شورشیان چندین برج سیار چینی را در مسیر CPEC در بلوچستان تخریب کردند

پاکستان: شورشیان چندین برج سیار چینی را در مسیر CPEC در بلوچستان تخریب کردند

کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) در بحبوحه افزایش خشم محلی علیه چین در ایالت بلوچستان پاکستان چندین بار مورد حمله قرار گرفته است.

کویته (پاکستان): شش دکل تلفن همراه متعلق به شرکت های پاکستانی و چینی توسط جبهه آزادیبخش بلوچستان (BLA) در دشت تحصیل ناحیه کچ در استان بلوچستان پاکستان به آتش کشیده شد.

بر اساس گزارش ها، این دکل های متحرک در امتداد مسیر کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) در بلوچستان قرار داشتند.

در محله‌های کچ، دشت کمبل، جان محمد بازار، پرینت بازار و زرین باگ بلوچستان، BLA همچنین به برج‌های سیار تجارت چینی “Zong” و شرکت پاکستانی “Ufone” حمله کرد. در بیانیه ای، جبهه آزادیبخش بلوچستان (BLA) تاکید کرد که تمام تجهیزات موجود در برج ها سوخته و نابود شده است.

بر اساس گزارش رسانه ها، حملات مشابهی به برج دوم Ufone در امتداد مسیر کریدور اقتصادی چین-پاکستان (CPEC) در دشت، کچ، و برج های شرکت Zong در بازار سونگای، کچ رخ داد که در آن تمام ماشین آلات منهدم شد.

پاکستان و چین برای کمک به شبکه جاسوسی خود و ارتش پاکستان در حال ساخت شبکه ای از دکل های تلفن همراه در چندین مکان در اطراف بلوچستان هستند. گفته می شود که این برج ها همچنین برای نظارت بر غیرنظامیان در بلوچستان به کار می روند.

برای ایمن سازی مسیر CPEC، دکل های تلفن همراه ساخته شد. چندین گروه بلوچ ادعا کرده اند که دولت پاکستان با ترویج پروژه های CPEC به عنوان ضروری برای توسعه مردم بلوچ و بلوچستان، مردم محلی را فریب می دهد تا اشغال این سرزمین را طولانی تر کند و مردم و منابع آنها را غارت کند.

علاوه بر این، دو سال پیش از آن، در ژوئن 2021، ارتش آزادیبخش بلوچ (BLA) ادعا کرد که افراد آن شش کارمند یک شرکت مخابراتی را دستگیر کرده و تأسیسات آنها را در محله چوخوبی واد مارگات در کویته، بلوچستان به آتش کشیده اند.

علاوه بر این، ارتش آزادیبخش بلوچ (BLA) مدعی شد که سربازان آن دو سال قبل، در ژوئن 2021، شش کارگر یک تجارت مخابراتی را ربوده و دفاتر آنها را در حومه چوخوبی واد مارگات در کویته، بلوچستان به آتش کشیدند.

بر اساس گزارش BLA از سال 2021، ظاهراً مشاغل مختلف ارتباطات در بلوچستان اشغالی هشدارهای مکرری از BLA دریافت کرده اند تا آرزوهای توسعه طلبانه قدرت های امپریالیستی (پاکستان و چین) را تسهیل نکنند.
چین با همکاری پاکستان یک شبکه مخابراتی راه‌اندازی کرد و از شرکت‌های مخابراتی دیگر از جمله به منظور جاسوسی و ردیابی حرکت مردم در بلوچستان، هاوایی و شرکت‌های Subcon (Netcom، Exeleron، ZTE) درگیر شدند.

یک پروژه کارآمد که تحت “صندوق خدمات جهانی” اجرا می شود، برای هر یک از این طرح ها بودجه تامین می کند.

در شهر ساحلی گوادر در بلوچستان، جایی که پروژه کریدور اقتصادی چین-پاکستان (CPEC) توسط مبارزان آزادی بلوچ تهدید شده است، چین تا حدی جاه طلبی های اقتصادی و نظامی خود را برخلاف میل ملت بلوچ انجام داده است. در نتیجه چین و پاکستان همواره در حال آزمایش تاکتیک های جدید برای نسل کشی مردم بلوچ هستند.

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام

به دستور ارتش پاکستان، ارائه دهندگان مخابراتی در حال ساخت دکل های تلفن همراه در مناطق دورافتاده و تپه ای بلوچستان هستند. چین و پاکستان اطلاعات طبقه بندی شده در مورد مبارزان آزادی بلوچ را از طریق این مشاغل مخابراتی مخابره می کنند و به ارتش پاکستان در تشدید تجاوزات نظامی مداوم و ربودن جوانان بلوچ در بلوچستان کمک می کنند.