سیگارهای الکترونیکی چقدر خطرناک هستند و چرا نوجوانان به آن معتاد می شوند؟

هنگامی که ویپینگ برای اولین بار در دهه 2010 محبوبیت پیدا کرد، بسیاری از سیگاری ها به آن به عنوان راهی برای ضربه زدن به ته نشین نگاه می کردند. برخی معتقدند که سیگارهای الکترونیکی جایگزین خوبی برای سیگارهای معمولی هستند. ویپینگ اگرچه به ظاهر کمتر از سیگار مضر است، اما بی خطر نیست. و نوجوانان در سراسر جهان به آن گره خورده اند. استرالیا برای مقابله با سیگار کشیدن در میان کودکان، مصرف تفریحی را ممنوع می‌کند که به عنوان بزرگ‌ترین اصلاح دخانیات و ویپینگ در این کشور در یک دهه اخیر شناخته می‌شود.

تمام ویپ های یکبار مصرف در کشور ممنوع می شود. حداقل استانداردهای کیفیت نیز معرفی خواهد شد و فروش ویپ ها به داروخانه ها محدود خواهد شد.

در استرالیا، ویپ های نیکوتین قبلاً نیاز به نسخه دارند. با این حال، بازار سیاه در حال رونق است زیرا این صنعت نظارت ضعیفی دارد.

استرالیا سرکوب گسترده ای را برای مصرف بخارات اعلام کرد

فعالان محیط زیست برای افزایش آگاهی در مورد آلودگی 6 هزار نخ سیگار انباشته کردند.

مارک باتلر وزیر بهداشت استرالیا در حین صحبت در این باره گفت ABC“سؤال و پاسخ” دوشنبه شب مبنی بر اینکه استخاره باعث ایجاد “نسل جدیدی از معتادان به نیکوتین” می شود و او “مصمم بود که این تهدید سلامت عمومی را از بین ببرد”.

باتلر در حین اعلام اصلاحات گفت: «درست مانند سیگار کشیدن… Big Tobacco محصول اعتیادآور دیگری را مصرف کرد، آن را در بسته‌بندی براق پیچیده و طعم‌های شیرینی به آن اضافه کرد تا نسل جدیدی از معتادان به نیکوتین ایجاد کند.

او افزود که ویپ ها کودکان را هدف قرار داده و در فروشگاه های خرده فروشی «در کنار آب نبات چوبی و شکلات تخته ای فروخته می شود».

چگونه اعتیاد به سیگار در میان نوجوانان در حال افزایش است

طبق گزارش بلومبرگ، مردم با خطوط تلفن سموم در استرالیا تماس می‌گیرند تا گزارش دهند که کودکان زیر چهار سال در اثر استفاده از ویپ بیمار می‌شوند، در حالی که بر اساس گزارش بلومبرگ، از هر شش نوجوان 14 تا 17 ساله، یک نفر از سیگار الکترونیکی استفاده کرده است.

استفاده از سیگارهای الکترونیکی در ایالات متحده و کانادا محدود شده است. و در حالی که نرخ سیگار در ایالات متحده به پایین ترین حد تاریخی رسیده است، استفاده از سیگارهای الکترونیکی افزایش یافته است.

بر اساس آخرین داده های اولیه از نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت، یک نظرسنجی دوسالانه در ایالات متحده که اطلاعات کلی در مورد موضوعات مرتبط با سلامتی را ارائه می دهد، استفاده از سیگار الکترونیکی در سال گذشته به نزدیک به 6 درصد افزایش یافته است که از حدود 4.9 درصد افزایش یافته است. سال قبل

همچنین بخوانید: تکامل سیگارهای الکترونیکی: جدول زمانی ظهور دستگاه های بخارپز و ممنوعیت متعاقب آن در چندین کشور

سیگارهای الکترونیکی در بین نوجوانان بسیار محبوب تر از سیگار هستند، بنابراین تعداد کاربران سیگار الکترونیکی بزرگسالان احتمالاً به رشد خود ادامه خواهد داد. CNN گزارش. براساس داده‌های جداگانه مرکز کنترل بیماری‌ها (CDC)، حدود 14 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی آمریکایی گفتند که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کردند و 2 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی سال گذشته سیگار می‌کشیدند.

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) می گوید میزان کودکانی که از سیگار الکترونیکی استفاده می کنند بالاست.

مطالعه جدیدی که توسط محققان کالج دانشگاه برشیا و دانشگاه وسترن در ژورنال Children منتشر شده است، نشان می‌دهد که حدود یک چهارم دانش‌آموزان دبیرستانی در کانادا در ماه مارس سال جاری استعمال می‌کردند که برخی از آنها شامل ویپ‌های حاوی نیکوتین است. محققان دریافتند که 11.3 درصد از دانش آموزان هم از ویپ های نیکوتین و هم بدون نیکوتین استفاده می کنند، در حالی که 2.5 درصد فقط از ویپ های بدون نیکوتین استفاده می کنند.

استرالیا سیگار کشیدن تفریحی را ممنوع می کند سیگار چقدر خطرناک است و چرا نوجوانان به آن معتاد می شوند
در ایالات متحده، در حالی که میزان مصرف سیگار به پایین ترین حد خود رسیده است، تعداد مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی افزایش مداومی داشته است. خبرگزاری فرانسه

در ماه مارس، یکی از پزشکان برجسته تنفسی بریتانیا نسبت به “اپیدمی بخار” در میان نوجوانان هشدار داد، حتی اگر قبل از 18 سالگی غیرقانونی باشد. به گفته دکتر مایک مک کین، معاون سیاست گذاری کالج سلطنتی پزشکان اطفال و کودک. سلامت، پس از اینکه آمار NHS برای سال 2021 نشان داد که 9 درصد از کودکان 11 تا 15 ساله از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنند، شیوع این بیماری اکنون می‌تواند به 15 درصد برسد، که این رقم در سال 2018 شش درصد است. این رقم برای نوجوانان 15 ساله به 18 درصد می رسد. در همین حال، ارقام سال 2022 برای اسکاتلند سطح 10 درصد را برای افراد 15 تا 16 ساله نشان می دهد. روزنامه گاردین.

بر اساس گزارشی در هند، در حالی که هند سیگارهای الکترونیکی را ممنوع کرده است، سیگار کشیدن در کالج ها، مهمانی های بعد از مدرسه و میخانه ها رایج است. ThePrint.

استرالیا سیگار کشیدن تفریحی را ممنوع می کند سیگار چقدر خطرناک است و چرا نوجوانان به آن معتاد می شوند
گرافیک: Pranay Bhardwaj

چرا نوجوانان به بخارپز می پردازند؟

سیگارهای الکترونیکی نیکوتین (استخراج شده از تنباکو)، طعم دهنده ها و سایر مواد شیمیایی را برای ایجاد یک آئروسل استنشاقی گرم می کنند. نوجوانان جذب طعم هایی مانند منتول، توت فرنگی، آدامس حباب دار و آبمیوه می شوند. سیگارهای الکترونیکی محتاطانه و با تکنولوژی بالا هستند.

بسیاری از نوجوانان به این باور می رسند که استخاره نسبت به سیگار معمولی ضرر کمتری دارد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده تا سال 2016 سیگارهای الکترونیکی و سیگارهای الکترونیکی را به عنوان محصولات تنباکو تنظیم نمی کرد. Juul، یک برند محبوب سیگار الکترونیکی که به دلیل بازاریابی «دوستانه بچه ها» مورد انتقاد قرار گرفت، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده ممنوع شد. جولای سال.

برایان کینگ، مدیر فعلی مرکز محصولات دخانی در FDA ایالات متحده، زمانی که در CDC کار می کرد، گفت: “تبلیغات اسب را به آب می آورد، طعم ها چیزی است که آنها را به نوشیدن وادار می کند، و نیکوتین چیزی است که باعث بازگشت آنها می شود.”

یک پروژه تحقیقاتی Generation Vape که نوجوانان 13 تا 17 ساله را در سراسر استرالیا مورد بررسی قرار داد، نشان داد که عامل اصلی ایجاد بخار در بین کودکان طعم و مزه است.

به گفته یک نوجوان 17 ساله همیشه ویپر، “هیچکس” دستگاه های غیر نیکوتینی را نمی خرد زیرا “آنها به شما چرخش سر نمی دهند، بنابراین بی معنی هستند.” تقریباً مثل هدر دادن پول است.»

مصرف ویپینگ چقدر مضر است؟

صرف نظر از اینکه مردم چه چیزی را بخار می کنند، خطرناک است. استفاده از سیگارهای الکترونیکی یا تغییر از سیگارهای معمولی به سیگارهای الکترونیکی خطرات سلامتی را افزایش می دهد.

طبق گزارش پروژه تحقیقاتی Generation Vape، نوجوانانی که به طور منظم ویپ می‌کنند، ترک نیکوتین را در مدرسه تجربه می‌کنند، که می‌تواند احساس اضطراب یا استرس داشته باشد، حواس پرتی داشته باشد و تمرکز کردن برایشان مشکل باشد، و از مخفی کردن دستگاه و عادت خود در مدرسه استرس دارند. گفتگو.

CDC می گوید که بیشتر سیگارهای الکترونیکی حاوی نیکوتین هستند که بسیار اعتیادآور است و می تواند به رشد مغز نوجوانان آسیب برساند، که تا اوایل تا اواسط دهه 20 ادامه دارد. طبق این گزارش، جوانانی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می کنند ممکن است در آینده بیشتر سیگار بکشند.

استرالیا سیگار کشیدن تفریحی را ممنوع می کند سیگار چقدر خطرناک است و چرا نوجوانان به آن معتاد می شوند
مایعات الکترونیکی برای فروش با برچسب های هشدار دهنده نیکوتین در یک فروشگاه ویپ در لس آنجلس، کالیفرنیا به نمایش گذاشته می شوند. طعم و مزه آن است که نوجوانان را به سمت بخار کردن جذب می کند. خبرگزاری فرانسه

سیگارهای الکترونیکی چندین ماده شیمیایی از جمله آکرولئین، استالدهید و فرمالدئید تولید می کنند که برای سلامتی انسان مفید نیستند. به گفته انجمن ریه آمریکا، مطالعات نشان می دهد که این مواد شیمیایی به نام آلدئید شناخته می شوند و می توانند باعث بیماری ریه و قلبی شوند.

آئروسل سیگار الکترونیکی می تواند ریه ها، گلو و چشم ها را تحریک کند و همچنین می تواند نوجوانان را بیشتر در معرض سرماخوردگی یا آنفولانزا قرار دهد. کاربران جوان در معرض خطر قرار دادن سیستم تنفسی خود در معرض مواد شیمیایی بالقوه مضر در ویپ ها هستند.

خطر مسمومیت نیز وجود دارد. نیکوتین مایعی که برای پر کردن مجدد دستگاه ها استفاده می شود می تواند باعث مرگ کودکان شود. یک کودک یک ساله در دسامبر 2014 بر اثر مسمومیت با نیکوتین مایع درگذشت.

استرالیا سیگار کشیدن تفریحی را ممنوع می کند سیگار چقدر خطرناک است و چرا نوجوانان به آن معتاد می شوند
در حالی که استعمال دخانیات کمتر از سیگار مضر است، اما بی خطر نیست. رویترز

Kyran Quinlan، پزشک ارشد اطفال آمریکایی و رئیس سابق شورای AAP در مورد آسیب، خشونت و پیشگیری از سم گفت: «این (پر کردن مجدد) در صدها طعم مختلف، از جمله طعم‌ها و رنگ‌هایی که برای بچه‌ها کاملاً جذاب است، فروخته می‌شوند. این مقدار بسیار کمی است و در عین حال بسیار سمی و کشنده است. فکر نمی‌کنم (مردم) متوجه شوند که وقتی نیکوتین مایع دارند، چه سم کشنده‌ای در خانه‌شان دارند.»

چندین مطالعه ادعا می‌کنند که سیگار کشیدن «۹۵ درصد ایمن‌تر از سیگار» است. اما حدود یک دهه است که وجود دارد و در حالی که مضر است هنوز اثرات کامل آن مشخص نیست.

بسته بندی فانتزی سیگارهای الکترونیکی ممکن است با هشدار همراه نباشد. اما حقیقت این است: استخاره برای سلامتی مضر است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام