طهور رانا متهم حمله 26 سپتامبر، پاکستانی الاصل، از دادگاه ایالات متحده علیه استرداد به هند درخواست کرد.

تهور رعنا متهم حمله 26 سپتامبر از دادگاه ایالات متحده علیه استرداد به هند درخواست کرد

Tahawwur Rana تاجر کانادایی الاصل پاکستانی. فایل PTI

تاهور رانا، تاجر کانادایی الاصل پاکستانی، در تلاش برای لغو تصمیم اخیر دادگاه ایالات متحده که اجازه استرداد او به هند را می دهد، دادخواستی از habeas corpus ارائه کرده است.

دادگاه منطقه ای ایالات متحده، ناحیه مرکزی کالیفرنیا ماه گذشته استرداد متهم حمله 26 سپتامبر 2011 رانا به هند را تایید کرده بود.

رانا، 62 ساله، با ارائه Writ of habeas corpus از طریق وکیل خود، استرداد او توسط دولت هند را به چالش کشید. وکیل وی استدلال کرد که استرداد رعنا از دو جنبه نقض معاهده استرداد ایالات متحده و هند است.

مقالات مرتبط

هند،

اریک گارستی: هند و ایالات متحده با یکدیگر همکاری می کنند تا تروریست ها را به دست عدالت بسپارند

هند،

عبدالسلام بوتاوی، تروریست 26 سپتامبر در زندان پاکستان درگذشت.

دستور habeas corpus در درجه اول به عنوان یک برگه تحقیق عمل می کند که برای آزمایش دلایل یا زمینه های محدودیت و بازداشت صادر می شود.

اول، رانا در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه شمالی ایلینویز محاکمه و تبرئه شده است.

بنا بر این استدلال، استرداد طبق بند 1 ماده 6 معاهده ممنوع است، که اعلام می کند:[e]زمانی که شخص مورد تعقیب به دلیل جرمی که درخواست استرداد است در کشور درخواست‌شونده محکوم یا تبرئه شده باشد، استرداد صادر نمی‌شود.»

دوم، مواد ارائه شده توسط دولت هند – که عمدتاً شامل رونوشت ها و آثار محاکمه رانا در ناحیه شمالی ایلینویز است – نمی تواند دلیل احتمالی مبنی بر ارتکاب جرایمی را که هند او را متهم کرده است، ثابت کند.

در این نامه آمده است که درخواست استرداد دولت هند مطابق با ماده 9.3 (ج) معاهده ناکام است و افزود که دادگاه باید حکم habeas corpus را صادر کند، استرداد را رد کند و رانا را آزاد کند.

در 10 ژوئن 2020، هند شکایتی را برای دستگیری موقت رانا با هدف استرداد ارائه کرد. دولت بایدن از استرداد رانا به هند حمایت و تایید کرده بود.

قاضی ژاکلین چولجیان، قاضی دادگاه منطقه مرکزی ایالات متحده در کالیفرنیا، گفت: “دیوان تمام اسناد ارائه شده در حمایت و مخالفت با درخواست را بررسی و بررسی کرده است، و استدلال های ارائه شده در جلسه را مورد بررسی قرار داده است. در حکم دادگاه 48 صفحه ای مورخ 16 اردیبهشت.

در طول جلسات دادگاه، وکلای دولت ایالات متحده استدلال کردند که رعنا می‌دانست که دوست دوران کودکی‌اش، دیوید کلمن هدلی، پاکستانی-آمریکایی با لشکر طیبه (LeT) درگیر بوده و با کمک به هدلی و تامین پوشش او برای فعالیت‌هایش، از او حمایت می‌کند. سازمان تروریستی و همکاران آن

رعنا از جلسات هدلی، مواردی که مورد بحث قرار گرفت و برنامه ریزی حملات، از جمله برخی از اهداف، اطلاع داشت. دولت ایالات متحده تاکید کرد که رعنا بخشی از توطئه بوده و دلیل محتملی وجود دارد که او مرتکب جنایت اساسی ارتکاب یک اقدام تروریستی شده است.

از سوی دیگر وکیل رعنا با استرداد مخالفت کرد.

رعنا در حال حاضر در بازداشتگاه متروپولیتن در لس آنجلس بازداشت است.

رانا به دلیل نقشش در این حملات به درخواست هند برای استرداد در ایالات متحده دستگیر شد.

آژانس تحقیقات ملی هند (NIA) در حال بررسی نقش وی در حملات 26 سپتامبر 2008 توسط تروریست های لشکر طیبه مستقر در پاکستان است. آژانس ملی اطلاعات اعلام کرده است که آماده است برای آوردن وی از طریق هند به هند رسیدگی کند. کانال های دیپلماتیک

در حملات تروریستی بمبئی در سال 2008 که در آن 10 تروریست پاکستانی بیش از 60 ساعت محاصره کردند، در مجموع 166 نفر از جمله شش آمریکایی کشته شدند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام