صنعت فناوری تاکنون بیش از 2 میلیون کارگر را در سال 2023 اخراج کرده است. با این حال، بدترین وضعیت هنوز در راه است.

صنعت فناوری تاکنون بیش از 2 میلیون کارگر را در سال 2023 اخراج کرده است. با این حال، بدترین وضعیت هنوز در راه است.

اخراج های فنی در نوامبر 2022 آغاز شد. با این حال، تنها در پنج ماه از سال 2023، بخش فناوری نزدیک به 2 میلیون کارمند تمام وقت در سراسر جهان، به علاوه چندین مترجم آزاد و مشاور را اخراج کرده است. بدتر، با این حال، هنوز در راه است.

سال 2023 مشخص می‌شود که زمان چالش برانگیزی برای صنعت فناوری است زیرا اخراج‌ها به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده‌اند. به گزارش “layoff.fyi”، وب‌سایتی که کاهش مشاغل را دنبال می‌کند، امسال 696 شرکت فناوری کارمندان خود را رها کرده‌اند. تا 18 می، نزدیک به 197985 کارگر فناوری شغل خود را از دست داده اند و انتظار می رود این تعداد بیشتر افزایش یابد.

ردیاب اخراج همچنین نشان می دهد که تعداد اخراج ها در سال 2023 از ارقام سال قبل فراتر رفته است. در سال 2022، در مجموع 1056 شرکت فناوری تصمیم به کاهش نیروی کار خود گرفتند که تقریباً 164000 کارمند را در طول سال تحت تأثیر قرار داد.

بیگ تک بی رحم بوده است
برخی از شرکت های قابل توجهی که امسال اخراج های قابل توجهی انجام داده اند عبارتند از متا، آمازون و مایکروسافت. توییتر یکی از اولین شرکت‌های بزرگ فناوری بود که اخراج‌های گسترده‌ای را اجرا کرد و پس از تصاحب ایلان ماسک در اواخر اکتبر، نیروی کار جهانی خود را به نصف کاهش داد. تأثیر این اخراج ها بر نیروی کار توییتر در هند به ویژه شدید بوده است.

مقالات مرتبط

فنی

اخراج فنی: آمازون هند حدود 500 نفر را در تیم های منابع انسانی، پشتیبانی فنی و خدمات وب اخراج می کند.

فنی

اخراج فنی: متا 6000 کارگر دیگر را هفته آینده اخراج می کند، روزهای تاریک برای پلتفرم ادامه دارد

سایر غول‌های فناوری مانند گوگل، متا، آمازون و مایکروسافت نیز برنامه‌های خود را برای کوچک‌سازی در ماه‌های آتی اعلام کرده‌اند و روند بازسازی هنوز ادامه دارد. به یک اتفاق عادی تبدیل شده است که کارمندان در حالی که به طور فعال به دنبال فرصت های شغلی جدید هستند، اخبار خروج ناگهانی خود را در لینکدین به اشتراک می گذارند.

اخراج ها از سال گذشته ادامه دارد اما تاثیر آن در سال 2023 بیشتر است
شایان ذکر است، متا اخیراً از برنامه‌های خود برای اخراج 6000 کارمند خود از این هفته خبر داده است. این شرکت قبلاً تصمیم گرفته بود 11000 کارگر خود را در ماه نوامبر کنار بگذارد و 10000 شغل اضافی را در مارس 2023 کاهش دهد.

به طور مشابه، آمازون تصمیم گرفته است که برخی از بخش‌های برجسته را به منظور کاهش هزینه‌ها، به ویژه هدف قرار دادن بخش سخت‌افزاری با عملکرد ضعیف، تعطیل کند. آخرین قربانی، بخش تناسب اندام Halo بود که محصولات جذابی مانند ساعت Halo و ردیاب خواب Halo Rise را به عنوان رقبای Fitbit تولید کرد.

در هند، چندین شرکت فناوری برای کاهش مشاغل و صرفه جویی در هزینه به اقدامات شدید متوسل شده اند. از جمله این شرکت ها می توان به Dunzo، Sharechat، Rebel Foods، BharatAgri و Ola اشاره کرد. علاوه بر این، حتی شرکت های بین المللی مانند Accenture که نیروی کار قابل توجهی در هند دارند، اخراج هایی را انجام داده اند. به عنوان مثال، Accenture اعلام کرد که تقریباً 19000 کارگر، معادل حدود 2.5 درصد از کل نیروی کار خود را به دلیل نگرانی در مورد وخامت اقتصاد جهانی اخراج می کند.

اخراج های بیشتر در راه است
گروه BT، شرکت مخابراتی برجسته در بریتانیا، اخیراً قصد خود را برای کاهش شدید 55000 شغل تا پایان دهه فاش کرده است. این حرکت به عنوان بخشی از تلاش های شرکت برای ساده کردن عملیات خود و انطباق با پویایی بازار در حال تغییر است.

یکی دیگر از بازیگران اصلی صنعت مخابرات جهانی، ودافون، نیز اعلام کرده است که قصد دارد در طول سه سال آینده 11000 شغل از نیروی کار خود کاهش دهد. هدف این شرکت ساده سازی ساختار سازمانی خود، هم در ستاد مرکزی و هم در بازارهای محلی، به منظور بهبود کارایی و اثربخشی است.

در بحبوحه شرایط چالش برانگیز اقتصاد کلان جهانی که صنعت فناوری را تحت تاثیر قرار می دهد، مایکروسافت تصمیم گرفته است که افزایش حقوق را برای کارمندان حقوق بگیر خود، از جمله رهبران ارشد، در سال جاری متوقف کند. این شرکت به دلیل شرایط نامطمئن اقتصادی محتاط است و هدف آن مدیریت هزینه ها در این زمان های چالش برانگیز است.

اپل موفق می شود از اخراج های بزرگ جلوگیری کند
شایان ذکر است که اپل تنها شرکت فناوری بزرگی است که تاکنون از اخراج کارکنان در مقیاس بزرگ جلوگیری کرده است. حتی تیم کوک، مدیر عامل شرکت، اعلام کرده است که اخراج کارکنان در حال حاضر روی میز نیست، اگرچه او این احتمال را به طور کامل رد نکرده است.

در حالی که بیشتر شرکت‌های فناوری اخراج‌های خود را به عواملی مانند همه‌گیری، تورم فزاینده و استخدام بیش از حد نسبت می‌دهند، اپل در شیوه‌های استخدام محتاطانه عمل کرده است. طبق گزارش فوربس، نرخ استخدام اپل از سال 2016 ثابت مانده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام