شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، رئیس جمهور عارف علوی را «کارگر حزب تحریک انصاف» برای بازگرداندن لایحه دادگاه عالی خواند.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، رئیس جمهور عارف علوی را «کارگر حزب تحریک انصاف» برای بازگرداندن لایحه دادگاه عالی خواند.

عارف علوی رئیس جمهور پاکستان و شهباز شریف نخست وزیر. ANI

اسلام آباد: شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، از دکتر عارف علوی رئیس جمهور به دلیل بازگرداندن لایحه بدون امضای دادگاه عالی (عمل و رویه) 2023، انتقاد کرد و از او به عنوان یکی از اعضای تحریک انصاف پاکستان (PTI) یاد کرد. ژئو نیوز.

ساعاتی پس از ارسال مجدد لایحه دیوان عالی توسط رئیس جمهور به قوه مقننه، نخست وزیر با انتشار توییتی تند نوشت: «رئیس جمهور علوی لایحه دیوان عالی را که به درستی توسط پارلمان تصویب شده است، برگرداند تاسف بارتر است».

هدف این قانون محدود کردن اختیارات رئیس دادگستری از جمله سوو موتو و تشکیل نیمکت است. حزب تحریک انصاف تلاش برای تصویب این قانون را به شدت محکوم کرده و آن را “حمله به قوه قضاییه” خوانده است.

نخست وزیر گفت که رئیس جمهور با اقدامات خود دفتر خود را تحقیر کرده است، زیرا او “بیش از قانون اساسی و خواسته های دفترش تابع عمران نیازی است.”

شهباز در این توئیت گفت که رئیس جمهور با اقدامات خود دفتر خود را تحقیر کرده است زیرا به جای انجام وظایف قانونی خود از دستورات رئیس حزب تحریک انصاف پیروی می کند. ژئو نیوز.

او افزود: «او با رفتار خود، با عمل به عنوان یک کارگر حزب تحریک انصاف، کسی که بیش از قانون اساسی و خواسته های دفترش وابسته به عمران نیازی است، دفتر اوت را تحقیر کرده است».

این لایحه ماه گذشته توسط هر دو مجلس تصویب شد و در بحبوحه تشدید بحران سیاسی و قانون اساسی در کشور بر سر انتخابات پنجاب و خیبر پختونخوا، برای تصویب به رئیس جمهور ارسال شد.

پس از خودداری علوی از تصویب این قانون، احتمالاً دولت از جلسه مشترک مجلس این لایحه را به تصویب خواهد رساند.

رئیس جمهور طبق مفاد اصل 75 قانون اساسی این لایحه را برای بررسی مجدد به مجلس بازگرداند و تصریح کرد: این لایحه در ابتدا خارج از صلاحیت مجلس است و می تواند به عنوان قانون رنگارنگ مورد هجمه قرار گیرد.

رئیس‌جمهور علوی در نامه‌ای به نخست‌وزیر شهباز شریف گفت که به نظر او شایسته و مناسب است که این لایحه را مطابق با قانون اساسی با درخواست تجدید نظر به منظور رسیدگی به اعتبار آن (در صورت حمله در دادگاه) بازگرداند. قانون)، گزارش شده است ژئو نیوز.

از زمان تأسیس اداره جنبش دموکراتیک پاکستان در آوریل سال گذشته، رئیس جمهور از دادن سوگند به تعدادی از اعضای کابینه فدرال از جمله نخست وزیر شهباز خودداری کرده است.

در مورد تعدادی از مسائل مهم، مانند انتخاب رئیس ستاد ارتش، الوی با عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، که در آوریل سال گذشته از سمت نخست وزیری برکنار شد، مشورت کرده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام