبران پرسیده شد که دقیقاً چه کاری برای کنگره انجام می دهد، یکی از رهبران گفت که وظیفه او “شنیدن زمین و نظرسنجی” است. او به طور خستگی ناپذیری در ایالت کار می کرد و 20 ساعت در روز و هفت روز در هفته کار می کرد تا BJP را در مسیر خود متوقف کند.

بسیاری از درون حزب همچنین کانوگولو را به دلیل استراتژی بهارات جودو یاترای راهول گاندی از کانیاکوماری تا کشمیر – که به عنوان یکی از عوامل موثر در پیروزی حزب در ایالت تلقی می‌شود، می‌دانند. چند مورد از لحظات پرطرفدار بهارات جودو یاترا، مانند راه رفتن راهول با کشاورزان تا مادر روزنامه نگار و فعال کشته شده گوری لانکش، زاییده فکر کانوگولو بود. واقعاً طعنه آمیز است که مردی بدون حساب شخصی در رسانه های اجتماعی می داند چه چیزی با افراد آنلاین کلیک می کند.

همچنین اعتقاد بر این است که او دو جناح متخاصم واحد ایالتی به رهبری DK Shivakumar و Siddaramaiah را گرد هم آورده است.

کانوگولو همچنین در کمپین PayCM کنگره نقش بسزایی داشته است. برای ناآگاهان، قبل از انتخابات، ایالت چندین پوستر PayCM را در سرتاسر خود به نمایش گذاشته بود. هنگامی که اسکن شد، شخص را به یک وب سایت هدایت کرد – ‘40% Sarkara; – که مدعی شد دولت BJP به رهبری باساوراج بومایی 40 درصد از کارهای عمومی دریافت می کند.

می توان تصور کرد که او از پیروزی حزب در ایالت بسیار خوشحال است. اما با توجه به الف اخبار18 گزارش، او احساسات خود را کنترل کرده است و هیچ احساسی از خود بیرون نمی دهد.

آیا کانوگولو می تواند موفقیت خود را در کارناتاکا در انتخابات عمومی سال 2024 برای حزب بزرگ قدیمی تکرار کند؟ ما باید مراقب باشیم

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام