طریقه گرفتن شماره شبا بانک ملی از طریق پیامک – ❤️ نکس 98

همانطور که اشاره شد، دریافت شماره شبا در بانک های مختلف کشور تقریبا به یک صورت بوده و از طریق وب سایت رسمی بانک مربوطه قابل انجام است. در تمام سامانههای پرداخت بین بانکی منحصراً از این نوع شماره حساب استفاده میشود. از این رو اگر شما در چند بانک حساب بانکی داشته باشید، به ازای هر حساب بانکی یک شماره شبا جداگانه خواهید داشت. در صورتی که شما دارای یک حساب بانکی باشید، این حساب دارای یک شناسه واحد منحصر به فرد و یکتا به نام شماره شِبا (Sheba) است که خلاصه شده “شناسه بانکی ایران” می باشد، این شماره بر اساس یک ساختار عددی جهانی و مشترک بین تمامی بانک های جهان است. چند سالی است که در تمام سامانههای پرداخت بین بانکی منحصراً از این نوع شماره حساب استفاده میشود؛ چه برای جابجایی وجه بین بانکهای کشور به یک قالب یکپارچه نیاز بود و اکنون هر حساب بانکی دارای یک شناسه یکتاست که در ایران با نام «شناسه حساب بانکی ایران» یا همانطورکه گفته شد بهطور اختصار «شبا» شناخته میشود.

یکی دیگر از بخشهای مصوبه جلسه دهم کارگروه تعامل پذیری ارائه سرویس استعلام شبای افراد از طریق کدملی است که قرار بود این سرویس در اختیار سازمان امور مالیاتی و قوه قضائیه قرار گیرد؛ این بخش از سرویس نیز پیاده شده و هماکنون آماده سرویس دهی است. طبق قانون ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم «به منظور شفافیت فعالیتهای اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی، پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی شامل مواردی نظیر اطلاعات مالی، پولی و اعتباری، معاملاتی، سرمایهای و ملکی اشخاص حقیقی و حقوقی در سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد میشود» و برای تکمیل این اطلاعات بانکها نیز موظف شدهاند بخشی از این دادهها و اطلاعات را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند. در جلسه دهم کارگروه تعامل پذیری مقرر شده بود تا بانک مرکزی سرویس تصدیق و صحت سنجی اقلام کلیدی مندرج در ضمانت بانکی را به درخواست سازمان بورس در مرکز ملی تبادل پیاده سازی کند. اجرای این سرویس که بیشتر برای بخشهای بورس و بیمه کاربرد دارد در جلسه دهم کارگروه تعامل پذیری مطرح و تصویب شده بود.

در مصوبه کارگروه تعامل پذیری مقرر شده بود که این سرویس را بانک مرکزی تا ۲۰ فروردین ماه آماده و در شبکه ملی تبادل اطلاعات پیادهسازی کند. با استفاده از شماره شبا بین المللی بانک ملی قادر خواهید بود حواله هایی با سقف 15 میلیون تومان در روز را از طریق سامانه پایا و ساتنا انجام دهید. نقل و انتقال بانکی از طریق شناسه بانکی یا همان شبا به صورت گروهی در ساعات خاص و صرفا در روز های کاری انجام می پذیرد. شما می توانید در هر ساعت از روز که بخواهید درخواست انتقال وجه خود را ثبت کنید اما دقت داشته باشید که این تراکنش مالی در ساعت مشخصی از روز به حساب مقصد شما خواهد نشست. امکان استعلام و تطبیق کد ملی با شماره شبا در مرکز ملی تبادل اطلاعات پیادهسازی شد، از این پس دستگاههای اجرایی اگر نیاز به واریز پول به حساب شخصی داشته باشند با دانستن کد ملی به سادگی میتوانند شبای فرد را با هویت وی تطبیق دهند تا اشتباهی در واریز وجوه پیش نیاید. بلکه شما می توانید به راحتی و به روش های مختلفی به صورت رایگان شبای حسابتان را دریافت کنید.

1. در بخش نوع حساب گزینه سپرده یا تسهیلات را با توجه به نوع حسابتان انتخاب کنید. الف:شناسه نوع حساب که در موقعیت B1 قرار می گیرد برای حسابهای سپرده، مقداد صفر و برای حسابهای تسهیلات عدد یک تکمیل می شود. “شبا” برای انواع حسابها مانند جاری، سپرده، تسهیلات و نظایر آن می تواند مورد استفاده قرار گیرد. نکته جالبی که باید در مورد شماره شبا ملی بدانید این است که شماره شبا مانند شماره کارت منقضی نمی شود و نقل و انتقالات مالی با امنیت بیشتری انجام می شود و امنیت حساب شما به خطر نمی افتد. اگر قصد دارید برای کسب و کار شخصی خود دستگاه کارتخوان (POS) تهیه کنید حتما می بایست شماره شبا خود را در اختیار داشته باشید. البته نیازی به این کار نیست و در صورتیکه فردی شماره شبا خود را اشتباه وارد کند به صورت اتومات این موضوع تشخیص داده شده و از بروز خطای بانکی جلوگیری می کند. در صورتیکه در حالت عادی و با استفاده از برنامه هایی همچون همراه بانک ملی سقف پرداخت بسیار پایین تر است. راه حل موثر برای اینکه بتوانیم انتقال وجه را به آسانی انجام دهیم ونگرانی سقف انتقال زیر 50 میلیون تومان را نداشته باشیم انتقال وجه از طریق شماره شبا بانکی میباشد.

یکی از بهترین مزیت های دیگر این امکان بانکی سقف انتقال شبا بانک ملی است که تا سقف پنجاه میلیون تومان را به راحتی می توانید از طریق پایا یا ساتنا انتقال دهید. از این رو اگر شما تصمیم به دریافت شماره شبا دارید باید کادر اول یعنی «تبدیل شماره حساب بانکی ملی به شبا» را انتخاب کنید. بانک موردنظرتان را انتخاب کنید، سپس فقط شماره حساب را در کادر مشخص شده بنویسید. سپس در بخش خدمات یا خدمات الکترونیکی، به دنبال گزینه “شناسه حساب بانکی شبا” گشته و در صورتی که آن را یافتیم روی آن کلیک می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه دریافت شماره شبا بانک ملی ایران را مورد بررسی قرار دهیم. در قسمت بالای همین صفحه برای شما یک محاسبه گر شماره شبا ملی برای شما عزیزان قرار داده ایم که بدون نیاز به حساب کتاب بتوانید شماره حساب مورد نظر خود را به شبای ملی تبدیل کنید.