شیوع ویروس کرونا: دادگاه عالی ایالات متحده نیویورک را از اعمال محدودیت در عبادتگاه ها منع می کند

این حکم امضا نشده از اولین حکم هایی است که انتصاب دادگستری ایمی کونی بارت تعادل دادگاه به نفع محافظه کاران را سنگین تر کرده است

شیوع ویروس کرونا: دادگاه عالی ایالات متحده نیویورک را از اعمال محدودیت در عبادتگاه ها منع می کند

تصویر پرونده دادگاه عالی ایالات متحده. AP

نیویورک: دادگاه عالی ایالات متحده تحمیل نیویورک را منع کرده است ویروس کرونا محدودیت های عبادتگاه ها در حکمی که احتمالاً توسط محافظه کاران به عنوان پیروزی آزادی های مذهبی اعلام می شود.

این خدمات نباید متفاوت از اجتماعات مجاز سکولار باشد ، گفت: این حکم امضا نشده ، یکی از اولین حکم ها از زمان انتصاب دادگستری امی کنی بارت تعادل دادگاه را به محافظه کاران منتقل کرد.

اندرو کوومو ، فرماندار ایالت نیویورک ، دستور داده بود که فقط 10 نفر می توانند در مکانهای عبادت در مناطق پرخطر تعیین شده “مناطق قرمز” جمع شوند.

دادگاه به دو درخواست – از طرف اسقف اعظم کاتولیک روم از بروکلین ، و همچنین دو کنیسه – پاسخ می داد که آنها تحت محدودیت های تعیین شده برای محدود کردن شیوع شیوع در شهر نیویورک که به شدت آسیب دیده بود ، از هم جدا شدند.

در یک تقسیم پنج و چهار ، دادگاه عالی ایالات متحده گفت که این اقدامات ناقض حمایت از اصلاحیه اول متدین در اجرای آزادی دین است.

دادگاه قبلاً برعکس حرکت کرده و محدودیت های مشابه خدمات در کالیفرنیا و نوادا را تأیید کرده بود.

این تغییر نشان دهنده وزن جدید دادگاه است ، در حالی که سه لیبرال باقی مانده پس از مرگ عدالت روت بادر گینسبورگ در ماه سپتامبر تعداد آنها بیشتر است.

دادگاه متذکر شد که: “حتی در یک بیماری همه گیر ، قانون اساسی را نمی توان کنار گذاشت و فراموش کرد.” این حکم ادامه داد: “محدودیت های مورد بحث در اینجا ، با ممنوعیت بسیاری از حضور در مراسم مذهبی ، در قلب ضمانت نامه اصلاحیه اول در مورد آزادی مذهبی ضربه می زند.”

با این حال ، این حکم هیچ تأثیری فوری نخواهد داشت ، زیرا محدودیت های دولت قبلاً با تصویب حکم خود ، کاهش یافته بود ، NBC اخبار گزارش شده

استفن بریر ، سونیا سوتومایور و النا کاگان – با حمایت رئیس محافظه کار جان رابرتز – مخالف بودند. رابرتز گفت با توجه به بازگشت فرماندار ، دیگر نیازی به پذیرش شکایات این گروه ها نیست.

اما نیل گورسوچ عدالتخواه محافظه کار استدلال کرد که کومو فعالیت های غیر مذهبی را نسبت به فعالیت های مذهبی ترجیح داده است.

این آخرین تنش است که مدتهاست میان مقامات و برخی جوامع مذهبی بر سر اقدامات فاصله اجتماعی با اعتراضات در بروکلین آغاز شده است.

این حکم در حالی صادر شده است که ایالات متحده همچنان با ثبت بیش از 86000 مورد ، تعداد رکورد آلودگی را گزارش می کند ویروس کرونا بستری شدن در بیمارستان فقط در روز سه شنبه.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.