صندوق بین‌المللی پول می‌گوید اقتصاد بریتانیا دیگر در سال 2023 وارد رکود نخواهد شد

صندوق بین‌المللی پول روز دوشنبه اعلام کرد که اقتصاد بریتانیا امسال دیگر دچار رکود نخواهد شد و پیش‌بینی‌های منتشر شده در ماه گذشته را ارتقا داد و هشدار داد که چشم‌انداز همچنان ضعیف است.

صندوق بین‌المللی پول گفت که اکنون به نظر می‌رسد تولید ناخالص داخلی بریتانیا 0.4 درصد در سال 2023 رشد کند. در آوریل، انقباض 0.3 درصدی را پیش‌بینی کرد که ضعیف‌ترین چشم‌انداز در میان اقتصادهای بزرگ است.

در این بیانیه آمده است: “چشم انداز بهبود یافته منعکس کننده انعطاف پذیری غیرمنتظره تقاضا بود که تا حدی با رشد سریع تر از حد معمول دستمزد، هزینه های بیشتر دولت و بهبود اعتماد کسب و کار کمک کرد.”

مقالات مرتبط

پاکستان

مودیز هشدار می دهد که اگر صندوق بین المللی پول کمک مالی را رد کند، پاکستان ممکن است نکول کند

پاکستان

با رویارویی عمران خان با ارتش، اقتصاد پاکستان برای لرزش بزرگ آماده می شود

کاهش هزینه‌های انرژی و عادی‌سازی زنجیره‌های تامین جهانی نیز کمک کرد.

صندوق بین‌المللی پول گفت: «چشم‌انداز رشد، اگرچه در ماه‌های اخیر تا حدودی بهبود یافته است، همچنان ضعیف است».

این گزارش افزود: «فعالیت اقتصادی نسبت به سال گذشته به طور قابل توجهی کند شده است و تورم به دنبال شوک شدید شرایط تجاری ناشی از جنگ روسیه در اوکراین و تا حدی، کاهش عرضه نیروی کار ناشی از بیماری همه گیر، سرسختانه بالاست.

تورم انگلیس احتمالاً تا پایان سال جاری از بیش از 10 درصد در ماه مارس به حدود 5 درصد کاهش می یابد و باید تا اواسط سال 2025 به هدف 2 درصدی خود بازگردد – به طور کلی مطابق با پیش بینی های بانک مرکزی انگلیس در اوایل این ماه. .

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول پیش از بازگشت به نرخ رشد بلندمدت حدود 1.5 درصدی، احتمالاً 1 درصد در سال 2024 و 2 درصد در دو سال بعد رشد خواهد کرد.

صندوق بین‌المللی پول افزود، پتانسیل رشد بریتانیا را می‌توان با اقداماتی برای مقابله با تأثیر بیماری‌های طولانی‌مدت بر نیروی کار و کاهش عدم اطمینان سیاست‌ها و مقرراتی که به سرمایه‌گذاری تجاری آسیب می‌زند، بهبود بخشید.

در این بیانیه آمده است که یک توافقنامه اخیراً تجدید نظر شده با اتحادیه اروپا در مورد تجارت پس از برگزیت که شامل ایرلند شمالی می شود و یک رویکرد “سنجیده تر” برای لغو قوانین اتحادیه اروپا باید سرمایه گذاری تجاری را تشویق کند.

صندوق بین‌المللی پول گفت تداوم بیشتر تورم و افزایش‌های ناپایدار دستمزدها، بزرگترین تهدیدات کوتاه‌مدت برای چشم‌انداز اقتصادی بریتانیا هستند و BoE باید اطمینان حاصل کند که سیاست‌های پولی محکم باقی می‌ماند.

صندوق بین‌المللی پول افزود: «این گفته، افزایش عدم اطمینان در مورد چشم‌انداز اقتصاد کلان و تداوم تورم مستلزم بررسی مداوم سرعت و میزان انقباض پولی است.»

BoE هزینه های استقراض را در 12 جلسه متوالی افزایش داده است و نرخ بهره را در این ماه به 4.5 درصد رسانده است و بازارهای مالی در اواخر سال جاری به حداکثر 5 درصد می رسند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام