شهر نیویورک اولین تزار موش خود را با 155 هزار دلار در سال دریافت می کند. برنامه عمل او چیست؟

شهر نیویورک به سمت… سگ ها رفته است… نه. اما به موش ها این یک واقعیت شناخته شده است که سیب بزرگ توسط جوندگان جویده می شود. اما شاید برای مدت طولانی نه. روز پنجشنبه، شهردار نیویورک یک ژنرال جدید – معروف به تزار موش – را در نبرد با حیوانات موذی استخدام کرد.

آنها می گویند در نیویورک به اندازه مردم موش وجود دارد. این حیوانات در خیابان‌ها، فاضلاب‌ها، ساختمان‌های متروکه و متروکه، پارک‌ها، مترو، کفش‌فروشی‌ها و رستوران‌ها رشد می‌کنند. اما اکنون امید این است که انتصاب جدید آنها را از شهر و زندگی نیویورکی ها بیرون کند.

همانطور که شهر استخدام جدید را جشن می گیرد – ما نگاهی دقیق تر به او می اندازیم، چالش هایی که در انتظار او هستند و چرا دقیقاً انتصاب او ضروری بود.

تزار موش در شهر است

در دسامبر 2022، دفتر شهردار نیویورک یک فرصت شغلی برای “مدیر کاهش جوندگان در سراسر شهر” یا همانطور که سخنگوی شهرداری آن را “یک تزار موش” نامید، منتشر کرده بود. این نقش برای شخصی درخواست می‌کرد که «خشونت شدید برای حیوانات موذی» داشت.

در پست شغلی اضافه شده است: “نامزد ایده آل بسیار با انگیزه و تا حدودی تشنه به خون است، مصمم است به همه راه حل ها از زوایای مختلف نگاه کند، از جمله بهبود کارایی عملیاتی، جمع آوری داده ها، نوآوری در فناوری، مدیریت زباله، و کشتار عمده”.

همچنین گفته شده است که متقاضی منتخب “نگرش شوخ‌طلبانه، شوخ‌طبعی حیله‌گر و هاله‌ای عمومی بداخلاقی” خواهد داشت.

و به نظر می رسد که پس از بیش از سه ماه، آنها “تزار موش” خود را دارای تمام ویژگی های مورد نظر خود از جمله “تشنه خون بودن” و غریزه قاتل مورد نیاز برای ارتکاب کشتار دسته جمعی موش ها یافتند.

شهردار اریک آدامز، کاتلین کورادی، کارمند بخش آموزش را به عنوان اولین «تزار موش» نیویورک معرفی کرد. همانطور که آدامز می گوید: “موش ها از کتی متنفر خواهند شد، اما ما هیجان زده ایم که او این تلاش مهم را رهبری کند.”

کورادی – یک کارشناس کاربری زمین که در زمینه پایداری شهری متخصص است و در حال حاضر در وزارت آموزش کار می کند – به محض منصوب شدن، گفت: “شما تعداد زیادی از من و تعداد بسیار کمتری از موش ها را خواهید دید.”

و به نظر می رسد که انتصاب جدید کورادی تماماً در مورد سرنوشت است. او به عنوان یک کودک 10 ساله، پس از اینکه از دیدن لاشه موش وحشت کرد، برای اقدامات ضد موش در محله خود مبارزه کرده بود.

کورادی با حقوق متوسط ​​155000 دلار (1.26 کرور) در سال، بر ارتش موجود در شهر از کارشناسان موش نظارت خواهد داشت. دپارتمان بهداشت و بهداشت روانی شهر قبلاً یک بیولوژیست جوندگان به نام رابرت کوریگان جوندگان شناس مشهور شهری را در کارنامه خود دارد. اداره بهداشت همچنین دارای یک دفتر کنترل آفات است و یک گروه عملیات جوندگان در سطح شهر وجود دارد.

آدامز گفت که کورادی این اجساد را با آژانس هایی مانند وزارت بهداشت وصل خواهد کرد تا در تلاشی هماهنگ به نبرد با برخی از طولانی ترین و بدنام ترین ساکنان شهر کمک کند.

کنترل آفات شهر نیویورک اولین تزار موش خود را با 155000 سال در سال دریافت می کند برنامه اقدام او چیست؟
کاتلین کورادی یک فعال ضد موش بوده است. او عهد می کند که چیزی جز نابود کردن جانور موذی سبیل دار و چهار پنجه ای ندارد. AP

توجه به این نکته مهم است که کورادی یک جونده شناس آموزش دیده نیست. او معلم سابق مدرسه ابتدایی بود و ابتکار مدارس صفر زباله شهر را توسعه داد. اما او تجربه موش‌های صحرایی دارد زیرا او تلاش‌های کاهش جوندگان آژانس را رهبری می‌کرد.

انتصاب کورادی، به عنوان نیویورک تایمز گزارش ها، در یک مقطع بسیار مهم می آید. تعداد مشاهده موش های ثبت شده توسط بازرسان شهری در سال گذشته دو برابر شده است.

او با اطمینان از نتایج نیویورکی‌ها، قول داد که فوراً زباله‌ها، زباله‌ها و ضایعات مواد غذایی را در جایی که موش‌ها رشد می‌کنند، بپردازد. او همچنین تصمیم خواهد گرفت که شهر از چه محصولات جدیدی برای خلاص شدن از شر موش ها استفاده کند. کورادی گفت: «کاهش موش‌ها برای نیویورکی‌ها بیش از یک موضوع کیفیت زندگی است. به عنوان اولین مدیر کاهش جوندگان، مشتاقم که رویکردی مبتنی بر علم و سیستم را برای مبارزه با موش ها ارائه کنم. نیویورک ممکن است به خاطر موش پیتزا معروف باشد، اما موش‌ها، و شرایطی که به رشد آنها کمک می‌کند، دیگر تحمل نمی‌شوند – دیگر حاشیه‌های کثیف، فضاهای مدیریت‌نشده، یا نقب‌های وقیحانه وجود ندارد.

همچنین بخوانید: شهر نیویورک هشت میلیون موش دارد و آنها می توانند انواع کووید را حمل کنند: مردم چقدر باید نگران باشند؟

تهدید موش شهر نیویورک

موش‌ها آنقدر در شهر نیویورک رایج هستند که حتی ویکی‌پدیا ادعا می‌کند که این جوندگان «نماد فرهنگی شهر» در نظر گرفته می‌شوند. اگرچه آنها ممکن است در شهر ساکن شوند، اما چندان خوشایند نیستند.

گفته می شود که آنها از قرن هجدهم در بیگ سیب بوده اند، اما در زمان های اخیر همه جا را زیر و رو کرده اند. بیزینس اینسایدر گزارش می دهد که حدود 250 سال پیش، موش نروژی – همچنین به عنوان موش قهوه ای، موش کوچه یا موش فاضلاب شناخته می شود – با کشتی هایی از اروپا وارد آمریکا شد.

کنترل آفات شهر نیویورک اولین تزار موش خود را با 155000 سال در سال دریافت می کند برنامه اقدام او چیست؟
گفته می شود که موش ها حدود 250 سال پیش با کشتی هایی از اروپا به شهر نیویورک آمدند. رویترز

و از آن زمان آنها به سرعت تولید مثل کردند و شهر نیویورک را خانه خود کردند. تا سال 1860، موش‌ها در شهر حضوری آرام داشتند. اما در آن زمان بود که پس از آن که این حیوان موذی یک کودک تازه متولد شده را در بیمارستان Bellevue مثله کرد و کشت، خبرساز شد.

تعداد موش ها از آن زمان به بعد منفجر شد و در سال 1950، یک مطالعه نشان داد که حدود 250000 موش وجود دارد. آتلانتیک گزارش داد که تا سال 2014، این عدد به حدود دو میلیون رسید – یک رونق 800 درصدی در کمتر از 65 سال.

در سال 2022، این مشکل به طور تصاعدی افزایش یافته است. مشاهده موش ها در 11 ماهه اول سال 2021 نسبت به سال 2019 40 درصد افزایش یافته است و در سال 2022، تعداد مشاهده موش ها به رکورد 27920 رسیده است.

کنترل آفات شهر نیویورک اولین تزار موش خود را با 155000 سال در سال دریافت می کند برنامه اقدام او چیست؟
گرافیک: Pranay Bhardwaj

و این فقط در مورد جمعیت رو به رشد جوندگان کثیف نیست. همچنین در سراسر شهر گسترش یافته است – در سال 1974، یک بررسی موش در نیویورک نشان داد که تنها حدود 11 درصد از شهر به موش مبتلا شده است. امروزه این رقم بین 80 تا 90 درصد است.

اما چه چیزی سیب بزرگ را برای موش ها خوشمزه می کند؟ برخی از کارشناسان آب و هوا را دلیل افزایش تعداد موش‌ها عنوان می‌کنند، در حالی که برخی دیگر آن را به انبوه زباله‌های غذایی و زباله‌های سرریز می‌دانند. همانطور که یکی از نابودگرها در گزارشی توسط The Gothamist توضیح داد: «شما ساختمانی دارید که حدود 400 ساکن دارد و آنها حدود 300 کیسه زباله برای هفت یا هشت ساعت در آنجا دارند. فکر می کنید چه اتفاقی می افتد.»

همه‌گیری کووید-19 به دلیل تسکینی از تهدید موش‌ها به وجود آمد، زیرا منبع غذایی آنها خشک شد. با این حال، با بازگشایی شهر، آنها نیز به تعداد بیشتری بیرون آمدند و حتی به کبوترها حمله کردند.

نبرد موش

تهدید موش، مسئولان را بر آن داشته تا وارد عمل شوند. افسوس که کافی نبوده است. شهردار سابق بیل دی بلازیو در سال 2017 یک تلاش 32 میلیون دلاری (262 کرور روپیه) برای مقابله با موش ها آغاز کرد و کارگران سم و تله های بیشتری برای موش گذاشتند. بخش بهداشت یخ خشک را در لانه موش ها ریخته است. اما، این قدرت آتش کافی در برابر حیوانات موذی نبود.

حتی شهردار فعلی اریک آدامز اقدامات متعددی را برای جلوگیری از رشد بیشتر این تهدید انجام داده است. از این ماه، نیویورکی‌ها به دلیل قرار دادن زباله‌های خود در حاشیه خیابان قبل از ساعت 8 شب جریمه خواهند شد تا در آخرین تلاش برای از بین بردن جمعیت افسارگسیخته موش‌های این شهر. قانون فعلی به ساکنان این امکان را می دهد که از ساعت 4 بعدازظهر شروع به جمع آوری زباله ها کنند.

کنترل آفات شهر نیویورک اولین تزار موش خود را با 155000 سال در سال دریافت می کند برنامه اقدام او چیست؟
برای مقابله با هجوم حیوانات موذی در شهر، یک سگ گشتی وجود دارد که در چندین کوچه تاریک در نیویورک با یک ماموریت پرسه می زند: شکار و کشتن هرچه بیشتر موش. تصویر فایل/AFP

همچنین گشتی از سگ های شکاری وجود دارد که در خیابان های آلوده قدم می زنند و به دنبال ریشه کن کردن حیوانات موذی هستند.

با این حال، موش ها در شهر نیویورک به رشد خود ادامه می دهند و تقریباً شکست ناپذیر می شوند. بیایید به خاطر نیویورک امیدوار باشیم که تزار موش آنها کورادی بتواند تغییری ایجاد کند!

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام