شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا ممنوعیت کار زنان افغان برای آژانس های جهانی توسط طالبان را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا ممنوعیت کار زنان افغان برای آژانس های جهانی توسط طالبان را محکوم کرد

در اوایل این ماه، طالبان پس از توقف کار بیشتر زنان برای گروه‌های کمک‌های بشردوستانه در ماه دسامبر، اجرای ممنوعیت کار زنان افغان برای سازمان ملل را آغاز کردند. خبرگزاری فرانسه

شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) روز پنجشنبه به اتفاق آرا ممنوعیت دولت طالبان برای زنان افغانی که برای سازمان ملل متحد در افغانستان کار می کنند را محکوم کرد و از رهبران طالبان خواست که سرکوب سختگیرانه حقوق اساسی زنان و دختران را “به سرعت معکوس کنند”.

قطعنامه سازمان ملل – که توسط امارات متحده عربی و ژاپن تهیه شده است – این ممنوعیت را “بی سابقه در تاریخ سازمان ملل متحد” توصیف می کند، بر “نقش ضروری زنان در جامعه افغانستان” تاکید می کند و می گوید ممنوعیت کار زنان افغان برای جهان جهانی. این نهاد حقوق بشر و اصول بشردوستانه را تضعیف می کند.

لانا نصیبه، سفیر امارات متحده عربی در سازمان ملل گفت که بیش از 90 کشور از همسایگی نزدیک افغانستان، از جهان اسلام و از همه گوشه‌های زمین از قطعنامه حمایت کردند.

به گفته این مقام، به رسمیت شناختن احتمالی طالبان در محور نشست سازمان ملل متحد در مورد افغانستان نیست

سازمان ملل اعلام کرد که آماده است تا در ماه مه از افغانستان به دلیل محدودیت های طالبان بر زنان خارج شود

رای شورای امنیت سازمان ملل چند روز قبل از نشست برنامه ریزی شده بین المللی در دوحه در 1 و 2 می در مورد افغانستان انجام شد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نمایندگان ویژه کشورهای مختلف در مورد افغانستان را پشت درهای بسته گرد هم خواهد آورد تا روی یک رویکرد واحد برای مقابله با طالبان کار کنند.

رابرت وود، معاون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، به شورا گفت: “ما از سرکوب زنان و دختران توسط طالبان حمایت نخواهیم کرد.” «این تصمیمات غیرقابل دفاع هستند. آنها در هیچ جای دنیا دیده نمی شوند.» وی در ادامه افزود که قوانین سفت و سخت طالبان خسارات جبران ناپذیری به افغانستان وارد می کند.

در اوایل این ماه، طالبان پس از توقف کار بیشتر زنان برای گروه‌های کمک‌های بشردوستانه در ماه دسامبر، اجرای ممنوعیت کار زنان افغان برای سازمان ملل را آغاز کردند. از زمان سرنگونی دولت تحت حمایت ایالات متحده در سال 2021، آنها همچنین کنترل های دسترسی زنان به زندگی عمومی را تشدید کرده اند، از جمله ممنوعیت ورود زنان به دانشگاه و بستن دبیرستان های دخترانه.

طالبان می گوید که مطابق با تفسیر دقیق خود از قوانین اسلامی، به حقوق زنان احترام می گذارد. مقامات طالبان گفتند که تصمیم گیری در مورد امدادگران زن یک “مسئله داخلی” است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام